Analýza klíčových slov je jeden z nejdůležitějších počinů, který můžete pro svůj web udělat. Odvíjí se od ní totiž nejen organická návštěvnost vašeho webu, ale také celá jeho struktura, obsah a další navazující online marketingové aktivity. V článku se dozvíte, co je klasifikační analýza klíčových slov a proč byste ji u svého webu rozhodně neměli zanedbat.
Co je to analýza klíčových slov?
Analýza klíčových obsahuje stovky až tisíce slov, slovních spojení a frází týkajících se oboru vašeho podnikání, které lidé zadávají do internetových vyhledávačů (Google, Seznam aj.) s cílem najít odpovědi na svůj dotaz či problém. Každé slovo či slovní spojení je v rámci analýzy klasifikováno podle určitého klasifikačního schématu, kterému se také říká facety či dimenze.
Například u e-shopu se sportovní výživou jsme se rozhodli pro následující dimenze:
Produkt: protein, spalovač, energetické gely aj.
Konzistence: nápoj, tablety, prášek aj.
Čas použití: před cvičením, po cvičení, na noc, ráno
Problematika: na klouby, namožené svaly, vedlejší účinky aj.
Účel použití: hubnutí, růst svalů aj.
Dotazy: slova/slovní spojení začínající na jak, proč, co, jak apod. Tato slovní spojení jsou pak vhodnými tipy pro nadpisy nejen pro blogové články.
Nezařazené: zde jsme vkládali slova, která se nedaří nikam zařadit, ale dají se v budoucnu využít například pro blog.
Další zvolené dimenze můžeme vidět na ukázce analýzy klíčových slov.
Od SEO specialisty byste měli obdržet vypracovanou analýzu v podobě dokumentu, který by měl obsahovat datasety klíčových slov s jejich klasifikací, hledaností, konkurenčností a dalšími podstatnými informacemi pro vaše webové stránky. Součástí dokumentu by měly být nejen kontingenční tabulky a grafy, ale také návod, jak s klasifikační analýzou pracovat.
Náročnost analýzy a samotný rozsah dokumentu se odvíjí od toho, zda zadáváte analýzu pro mikrostránku, určitou část webu, konkrétní kategorii nebo pro rozsáhlý web s několika podstránkami.
Proč se pouštět do analýzy klíčových slov?
Díky analýze klíčových slov získáte detailní přehled o tématu svého podnikání. Zjistíte, jaké dotazy vaši potenciální zákazníci zadávají do vyhledávačů, získáte představu o konkurenčnosti daného dotazu a především podrobný přehled o tom, jakým směrem by se měl vyvíjet váš web – ať po stránce obsahu, UX rozvržení či návrhu vhodných řešení pro budování autority a relevance v odvětví vašeho byznysu.
Kvalitní analýza klíčových slov je v oblasti dnešního marketingu jedním z naprosto základních kamenů jakékoli online marketingové strategie. Bez znalosti publika a jeho potřeb, kterou taková analýza odhalí, budete při návrhu strategie tak maximálně „střílet naslepo“.
Pomůže vám zkrátka nahlédnout do myslí vašich potencionálních zákazníků, najít relevantní řešení jejich problémů pomocí vašeho obsahu a také nastínit možnosti pro úspěšný rozvoj vašeho webu.
Výstupy aneb co analýzou získáte?
Analýza klíčových slov je opravdu jakýmsi vodítkem k úspěšnému webu. Ideální je začít s ní hned na začátku a využívat ji v průběhu celé tvorby vašeho projektu. Samozřejmě má také významný přínos i pro zkušené podnikatele, jejichž byznys může obohatit a dostat úplně na jinou úroveň.
Pro maximální využití a zachování účinnosti je v ideálním případě cca za 2 roky potřeba stávající analýzu aktualizovat – hledanost klíčových slov se může změnit, lidé začnou hledat jiné asociace s daným byznysem, mění se konkurenčnosti, dopadové stránky klíčového slova na náš web aj.
Přesto, že pro někoho může rozsáhlá analýza klíčových slov představovat větší vstupní investici, rozhodně se vyplatí. Využije ji totiž nejen váš SEO konzultant, PPC specialista, ale samozřejmě také třeba copywriter nebo content manager.
Jaké jsou nejčastější oblasti, kde analýzu klíčových slov uplatníte?
Optimalizace webu pro vyhledávače (jednotlivé stránky, popisky, metadata aj.)
Tvorba přehledné struktury a úprava dílčích funkcí webu
Návrh informační architektury vašeho webu
Přehled o konkurenci (kdo se zobrazuje ve vyhledávání a na jakých pozicích)
Tvorba obsahové strategie pro různé kanály
Kompletní copywriting (popisy produktů či kategorií, blog)
Návazné online marketingové aktivity (sociální sítě, PPC reklama aj.)
Linkbuilding – ať už interní či z relevantních externích zdrojů nebo sociálních sítí
Kvalitně zpracovaná analýza klíčových slov vám s budováním vašeho brandu bude pomáhat opravdu dlouhou dobu a využijete ji v mnoha směrech. V dalším článku vám prozradíme, jak se analýza klíčových slov dělá a co všechno její tvorba obnáší.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!