Grafikem na pár kliknutí? Seznamte se s Canvou

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Konec nudné šedi a grafickým pokusům, které se podobají spíše dětským omalovánkám. Rozhodli jste se dodat šťávu svému grafickému obsahu, dát mu konečně jednotný ráz a profesionální vzezření? Pak vězte, že moderní nástroj Canva je rozhodně dobrá volba. V úvodním článku naší třídílné série, na jejímž konci se stanete bez nadsázky „Canva mistrem“, vám prozradíme, jaké zatím nedozírné obzory na poli designu vám může Canva otevřít a co všechno díky ní (i s minimálním grafickým cítěním) dokážete vytvořit.

    Photoshop, Malování nebo snad Illustrator? Což takhle dát si raději Canvu? 

    Ve chvíli, kdy začnete uvažovat nad sofistikovanější tvorbou grafiky, se pravděpodobně jako první pustíte do hledání a zvažování svých možností. Ve snaze ušetřit budget a hnáni počáteční motivací ve stylu „na tom přece nemůže nic být“ pak obvykle začnete pátrat po grafických programech a aplikacích. 

    Možností, kde tvořit grafická díla, je vskutku hodně, záleží primárně na vašich zkušenostech, zručnosti, ale hlavně na grafickém cítění. Za krále všech grafických programů již léta oprávněně platí Photoshop. Ten však vyžaduje hodně vstupních znalostí a také zkušeností, protože veškerou práci stavíte tzv. od píky. 

    V Suzzie.cz využíváme nejčastěji pro tvorbu příspěvků na sociální sítě nástroj Affinity Designer, ale také nástroj Canva.
    V Suzzie.cz využíváme nejčastěji pro tvorbu příspěvků na sociální sítě nástroj Affinity Designer, ale také nástroj Canva

    Canva – aplikace milovaná grafiky i amatéry 

    Nemusíte však propadat zoufalství, ani pokud se neorientujete v křivkách a vrstvách. Velice slušnou, ne-li dokonce profesionální práci, dokážete také s Canvou, která vám díky předpřipraveným šablonám pomůže snadno vytvořit skvělou grafiku pro různé online o offline aktivity

    I samotní grafici Canvu pro její jednoduchost a přívětivé uživatelské rozhraní často využívají jako doplňkový program při svojí práci. Některé typy činností jsou totiž v Canvě mnohem snadnější a rychlejší než v jakémkoliv jiném programu. Pojďme si říct, na co ji ve své práci rozhodně využijete. 

    Infografika, vizitka nebo leták? Možností je daleko více

    Canva je grafický nástroj, který původně sloužil pro výrobu tzv. ročenek. Jeho možnosti se však během let značně znásobily. 

    A tak, než řeknete švec, dokážete s ní poměrně jednoduše vytvořit nápadité obrázky na blog, reklamní bannery, grafiku pro sociální sítě, tištěné letáky nebo třeba hlavičku newsletteru. Zaměříme se teď na formáty, které pravděpodobně využijete nejvíce. 

    Ukázka z nástroje Canva aneb jak to vypadá na jeho úvodní stránce.
    Ukázka z nástroje Canva aneb jak to vypadá na jeho úvodní stránce

    Hlavička e-mailu

    E-mail marketing patří k nejefektivnějším nástrojům online marketingu. Vystupte ze zástupu nudných mailů a vytvořte si profesionální hlavičku, která vaše zákazníky upoutá na první dobrou. Canva nabízí desítky předpřipravených šablon hlaviček newsletterů, které si snadno upravíte podle svých požadavků. 

    Návrhy e-mailových hlaviček v nástroji Canve najdete více než dost – upravit si je můžete dle svých potřeb.
    Návrhy e-mailových hlaviček v nástroji Canva najdete více než dost – upravit si je můžete dle svých potřeb

    Grafika pro sociální sítě

    Tvorba grafiky pro sociální sítě je další oblastí, prostřednictvím níž Canva usnadňuje život mnoha správcům sociálních sítí. Vybírat můžete z mnoha rozměrů a šablon pro nejpopulárnější sociální sítě. Jednoduše tak vytvoříte kreativní příspěvky nebo Stories na Facebook či Instagram, reklamní bannery či tzv. úvodní fotografie pro firemní stránky na sociálních sítích. 

    Grafické návrhy příspěvků na sociální sítě v nástroji Canva
    Grafické návrhy příspěvků na sociální sítě v nástroji Canva

    Video 

    Pokud spravuje sociální sítě, s Canvou můžete své působení na nich dovést ještě dále. Zaměřte se na tvorbu nápaditých videí. Do editoru snadno vložíte vlastní video, které můžete dále upravovat a doplňovat o různé animace a další kreativní prvky. Přesvědčte se sami. 

    Ukázka kreativy pro reklamní příspěvek na sociální sítě pro Cryptomania.cz

    Největší výhody Canvy jasně a přehledně

    • I s bezplatnou verzí toho dokážete opravdu hodně.
    • Má přívětivé uživatelské rozhraní, se kterým se snadno naučíte pracovat.
    • Sdílení umožňuje, aby na dané grafice pracovalo více lidí najednou.
    • Díky pravidelnému zálohování se nestane, že byste o svoji práci přišli.
    • Přednastavené rozměry nejdůležitějších grafik vám ušetří spoustu času .
    • Můžete vkládat vlastní obrázky, loga, fotografie a dále s nimi pracovat.
    • Má nepřeberné množství předem připravených šablon, které můžete dále personalizovat.

    Free vs. placená verze – která se vyplatí a proč vám pravděpodobně stačí neplacená?

    Jak jsme už naznačili, Canva toho dokáže už v základu opravdu hodně. Prémiová placená verze pak z logiky věci ještě víc. Pro snadnější rozhodování můžete mrknout na přehledné shrnutí funkcionalit jednotlivých verzí

    Co dokáže bezplatná verze?

    • Nabízí 1GB prostoru pro vaše návrhy.
    • Už v základu můžete sdílet své návrhy s vaším týmem.
    • Některé obrázky jsou volně k využití, jiné za poplatek 1$.
    • K dispozici máte 2 složky k ukládání svých návrhů.

    V čem je placená verze lepší?

    • Můžete tvořit animace a GIFy, které si poté stáhnete třeba ve formátu mp4 nebo jako GIF.
    • Získáte prémiové fonty a také možnost nahrát své vlastní.
    • K dispozici máte 400 000 fotek a 100 GB prostoru.
    • Je zde možnost nastavit transparentní pozadí u fotografií.
    • Získáte nekonečné množství složek pro vaše návrhy.
    • Na jedno kliknutí přizpůsobíte formát své grafiky pro všechny sociální sítě či newsletter.

    Jaký je nejlepší postup podle nás? Vyzkoušejte Canvu nejprve ve free verzi – projděte si všechny možnosti, vytvořte grafiky, pohrajte si se všemi nastaveními. Poté si placenou verzi můžete otestovat na 30 dní zdarma. Budete sice muset zadat svoji platební kartu, pokud však během 30 dní zjistíte, že si vystačíte s bezplatnou verzí, jednoduše předplatné zrušíte

    Co si odnést z prvního dílu naší série?

    • Canva z vás sice neudělá grafika, ale téměř každý se tomu díky Canvě může minimálně přiblížit.
    • Nabízí nepřeberné možnosti kreativních šablon pro online i offline prostředí.
    • Free verze vám pravděpodobně minimálně v začátcích postačí.
    • Usnadní vám spoustu nervů a času a také možná peněz, které byste strávili učením se s jinými programy či absolvováním naučných kurzů.

    Zjistili jste už z prvního dílu naší série, že Canva ani tvorba grafiky pro vás pravděpodobně nebude tím pravým ořechovým? Dobrou zprávou je, že nás grafický design naopak velmi baví. Rádi se postaráme o tvorbu grafiky pro sociální sítě nebo třeba tištěného časopisu

    Pro všechny, které jsme naopak namotivovali se do tajů grafiky vrhnout po hlavě, už připravujeme další díl, ve kterém se zaměříme na praktické kroky při tvorbě designu.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.