Recenze: 10 tipů, jak pracovat s aplikací Zoomsphere  

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Zoomsphere od české digitální agentury MicroMedia patří ke špičkovým nástrojům pro správu sociálních sítí a monitoring zmínek v online prostředí. Velké oblibě se těší nejen u nás, ale i v zahraničí. A není divu – efektivně pomáhá zkrotit na jednom místě váš tým i Facebook, Instagram, Twitter nebo LinkedIn.

Co je Zoomsphere?

Zoomsphere je pokročilý online nástroj s 8 moduly pro kompletní správu sociálních sítí, které pomohou vytvořit a naplánovat obsah, analyzovat data a porovnat je s konkurencí a pořídit kvalitní reporting. Vyniká uživatelsky přívětivým prostředím i spoustou šikovných vychytávek. Pojďme se společně mrknout na 10 z nich, které by vám rozhodně neměly uniknout.

8 modulů aplikace Zoomsphere

1) Plánování příspěvků

První a zásadní modul Social Media Scheduler vypadá jako hezký kalendář, ale zvládne toho mnohem více. Na pár kliknutí si zde vytvoříte kompletní publikační plán, vyladíte příspěvky, které se zobrazí přímo v kalendáři i s reálným náhledem, a nastavíte jejich automatické publikování.  

„Zoomsphere si jako jediný poradí s pokročilými formáty jako je Carousel nebo Galerie. Pokrývá všechny možné formáty publikování na osobní profily i v rámci LinkedIn. Žádný jiný nástroj nemá tak vypracovaný vizuál a funkce, např. přímo v náhledu si můžete přehrát videosekvenci nebo prohlížet Carousel,“ vyjmenovává přednosti Scheduleru Patricia Korbackova ze Zoomsphere.

Velkou vychytávkou Zoomsphere je možnost přímé publikace tzv. dark postů, neboli nepublikovaných příspěvků, které se nezobrazí na stránce, ale poběží pouze jako reklama.

Publikační plán můžete mít přehledně k dispozici na pár kliknutí v kalendáři. 

2) Řízení projektů

Zoomsphere klade velký důraz na podporu týmové práce online. Snadno si nastavíte proces schvalování, označování adresátů v chatu či zasílání automatických notifikací členům týmu nebo klientům. Workflow manager zajistí účinnou komunikaci a spolupráci ve firmě i napříč týmy, a to nejen při plánování příspěvků. Rozdělíte si úkoly, pomocí štítků zjistíte jejich připravenost a jako bonus v kalendáři naplánujete dovolené.

Možnost řízení projektů v aplikaci 

3) Analytika a reporting

Po analytické stránce je Zoompshere značně pokročilý. Informace v rámci Social Media Analytics získává prostřednictvím API přímo ze sociálních sítí. Poměrně přesná data vám hezky naservíruje v přehledných tabulkách a grafech, které si můžete pomocí reportovacího nástroje vyexportovat bez složitého importu, úprav nebo filtrace dat. Dokonale vypadající podklady na schůzku s klientem si připravíte na pár kliků.

Analýza a report vybraných dat z profilů na soc. sítích

4) Benchmarking

Jak už to u analytiky bývá, data potřebujeme s něčím porovnat, a to ideálně s firmami ve stejném odvětví. Další z modulů Social Media Benchmarking vám poskytne cenné informace o tom, jak si stojíte v porovnání s konkurencí v aktivitách na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu. Objevíte v něm metriky pro množství fanoušků, příspěvků nebo interakcí s nimi.

5) Zdroj inspirace

Social Media Benchmarking nabízí nejen porovnání úspěšnosti vůči vašim konkurentům, ale také detailní přehled o obsahu, který v konkrétní den a čas přidávají na sociální sítě. Tyto informace si můžete vygenerovat i za minulá období, a získat tak cenné tipy na zajímavá témata. Až si navíc příště budete lámat hlavu nad tím, kdy ideálně začít s vánoční kampaní nebo lednovým výprodejem, můžete nejprve omrknout konkurenci.

6) Databáze Facebook Leads

Modul Facebook Leads Manager funguje jako databáze uživatelů z vašeho Facebooku a Instagramu, kteří byli získání z reklamy za použití rychlých formulářů a ke zpracování dali souhlas. Informace získané z Facebook Leads kampaní si zde jednoduše vyfiltrujete, vyexportujete a rozdělíte v rámci týmu pro další práci s kontakty. 

Ukázka tabulky dat z nástroje Zoomsphere

7) Komunikace s fanoušky

Reakce na komentáře, zprávy nebo zmínky fanoušků mohou zabrat dost času, zvlášť když spravujete více stránek najednou. V Social Media Community Manageru se vám všechny zobrazí přehledně na jednom místě. Zároveň si můžete v rámci týmu nastavit jednotlivá pravidla pro odpovídání nebo přidělování štítků podle druhu úkolu, tématu a typu fanoušků. Své fanoušky si vyfiltrujete napříč kanály a uvidíte celou historii vaší konverzace. Všechny interakce si lze dál ukládat a organizovat.

Přehledná komunikace s fanoušky

8) Optimalizace výkonu

Ze Social Analytics a Social Media Benchmarking vytěžíte rychle cenné informace, které vám pomohou při rozhodování, jaký typ příspěvku v jakém období a čase zveřejnit, abyste drželi krok s konkurencí, a především získali co největší dosah a interakci. Oba nástroje jsou tak skvělými pomocníky k vytváření funkčních strategií na sociálních sítích.

9) Monitoring online médií

Monitoring v rámci Social Media and Web Analytics vám poskytne podrobnější analýzu zadaných klíčových slov ze sociálních sítí (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube), online recenzí, článků nebo newsletterů. Umožňuje rychle reagovat na diskuze, recenze nebo dotazy zákazníků. Na rozdíl od dalšího českého oblíbeného nástroje Monitora.cz zobrazuje zmínky o vybraných klíčových slovech nejen z domácích, ale i zahraničních médií, které mohou posloužit jako užitečný zdroje inspirace.

Modul pro podrobnější analýzu

10) Poznámky

Posledním modulem, který je navíc zdarma, jsou poznámky. Příjemný design pracovní plochy poslouží jako ideální místo pro odkládání myšlenek a nápadů i s případnými dokumenty.

Místo pro vaše poznámky

Je Zoomsphere zdarma?

Ano, na 14 dní si můžete vyzkoušet úplně všechny moduly i jejich funkce bez zadávání údajů o platební kartě. Tuto možnost rozhodně doporučujeme. Sami tak zjistíte, jaký modul se vám hodí předplatit.

Jaká je cena za Zoomsphere?

Cena produktu se zvyšuje úměrně s počtem zakoupených modulů. Všechny moduly si ale kupovat nemusíte, Pokud některou službu už využíváte jinde, není nutné si ji předplácet i zde. Určitě je tedy dobré pečlivě zvážit, jaké funkce efektivně využijete. Jednotlivé moduly se předplácí na měsíc. Nicméně při předplatném na celý rok ušetříte 10 %.

Cena modulu Workflow Manager

Naše hodnocení aplikace Zoomsphere

Pokud spravujete více účtů, větší tým nebo obojí dohromady, Zoomsphere vám rozhodně ušetří čas, a tedy i peníze. Nabízí všechny potřebné nástroje pro Social Media Managera na jednom místě a bez zbytečného přepínání mezi okny. Je uživatelsky více než přívětivý, má pěkný vizuál a intuitivní rozložení funkcí. Pokud si stejně jako my potrpíte na precizní řízení projektů, můžete se na něj maximálně spolehnout.

Nevýhodou Zoomsphere je, že nenabízí možnost propagace klasických příspěvků. Dalším menším mínusem je absence češtiny. Nástroj je dostupný pouze v angličtině, což může být pro některé uživatele překážkou. Naštěstí je tu k dispozici pohotový support team, který v češtině odpoví i na záludné dotazy.

Co na Zoomsphere říkáte vy? Chtěli byste zjistit více nebo hledáte někoho, kdo se vám postará o sociální sítě od A do Z? Napište nám a my vám poradíme.

Petra Javorková
Jsem copywriter, který se nezalekne žádného textu. Baví mě sledovat a testovat novinky ze světa online marketingu. Píšu o nich a dalších zajímavých tématech na blogu Suzzie, kde jsem momentálně na stáži díky projektu #HolkyzMarketingu.

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.

Líbí se vám článek?