Sociální sítě mohou firmě mnoho přinést. Nové prodeje, lepší vztahy se zákazníky, nové publikum, nástroj rychlé a cílené komunikace. Spoustu skvělých výhod. Ale aby to fungovalo, musíte si uvědomovat pár zásadních věcí, které vám přiblíží tento článek.
Doba sociálních sítí je tady
Na Facebooku a na Instagramu je dnes už skoro každý. Je to ale automaticky potřeba pro každou firmu? Jde o skvělý prodejní kanál? Někdy ano, někdy ne.
Není totiž snadné vytvořit a vést úspěšný profil. Ale pokud to dokážete, získáte mocného spojence. Profil vám pomůže budovat pověst i přímo prodávat. Bez nadsázky může změnit celé vaše podnikání a dostat vás na novou úroveň. Nejeden odborník vám navíc řekne, že sociální sítě začínají být stejně důležité jako reklama v médiích či PPC reklama na Google.
Okamžité spojení s vaší komunitou
Kromě mocného prodejního kanálu získáte okamžité a bezplatné spojení s fanoušky. Máte nový produkt? Zajímavou nabídku? Chcete udělat průzkum? Být zkrátka svým lidem blíž? Zdarma a hned? Na tohle všechno jsou sítě zkrátka geniální.
Jenže musíte vědět, co děláte. Než to dělat špatně, je lepší si počkat a pustit se do toho tehdy, až to bude dávat smysl.
Zásadní otázka: Co od sítí očekáváte?
Řekněme si to narovinu. Pokud chcete založit firemní profil s vidinou, že občas přidáte vtip, fotku koťátka a sem tam vychválíte svůj produkt a ono to „pofrčí“, tak to vás bohužel musíme zklamat. Takhle to nefunguje. Jistě, pokud budete sypat peníze do reklamy, něco z toho (snad) bude. Ale bavme se teď spíš o běžné aktivitě na sítích, placené reklamě se budeme věnovat třeba příště.
Představte si sebe na sítích
Obvykle rolujeme sem a tam, jsme rychlí a roztěkaní, nic extra nás nezajímá, reklamní řeči už vůbec ne. Chceme se bavit, odpočinout si. Reklama nás dokáže zaujmout jen tehdy, pokud opravdu řeší náš aktuální problém nebo zájem.
Pokud chcete získat fanoušky, nebude to zadarmo. Musíte je chápat. Mluvit o tom, co je zajímá (což obvykle není žádná firma, až na skutečné lovebrandy). Dávat jim kvalitní obsah, bavit je. Tipy, rady, obrázky, videa. A ještě musíte dokázat mezi to hezky zakomponovat svou nabídku. Protože zdaleka nejde jen o počet fanoušků a lajků.
Očekáváte velké zisky bez námahy? Realita se vám líbit nebude
Počítáte s tím, že bude potřeba hodně práce? Ať už vaší či někoho jiného? Máte odhodlání se do toho pořádně zakousnout? Čekáte, že to bude stát za to, ale víte, že si to prostě budete muset vybudovat? Paráda, to je přesně ono.
Potřebujete na to člověka? A peníze?
Na správu sítí na úrovni potřebujete jistý cit pro text i zákazníka, základní grafické dovednosti, ideálně i schopnost fotit a umět natáčet. Mít plán, povědomí o reklamě, marketingu a o tom, co chcete na sítích dokázat. A samozřejmě hromadu nápadů.
Seriózní správa sítí je zkrátka práce minimálně pro jednoho šikovného profíka, ideálně pro několik odborníků z každé oblasti. Markeťák to promyslí, copywriter napíše, grafik ztvární.
Příspěvky bez placené propagace mají dnes už poměrně nízký zásah publika (ne, není to tak, že se příspěvek zobrazí všem fanouškům, ani zdaleka), takže pokud nechcete utrácet za reklamu, půjde to pomalu.
Všechno jde, když se chce...
Platí to vždy a platí to i pro sítě. Jde to i bez peněz a bez profíků. S nimi je to mnohem rychlejší a pohodlnější. A jistější – pokud se do toho pustíte na vlastní pěst, rozhodně si dejte velký pozor na přešlapy, které by vám nakonec mohly i uškodit. Na sítích budete potřebovat pořádnou dávku trpělivosti a diplomacie – jako každý v online světě, i vy si budete muset umět poradit s nejedním chytrákem.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!