I pouze s organickou návštěvností můžete dosáhnout vynikajících výsledků. V tomto článku vám prozradíme, jak se nám díky kvalitnímu obsahu podařilo několikanásobně zvýšit návštěvnost a potažmo také zisky na e-shopu Inkospor bez využití jakékoli reklamy.
Klient ze sféry sportovní výživy
Inkospor je německá značka z oblasti sportovní výživy patřící do farmaceutického koncernu B. Braun. Produkty Inkospor používá například úspěšný triatlonista Petr Soukup, ale také spousta dalších profesionálních i hobby sportovců.
Naše spolupráce začala v roce 2019, kdy jsme se klientem dohodli na postupném budování strategického obsahu napříč celým webem.
Výchozím bodem pro nás byl klasický e-shop se stovkami položek bez cílené implementace klíčových slov, linkbuildingu (budování zpětných odkazů) a bez firemního blogu.
Jasný cíl: Zvýšení organické návštěvnosti
V Inkospor pracují lidé, kteří mají hluboké znalosti z oblasti sportovní výživy. Primární motivací pro naši spolupráci proto bylo získat zákazníky se zájmem o zdravý životní styl, podělit se o zajímavé poznatky, edukovat a zároveň představit vlastní portfolio výrobků Inkospor.
Vzhledem ke stanoveným cílům naší spolupráce jsme klientovi navrhli sestavení analýzy klíčových slov, která je základním stavebním kamenem v online marketingu.
Analýza klíčových slov
Pro klienta jsme tedy vypracovali podrobnou klasifikační analýzu klíčových slov, která měla za cíl zaměřit se na nový obsahový plán webu. Z analýzy nám poté vypadlo, jak danou problematiku chápe cílová skupina, jak ji hledá na internetu a v jakém rozsahu.
Klasifikace témat v analýze (viz ukázka níže) nám poté například ukázala, jaké rubriky by bylo vhodné na blogu použít a jaké tématické okruhy cílovou skupinu zajímají. Na základě hledanosti, konkurenčnosti a také sezónnosti daných témat jsme poté sestavili konkrétní články pro firemní blog.
Ukázka datasetu z klasifikační analýzy klíčových slov
Analýzu klíčových slov jsme také využili nejen pro tvorbu nového obsahu, ale také pro úpravu toho stávajícího, tj. úpravu popisků a kategorií na celém e-shopu.
Publikační plán pro blog
Na základě analýzy klíčových slov jsme sestavili publikační plán pro tvorbu nového obsahu. Záměrem bylo opět přivést k životu firemní blog prostřednictvím kvalitního a relevantního obsahu, který zajímá cílovou skupinu Inkospor.
Při tvorbě témat jednotlivých článků jsme zohlednili nejvyhledávanější fráze na internetu včetně jejichkonkurenčnosti a sezónnosti. Tyto informace jsme získali analýzou klíčových slov.
Copywriting
V rámci publikačního plánu dostali copywriteři přehledné zadání pro každý článek. Především šlo o doporučení obsahu k danému článku, dále zde byla zahrnuta slova a fráze vyplývající z analýzy klíčových slov a také návod, jak s klíčovými slovy v textu naložit dle aktuálních SEO doporučení (formátování článku, vhodné umístění klíčových slov v rámci textu, použití obrázků aj.).
Pravidelná publikace na blogu klienta zahrnovala průměrně 3 až 4 články měsíčně s délkou 1 až 2 normostrany.
Linkbuildingové aktivity
Nedílnou součástí byl také linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů, v rámci kterého jsme se zaměřili na klíčová slova, jenž nebyla příliš konkurenční, ale zároveň byla vyhledávaná a souvisela s klientovými klíčovými produkty na e-shopu. Na tato slova jsme optimalizovali články, které jsme umístili na externí weby související s tématikou zdravého životního stylu a fitness. Dané články poté samozřejmě odkazovaly na webové stránky klienta.
Jak jsme se poprali s vysoce konkurenčním prostředím?
Vzhledem k vysoké konkurenčnosti témat z oblasti sportovní výživy jsme do článků zahrnuli také klíčová slova s menší měsíční hledaností (pod 100). Díky tomu jsme získali spoustu nových dopadových stránek a další pozice na první stránce výsledků vyhledávání.
Nižší objem hledaných témat jsme „dohnali“ větším počtem článků, které nám poté v součtu udělali hezký počet nových návštěvníků.
Zobrazení článku Inkospor na tzv. nulté pozici ve výsledcích vyhledávání
Výsledky promlouvají v jasných číslech
A protože jasný důkaz je lepší než tisíc slov, uvádíme pro představu čísla, ke kterým se nám podařilo v rámci naší spolupráce dosud dospět.
Meziroční nárůst tržeb až o200 % z organické návštěvnosti
Až o 600 % více nových uživatelů z cílové skupiny klienta za 1 rok spolupráce
Edukace zákazníků pomocí kvalitního obsahu
Zvýšení povědomí o značce
Meziroční srovnání organické návštěvnosti
Na závěr
Kvalitní obsah na webu Inkospor.czocenili nejen koncový zákazníci. Skvělé ohlasy jsme získali také od velkoobchodníků, kteří tento obsah také rádi sdílí na svých sociálních sítích. Spolupráci i nadále rozvíjíme v tomto duchu a pevně věříme, že se nám podaří přinášet stále pozitivní výsledky.
Zaujal vás článek? Pokud byste také rádi zvýšili organickou návštěvnost na vašich stránkách, ozvěte se nám přes kontaktní formulář a využijte první konzultaci ZDARMA.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!