4 důvody, proč sbírat kontakty na Facebooku, a jak na to

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Určitě jste si již všimli, že nastavení reklamy v Business Manageru nabízí spoustu možností optimalizace a cílení reklam dle vašeho záměru. Jednou z nich je i tzv. „lead generation“. Jak již název vypovídá, tento typ kampaně vám umožní sbírat kontakty, čili v marketingové hantýrce leady. To ale není jediná věc, kterou můžete díky kampani získat. Pojďme se společně podívat na důvody, proč by vám tento typ kampaně mohl být prospěšný:

    1. Rychlost vytvoření díky šabloně

    Lead generation kampaň má přednastavené možnosti šablon. Po pár kliknutích tedy velmi přehledně zjistíte, jaké jsou vaše možnosti, které části šablony využijete, a které nikoliv. Z pohledu textové a informační je zde variací spousta, co se týče té grafické, máte vlastně jen jednu možnost – nahrát úvodní obrázek, či ponechat ten, který jste zvolili jako vizuál kampaně v prvním kroku.

    Jistě vás také napadlo, jak je tomu s GDPR. Součástí každého formuláře je informování uživatele o nakládání s informacemi a přiložený odkaz na Facebook Data Policy. Dále je pak třeba přiložit ještě odkaz na vaše GDPR, např. na webu.

    POZOR! Lead generation kampaň lze použít pouze pro umístění na mobilním zařízení. Nelze ji vyplnit z desktopu, tedy z počítače.

    2. Jednoduché vyplnění uživatelem

    Uživatel následně reklamu uvidí v tradičním formátu, který si zvolíte. Na formulář se dostane po kliknutí na odkaz v reklamě. Ten se otevře přímo v prostředí Facebooku a velmi rychle uživatele provede celým procesem. Pokud jsou součástí formuláře například pole jako Jméno, Příjmení či E-mail, Facebook tyto položky předvyplní za uživatele právě na základě znalosti jeho profilu a údajů s ním spojených. Uživateli pak pouze stačí tyto údaje potvrdit a formulář odeslat.

    Právě rychlost je ta nejsympatičtější část jak pro tvůrce, tak pro uživatele. Zamezuje také tomu, aby vyplňující v půli dotazníku přestal právě proto, že by byl formulář již únavný a zdlouhavý. Potenciální nevýhodou mohou být neaktualizované informace o uživateli v jeho Facebookovém profilu, které se propíší do polí dotazníku.

    3. Nemusíte jen sbírat e-maily, buďte kreativní

    Sběr e-mailů do databáze je taková klasika, která napadne každého a bude fungovat, nicméně šablona vám nabízí spoustu kreativního prostoru a byla by škoda ho nevyužít.

    Po uživatelích můžete chtít kromě jména, příjmení a e-mailu například jejich telefonní číslo, datum narození, město nebo pracovní informace – zkuste se zamyslet, které údaje by pro vás byly relevantní a jak byste je využili.

    Mimo tyto předvyplněné kategorie Facebook nabízí další možnosti – otevřené otázky. Pro uživatele tak můžete například vytvořit dotazník spokojenosti s produkty či službami, nebo je naopak poprosit o radu, kde vybudovat novou pobočku či jakou barvu by měl mít nový produkt.

    Pokud se váš business týká primárně služeb, určitě oceníte poslední možnost Appointment request, kde si zákazníci mohou dopředu nezávazně objednat termín.

    Každý formulář je zakončen kategorií Completion, tedy něco jako děkovací stránkou, která zároveň slouží jako potvrzení pro uživatele o úspěšném odeslání dotazníku. Zde máte možnost uživatele odvést na vaši stránku nebo jim například nabídnout něco speciálního výměnou právě za e-mail – článek s tajnými tipy, výhodami, slevový kód na nákup? Kreativitě se meze nekladou.

    4. Práce s leady nikdy nebyla jednodušší

    Kampaň jste úspěšně spustili, leady se hromadí. Co nyní s nimi a jak se k nim dostat? V Business Manageru u konkrétní kampaně uvidíte počet Leads, který kampaň přinesla, i cenu za lead. Můžete zde například kontrolovat, zda cena za vyplněný formulář nepřekračuje vámi stanovenou hodnotu.

    K leadům samotným se pak pohodlně dostanete skrze FB stránku a kategorii Leads Center.

    Zde budete určitě potěšeni možnostmi, které tato stránka nabízí. Přehledně vám vypíše veškeré obdržené leady, které si můžete na pár kliknutí stáhnout jako .csv soubor.

    Dále pak můžete jednotlivým leadům přiřazovat kategorie dle toho, jak jsou pro vás relevantní. Zpětně tak uvidíte, kolik leadů bylo skutečně validních a kolik ztracených. Kromě těchto kategorií si můžete vytvořit vlastní štítky, které oceníte zejména v případě, že bude leady zpracovávat větší množství lidí, nebo pokud se vám leadů nakupily desítky.

    V neposlední řadě můžete na pár kliknutí z obdržených leadů vytvořit unikátní publikum pro další využití do reklamy.

    Tak to by bylo! Úspěšně jsme vás provedli celým procesem vytvoření kampaně. Pokud je to však nad vaše síly, rádi vám připravíme kampaň na míru vašim potřebám. Obraťte se na nás.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.