Jak jsme zvýšili organickou návštěvnost na e-shopu Inkospor.cz o 600 %

Obsah článku

I pouze s organickou návštěvností můžete dosáhnout vynikajících výsledků. V tomto článku vám prozradíme, jak se nám díky kvalitnímu obsahu podařilo několikanásobně zvýšit návštěvnost a potažmo také zisky na e-shopu Inkospor bez využití jakékoli reklamy.

Klient ze sféry sportovní výživy

Inkospor je německá značka z oblasti sportovní výživy patřící do farmaceutického koncernu B. Braun. Produkty Inkospor používá například úspěšný triatlonista Petr Soukup, ale také spousty dalších profesionálních i hobby sportovců.

S panem Petrem Soukupem jsme také sepsali zajímavý rozhovor

Naše spolupráce začala v roce 2019, kdy jsme se klientem dohodli na postupném budování strategickém obsahu napříč celým webem. 

Výchozím bodem pro nás byl klasický e-shop se stovkami položek bez cílené implementace klíčových slov, linkbuildingu (budování zpětných odkazů) a bez firemního blogu. 

Jasný cíl: Zvýšení organické návštěvnosti

V Inkospor pracují lidé, kteří mají hluboké znalosti z oblasti sportovní výživy. Primární motivací pro naší spolupráci proto bylo získat zákazníky se zájmem o zdravý životní styl, podělit se o zajímavé poznatky, edukovat a zároveň představit vlastní portfolio výrobků Inkospor. 

Ukázka článku na blogu Inkospor.cz

Vzhledem ke stanoveným cílům naší spolupráce jsme klientovi navrhli sestavení analýzy klíčových slov, která je základním stavebním kamenem v online marketingu.

Analýza klíčových slov

Pro klienta jsme tedy vypracovali podrobnou klasifikační analýzu klíčových slov, která měla za cíl zaměřit se na nový obsahový plán webu. Z analýzy nám poté vypadlo, jak danou problematiku chápe cílová skupina, jak jí hledá na internetu a v jakém rozsahu.

Klasifikace témat v analýze (viz ukázka níže) nám poté například ukázala, jaké rubriky by bylo vhodné na blogu použít a jaké tématické okruhy cílovou skupinu zajímají. Na základě hledanosti, konkurenčnosti a také sezónnosti daných témat jsme poté sestavili konkrétní články pro firemní blog.

Ukázka klasifikační analýzy klíčových slov

Analýzu klíčových slov jsme také využili nejen pro tvorbu nového obsahu, ale také pro úpravu toho stávajícího, tj. úprava popisků a kategorií na celém e-shopu.

Publikační plán pro blog

Na základě analýzy klíčových slov jsme sestavili publikační plán pro tvorbu nového obsahu. Záměrem bylo opět přivést k životu firemní blog prostřednictvím kvalitního a relevantního obsahu, který zajímá cílovou skupinu Inkospor.

Při tvorbě témat jednotlivých článků jsme zohlednili nejvyhledávanější fráze na internetu včetně jejich konkurenčnosti a sezónnosti. Tyto informace jsme získali analýzou klíčových slov.

Copywriting

V rámci publikačního plánu dostali copywriteři přehledné zadání pro každý článek. Především šlo o doporučení obsahu k danému článku, dále zde byly zahrnuty slova a fráze vyplývající z analýzy klíčových slov a také návod, jak s klíčovými slovy v textu naložit dle aktuálních SEO doporučení (formátování článku, vhodné umístění klíčových slov v rámci textu, použití obrázků aj.). 

Pravidelná publikace na blogu klienta zahrnovala průměrně 3 až 4 články měsíčně s délkou 1 až 2 normostrany.

Linkbuildingové aktivity

Nedílnou součástí byl také linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů, v rámci kterého jsme se zaměřili na klíčová slova, jenž nebyla příliš konkurenční, ale zároveň byla vyhledávaná a souvisela s klientovými klíčovými produkty na e-shopu. Na tato slova jsme optimalizovali články, které jsme umístili na externí weby související s tématikou zdravého životního stylu a fitness. Dané články poté samozřejmě odkazovali na webové stránky klienta.  

Jak jsme se poprali s vysoce konkurenčním prostředím?

Vzhledem k vysoké konkurenčnosti témat z oblasti sportovní výživy jsme do článků zahrnuli také klíčová slova s menší měsíční hledaností (pod 100). Díky tomu jsme získali spoustu nových dopadových stránek a další pozice na první stránce výsledků vyhledávání.

Nižší objem hledaných témat jsme „dohnali“ větším počtem článků, které nám poté v součtu udělali hezký počet nových návštěvníků.

Zobrazení článku Inkospor na tzv. nulté pozici ve výsledcích vyhledávání

Výsledky promlouvají v jasných číslech  

A protože jasný důkaz je lepší než tisíc slov, uvádíme pro představu čísla, ke kterým se nám podařilo v rámci naší spolupráce dosud dospět. 

  • Meziroční nárůst tržeb až o 200 % z organické návštěvnosti 
  • Až o 600 % více nových uživatelů z cílové skupiny klienta za 1 rok spolupráce
  • Edukace zákazníků pomocí kvalitního obsahu
  • Zvýšení povědomí o značce
Meziroční srovnání organické návštěvnosti

Na závěr

Kvalitní obsah na webu Inkospor.cz ocenili nejen koncový zákazníci. Skvělé ohlasy jsme získali také od velkoobchodníků, kteří tento obsah také rádi sdílí na svých sociálních sítích. Spolupráci i nadále rozvíjíme v tomto duchu a pevně věříme, že se nám podaří přinášet stále pozitivní výsledky.

Zaujal vás článek? Pokud byste také rádi zvýšili organickou návštěvnost na vašich stránkách, ozvěte se nám přes kontaktní formulář a využijte první konzultaci ZDARMA.

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. První konzultace je zdarma.
Jsme tým seniorních marketingových profesionálů na volné noze specializující se primárně na výkonnostní marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2020 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Pro váš úspěch v digitálním světě.

Líbí se vám článek?