‚‚Expanze do zahraničí je pro další růst klíčová,“ říká Martin Šulc z MakesYouLocal

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Chcete expandovat do zahraničí, ale nevíte jak? Odkud začít a co neopomenout? Nebo proč mít skvělou zákaznickou zahraniční podporu? V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Martina Šulce, který působí jako Country Manažer pro český, slovenský a maďarský trh ve společnosti MakesYouLocal. Ta se zaměřuje na pomoc e-shopům, aby jejich expanze do zahraničí byla úspěšná

    MakesYouLocal existuje už od roku 2010. Jaký rok byl však tím zlomovým? 

    Součástí MakesYouLocal jsem už od začátku a každý rok je něčím zajímavý a jiný. Pokud bych však měl zmínit jeden konkrétní, tak by to byl rok 2015. MakesYouLocal se jako společnost začala víc rozrůstat. Rozšířil se náš tým a s tím se rozrostl i potenciální okruh našich klientů

    S jakým typem konkurence se MakesYouLocal potýká?

    Naše konkurence se vyvíjí v čase, tudíž by se dalo říct, že teď je určitě větší, než byla dřív. Konkurují nám překladatelské agentury, call centra, případně i marketingové agentury v každém státě, který obsluhujeme. Nelze však úplně říct, že by byly naší přímou konkurencí.  Informace, které získáváme v jedné části naší práce, jsme schopni přenést do další, takže jsme efektivnější a obsáhneme komplexně všechny dílčí části.  

    Rozhovor s Martinem Šulcem v Impact Hub Brno 

    Jaký byl zájem ze strany klientů v roce 2010 v porovnání s tím, jaký zájem je dnes? 

    Teď je zájem určitě větší. Přikládáme to zejména tomu, že je na trhu více společností, které prodávají online. Navíc i zákazníci se naučili více nakupovat online, takže i poptávka po službách, které jsou spojené s expanzí, roste. Už v začátcích však zájem ze strany klientů byl a na základě toho i vznikla společnost MakesYouLocal. 

    Zdá se ti, že v poslední době řeší firmy expanzi do zahraničí více? 

    Záleží, z jakého segmentu a jaký typ e-shopu. Ale obecně každý, komu se daří na lokální úrovni, zvažuje expanzi do zahraničí. Je to klíčové pro další růst. Pokud by někdo neexpandoval a zůstal, tak se poté nabízí otázka, jak dlouho vydrží market share na domácím trhu, když přijde zahraniční firma se svojí nabídkou. 

    Co je market share?

    Market share je podíl na trhu značící procento, jaké má firma nebo konkrétní produkt z celkového objemu prodeje na trhu.

    Co znamená pojem lokalizace a proč by ji měl e-shop řešit? 

    Lokalizace by se dala představit jako komplexní úprava celé prezentace, rozhraní, textů a podmínek tak, aby v tom daném státě zákazník necítil, že se jedná o zahraniční e-shop. Nejedná se tedy pouze jenom o překlad, i když dobrý překlad je základ pro to, aby vše fungovalo. Ale pod lokalizaci spadá i výběr přepravců, platební metody, věci spojené s právními požadavky, cookies a další věci, které jsou z části jednotné pro EU, ale v některých státech se mírně liší. 

    Jaké služby MakesYouLocal poskytuje?

    Zjednodušeně řečeno – služby, které MakesYouLocal nabízí, se dělí do tří kategorií. Překlady a lokalizace, to jsem vlastně už zmínil. Druhá část je podpora růstu na nových trzích, což jsou marketingové aktivity od základního nastavení vyhledávání až po reklamu, sociální sítě, srovnávače, market places a případně i influencer marketing, pokud je ze strany zákazníka o něj zájem. Třetí složkou, pravděpodobně i tou nejzajímavější, je zákaznická podpora od týmu rodilých mluvčích. 

    Hlavní koncept služeb, které MakesYouLocal nabízí na svých webových stránkách.

    O jakou z těchto tří služeb mají zákazníci největší zájem?

    Zájem je o všechny složky. Někdo však chce pouze například překlad, někdo jenom konzultaci. Nicméně velká většina našich zákazníků využívá různou kombinaci. Zákaznický servis je tím nejžádanějším a je to zároveň i služba, která je pro nás nejvíce typická.

    S jakými obavami se vaši zákazníci potýkají?

    Expanze může být určitá výzva. Když se firma rozhodne expandovat, tak nemá znalost lokálního prostředí, a proto se na nás obrací. My jsme schopni pomoci té dané společnosti. Ale to zásadní rozhodnutí není na nás a firma musí sama zvážit, jestli má dostatek kapitálu, času, lidí a tak dále. Není to tak, že kdo vyřeší jednu věc, tak už může expandovat bez problémů. 

    Pokud vás zajímá i zbytek rozhovoru, můžete si ho poslechnout jako podcast.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2023 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.