I pouze s organickou návštěvností můžete dosáhnout vynikajících výsledků. V tomto článku vám prozradíme, jak se nám díky kvalitnímu obsahu podařilo několikanásobně zvýšit návštěvnost a potažmo také zisky na e-shopu Inkospor bez využití jakékoli reklamy.
Inkospor je německá značka z oblasti sportovní výživy patřící do farmaceutického koncernu B. Braun. Produkty Inkospor používá například úspěšný triatlonista Petr Soukup, ale také spousta dalších profesionálních i hobby sportovců.
Naše spolupráce začala v roce 2019, kdy jsme se klientem dohodli na postupném budování strategického obsahu napříč celým webem.
Výchozím bodem pro nás byl klasický e-shop se stovkami položek bez cílené implementace klíčových slov, linkbuildingu (budování zpětných odkazů) a bez firemního blogu.
V Inkospor pracují lidé, kteří mají hluboké znalosti z oblasti sportovní výživy. Primární motivací pro naši spolupráci proto bylo získat zákazníky se zájmem o zdravý životní styl, podělit se o zajímavé poznatky, edukovat a zároveň představit vlastní portfolio výrobků Inkospor.
Vzhledem ke stanoveným cílům naší spolupráce jsme klientovi navrhli sestavení analýzy klíčových slov, která je základním stavebním kamenem v online marketingu.
Pro klienta jsme tedy vypracovali podrobnou klasifikační analýzu klíčových slov, která měla za cíl zaměřit se na nový obsahový plán webu. Z analýzy nám poté vypadlo, jak danou problematiku chápe cílová skupina, jak ji hledá na internetu a v jakém rozsahu.
Klasifikace témat v analýze (viz ukázka níže) nám poté například ukázala, jaké rubriky by bylo vhodné na blogu použít a jaké tématické okruhy cílovou skupinu zajímají. Na základě hledanosti, konkurenčnosti a také sezónnosti daných témat jsme poté sestavili konkrétní články pro firemní blog.
Analýzu klíčových slov jsme také využili nejen pro tvorbu nového obsahu, ale také pro úpravu toho stávajícího, tj. úpravu popisků a kategorií na celém e-shopu.
Na základě analýzy klíčových slov jsme sestavili publikační plán pro tvorbu nového obsahu. Záměrem bylo opět přivést k životu firemní blog prostřednictvím kvalitního a relevantního obsahu, který zajímá cílovou skupinu Inkospor.
Při tvorbě témat jednotlivých článků jsme zohlednili nejvyhledávanější fráze na internetu včetně jejich konkurenčnosti a sezónnosti. Tyto informace jsme získali analýzou klíčových slov.
V rámci publikačního plánu dostali copywriteři přehledné zadání pro každý článek. Především šlo o doporučení obsahu k danému článku, dále zde byla zahrnuta slova a fráze vyplývající z analýzy klíčových slov a také návod, jak s klíčovými slovy v textu naložit dle aktuálních SEO doporučení (formátování článku, vhodné umístění klíčových slov v rámci textu, použití obrázků aj.).
Pravidelná publikace na blogu klienta zahrnovala průměrně 3 až 4 články měsíčně s délkou 1 až 2 normostrany.
Nedílnou součástí byl také linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů, v rámci kterého jsme se zaměřili na klíčová slova, jenž nebyla příliš konkurenční, ale zároveň byla vyhledávaná a souvisela s klientovými klíčovými produkty na e-shopu. Na tato slova jsme optimalizovali články, které jsme umístili na externí weby související s tématikou zdravého životního stylu a fitness. Dané články poté samozřejmě odkazovaly na webové stránky klienta.
Vzhledem k vysoké konkurenčnosti témat z oblasti sportovní výživy jsme do článků zahrnuli také klíčová slova s menší měsíční hledaností (pod 100). Díky tomu jsme získali spoustu nových dopadových stránek a další pozice na první stránce výsledků vyhledávání.
Nižší objem hledaných témat jsme „dohnali“ větším počtem článků, které nám poté v součtu udělali hezký počet nových návštěvníků.
A protože jasný důkaz je lepší než tisíc slov, uvádíme pro představu čísla, ke kterým se nám podařilo v rámci naší spolupráce dosud dospět.
Kvalitní obsah na webu Inkospor.cz ocenili nejen koncový zákazníci. Skvělé ohlasy jsme získali také od velkoobchodníků, kteří tento obsah také rádi sdílí na svých sociálních sítích. Spolupráci i nadále rozvíjíme v tomto duchu a pevně věříme, že se nám podaří přinášet stále pozitivní výsledky.
Zaujal vás článek? Pokud byste také rádi zvýšili organickou návštěvnost na vašich stránkách, ozvěte se nám přes kontaktní formulář a využijte první konzultaci ZDARMA.