„Affiliate marketing je zajímavý kanál, jak utéct konkurenci,“ říká Jaroslav Janíček z Affilboxu

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Pro koho je affiliate marketing vhodný, a jak s ním začít? To se dozvíte v dnešním rozhovoru s Jaroslavem Janíčkem, který se affiliate marketingu věnuje již 7 let a za tu dobu si prošel všemi pozicem – od affiliate partnera po affiliate manažera, až nakonec vytvořil vlastní aplikaci Affilbox, která firmám pomáhá affiliate marketing rozvíjet.

    Jak jste se k affiliate marketingu dostal?

    Snažil jsem se podnikat už od 18 let, kdy jsem spustil e-shop s outlet šperky a hodinkami. Jelikož se e-shopu moc nedařilo, tak jsem hledal jiné marketingové způsoby, jak e-shop propagovat. Při tom jsem narazil na affiliate marketing, který mě zaujal v tom, že u něj platím za uskutečněnou objednávku a nemusím do něj dopředu investovat skoro žádné peníze. Začal jsem se o affiliate více zajímat a číst zahraniční knihy. Uvědomil jsem si, že mě samotný e-shop nebaví tolik, jako samotný affiliate marketing. Ta cesta v affiliate marketingu začala tím, že jsem si řekl, že pokud chci být v affiliate marketingu dobrý, pak se musím nechat zaměstnat, ať mě ta firma všechno naučí. Takže jsem se nechal zaměstnat jako affiliate manažer ve firmě AVG, později v Avastu.

    Jaké byly začátky práce na volné noze?

    V průběhu zaměstnání jsem stále více přemýšlel nad svými projekty a časem jsem se rozhodl jít na volnou nohu. První klienty jsem získával pomocí navolávání do e-shopů, kde jsem se jich zeptal, zda nepotřebují affiliate manažera. Takhle jsem si dal za cíl každý den takhle obvolat 10 e-shopů a během 3 týdnů jsem měl již plnou kapacitu. Začátky byly určitě těžší, stále jsem se učil a zažil jsem i problémy s klienty. Dostal jsem se ale k úžasné práci mezinárodního affiliate manažera pro firmu Lentiamo, které jsem spravoval 15 zemí. To mi dalo asi nejvíc zkušeností. Bylo to zajímavé hlavně v tom, že v každé zemi byl ten affiliate marketing jinak rozvinutý, takže jsem tím získal hodně zkušeností k tomu, abych založit projekty v Česku, protože jsem viděl, co funguje v zahraničí.

    Je Affiliate marketing vhodný pro všechny e-shopy?

    Affiliate marketing je vhodný pro každý e-shop. Má ale své specifika. Affiliate marketing je postavený na lidech a komunikaci s affiliate partnerama. Jde o budování své sítě obchodníků, kteří dlouhodobě propagují. Je to pracnější a dlouhodobější, ale 1000× se to vrátí na tom, že když partneři s e-shopem vydělávají peníze, tak nemají důvod přestat. Dalo by se také říci, že do budoucna je affiliate program skoro až automatický a nevyžaduje tolik úsilí na to, to znovu budovat. Správa pak probíhá pouze v rámci několik jednotek hodin měsíčně.

    Jaká je úspěšnost lidí s Vašim affiliate programem?

    Přesné procento lidí nevím, jelikož nedokážu definovat ten úspěšný průběh a konec. Pokud ale vezmu nějakou časovou osu, tak svým klientům vždy říkáme, že affiliate marketing trvá vybudovat průměrně 3–6 měsíců. Jsou ale vyjímky v oborech, kdy první konverze začaly padat už po 14 dnech, někde naopak až po roce. Jsou obory, které jsou pro affiliate partnery zajímavéjší. V současnosti zažívají boom například prodejci kompresorů a bazénů, pro které bylo v minulosti nemožné prorazit v affiliate marketingu. Nyní díky tomu, že tato technika stojí vysoké částky, je ta provize pro partnery velmi lákává. Obecně tedy úspěšnost říct nemůžu, je to hodně individuální.

    Na Google Ads, Facebooku a Heurece jsou všichni, ale v affiliate marketingu jsou 2–3 % všech e-shopů. Je to zajímavý kanál, jak utéct konkurenci a dostat se na místa, kde Vaše konkurence není schopna se dostat.

    Jaké je procento tržeb u affiliate marketingu, oproti jiným kanálům?

    V e-commerce v rámci České republiky se to pohybuje mezi 5–15 %. Je to tedy spíše okrajový druh marketingu, nicméně je poměrně dobře spolehlivý. U finančního sektoru, lead generation, u prodeje kurzů a vstupenek a jiných nefyzických produktů to může dělat i 50 %.

    Jaká je u Affilboxu finanční a časová náročnost?

    Affilbox stojí v základní verzi 10 000 Kč ročně bez daně, což e-shopům začínajícím s affiliate marketingem většinou stačí. Časová náročnost je průměrně 60–90 minut denně. Pokud má firma možnost delegovat práci affiliate manažera interně, není to vůbec raketové inženárství a je možné ho nechat u nás zaškolit. Firma si také může najmout externího manažera, kterého máme od nás vyškoleného. Vybrat si ho můžete přímo z našeho katalogu na webu. Zde se cena pohybuje kolem 5 000 Kč měsíčně a výš.

    Kolik máte v katalogu celkově affiliate manažerů?

    Máme jich tam 5 nebo 6. Jednou za čas se nám někdo ozve, že by chtěl tuto práci dělat. My ho zaškolíme a zařadíme do katalogu. Že by to byla trendová pozice se říct nedá, což je škoda. Affiliate manažeři jsou potřeba a firmy je sháněji. Víceméně každý druhý klient, co nás osloví, že chce affiliate marketing, tak hledá affiliate manažera. Pokud jste tedy na volné noze a nebaví Vás současné zaměření, tak pojďte zkusit affiliate management.

    Poslechněte si zbytek rozhovoru v našem podcastu Suzzie Talk nebo jako video na Youtube. Přejeme příjemný poslech!

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.