Analýza klíčových slov je jeden z nejdůležitějších počinů, který můžete pro svůj web udělat. Odvíjí se od ní totiž nejen organická návštěvnost vašeho webu, ale také celá jeho struktura, obsah a další navazující online marketingové aktivity. V článku se dozvíte, co je klasifikační analýza klíčových slov a proč byste ji u svého webu rozhodně neměli zanedbat.
Analýza klíčových obsahuje stovky až tisíce slov, slovních spojení a frází týkajících se oboru vašeho podnikání, které lidé zadávají do internetových vyhledávačů (Google, Seznam aj.) s cílem najít odpovědi na svůj dotaz či problém. Každé slovo či slovní spojení je v rámci analýzy klasifikováno podle určitého klasifikačního schématu, kterému se také říká facety či dimenze.
Například u e-shopu se sportovní výživou jsme se rozhodli pro následující dimenze:
Další zvolené dimenze můžeme vidět na ukázce analýzy klíčových slov.
Od SEO specialisty byste měli obdržet vypracovanou analýzu v podobě dokumentu, který by měl obsahovat datasety klíčových slov s jejich klasifikací, hledaností, konkurenčností a dalšími podstatnými informacemi pro vaše webové stránky. Součástí dokumentu by měly být nejen kontingenční tabulky a grafy, ale také návod, jak s klasifikační analýzou pracovat.
Náročnost analýzy a samotný rozsah dokumentu se odvíjí od toho, zda zadáváte analýzu pro mikrostránku, určitou část webu, konkrétní kategorii nebo pro rozsáhlý web s několika podstránkami.
Díky analýze klíčových slov získáte detailní přehled o tématu svého podnikání. Zjistíte, jaké dotazy vaši potenciální zákazníci zadávají do vyhledávačů, získáte představu o konkurenčnosti daného dotazu a především podrobný přehled o tom, jakým směrem by se měl vyvíjet váš web – ať po stránce obsahu, UX rozvržení či návrhu vhodných řešení pro budování autority a relevance v odvětví vašeho byznysu.
Kvalitní analýza klíčových slov je v oblasti dnešního marketingu jedním z naprosto základních kamenů jakékoli online marketingové strategie. Bez znalosti publika a jeho potřeb, kterou taková analýza odhalí, budete při návrhu strategie tak maximálně „střílet naslepo“.
Pomůže vám zkrátka nahlédnout do myslí vašich potencionálních zákazníků, najít relevantní řešení jejich problémů pomocí vašeho obsahu a také nastínit možnosti pro úspěšný rozvoj vašeho webu.
Analýza klíčových slov je opravdu jakýmsi vodítkem k úspěšnému webu. Ideální je začít s ní hned na začátku a využívat ji v průběhu celé tvorby vašeho projektu. Samozřejmě má také významný přínos i pro zkušené podnikatele, jejichž byznys může obohatit a dostat úplně na jinou úroveň.
Pro maximální využití a zachování účinnosti je v ideálním případě cca za 2 roky potřeba stávající analýzu aktualizovat – hledanost klíčových slov se může změnit, lidé začnou hledat jiné asociace s daným byznysem, mění se konkurenčnosti, dopadové stránky klíčového slova na náš web aj.
Přesto, že pro někoho může rozsáhlá analýza klíčových slov představovat větší vstupní investici, rozhodně se vyplatí. Využije ji totiž nejen váš SEO konzultant, PPC specialista, ale samozřejmě také třeba copywriter nebo content manager.
Kvalitně zpracovaná analýza klíčových slov vám s budováním vašeho brandu bude pomáhat opravdu dlouhou dobu a využijete ji v mnoha směrech. V dalším článku vám prozradíme, jak se analýza klíčových slov dělá a co všechno její tvorba obnáší.