Konec nudné šedi a grafickým pokusům, které se podobají spíše dětským omalovánkám. Rozhodli jste se dodat šťávu svému grafickému obsahu, dát mu konečně jednotný ráz a profesionální vzezření? Pak vězte, že moderní nástroj Canva je rozhodně dobrá volba. V úvodním článku naší třídílné série, na jejímž konci se stanete bez nadsázky „Canva mistrem“, vám prozradíme, jaké zatím nedozírné obzory na poli designu vám může Canva otevřít a co všechno díky ní (i s minimálním grafickým cítěním) dokážete vytvořit.
Ve chvíli, kdy začnete uvažovat nad sofistikovanější tvorbou grafiky, se pravděpodobně jako první pustíte do hledání a zvažování svých možností. Ve snaze ušetřit budget a hnáni počáteční motivací ve stylu „na tom přece nemůže nic být“ pak obvykle začnete pátrat po grafických programech a aplikacích.
Možností, kde tvořit grafická díla, je vskutku hodně, záleží primárně na vašich zkušenostech, zručnosti, ale hlavně na grafickém cítění. Za krále všech grafických programů již léta oprávněně platí Photoshop. Ten však vyžaduje hodně vstupních znalostí a také zkušeností, protože veškerou práci stavíte tzv. od píky.
Nemusíte však propadat zoufalství, ani pokud se neorientujete v křivkách a vrstvách. Velice slušnou, ne-li dokonce profesionální práci, dokážete také s Canvou, která vám díky předpřipraveným šablonám pomůže snadno vytvořit skvělou grafiku pro různé online o offline aktivity.
I samotní grafici Canvu pro její jednoduchost a přívětivé uživatelské rozhraní často využívají jako doplňkový program při svojí práci. Některé typy činností jsou totiž v Canvě mnohem snadnější a rychlejší než v jakémkoliv jiném programu. Pojďme si říct, na co ji ve své práci rozhodně využijete.
Canva je grafický nástroj, který původně sloužil pro výrobu tzv. ročenek. Jeho možnosti se však během let značně znásobily.
A tak, než řeknete švec, dokážete s ní poměrně jednoduše vytvořit nápadité obrázky na blog, reklamní bannery, grafiku pro sociální sítě, tištěné letáky nebo třeba hlavičku newsletteru. Zaměříme se teď na formáty, které pravděpodobně využijete nejvíce.
E-mail marketing patří k nejefektivnějším nástrojům online marketingu. Vystupte ze zástupu nudných mailů a vytvořte si profesionální hlavičku, která vaše zákazníky upoutá na první dobrou. Canva nabízí desítky předpřipravených šablon hlaviček newsletterů, které si snadno upravíte podle svých požadavků.
Tvorba grafiky pro sociální sítě je další oblastí, prostřednictvím níž Canva usnadňuje život mnoha správcům sociálních sítí. Vybírat můžete z mnoha rozměrů a šablon pro nejpopulárnější sociální sítě. Jednoduše tak vytvoříte kreativní příspěvky nebo Stories na Facebook či Instagram, reklamní bannery či tzv. úvodní fotografie pro firemní stránky na sociálních sítích.
Pokud spravuje sociální sítě, s Canvou můžete své působení na nich dovést ještě dále. Zaměřte se na tvorbu nápaditých videí. Do editoru snadno vložíte vlastní video, které můžete dále upravovat a doplňovat o různé animace a další kreativní prvky. Přesvědčte se sami.
Jak jsme už naznačili, Canva toho dokáže už v základu opravdu hodně. Prémiová placená verze pak z logiky věci ještě víc. Pro snadnější rozhodování můžete mrknout na přehledné shrnutí funkcionalit jednotlivých verzí.
Jaký je nejlepší postup podle nás? Vyzkoušejte Canvu nejprve ve free verzi – projděte si všechny možnosti, vytvořte grafiky, pohrajte si se všemi nastaveními. Poté si placenou verzi můžete otestovat na 30 dní zdarma. Budete sice muset zadat svoji platební kartu, pokud však během 30 dní zjistíte, že si vystačíte s bezplatnou verzí, jednoduše předplatné zrušíte.
Zjistili jste už z prvního dílu naší série, že Canva ani tvorba grafiky pro vás pravděpodobně nebude tím pravým ořechovým? Dobrou zprávou je, že nás grafický design naopak velmi baví. Rádi se postaráme o tvorbu grafiky pro sociální sítě nebo třeba tištěného časopisu.
Pro všechny, které jsme naopak namotivovali se do tajů grafiky vrhnout po hlavě, už připravujeme další díl, ve kterém se zaměříme na praktické kroky při tvorbě designu.