V první části naší třídílné série jsme si řekli, co je to Canva a jaké nepostradatelné věci pro váš marketing s ní dokážete vytvořit. V dnešním článku se podíváme na to, jak se s Canvou skamarádit natolik, abyste všechny poznatky dokázali snadno překlopit do praxe.
Prvním krokem je registrace
Abyste se mohli pustit do tvorby své první grafiky, je potřeba se nejprve zaregistrovat. Učinit tak můžete pomocí Google účtu, e-mailu nebo Facebook účtu.
Po úspěšné registraci, která zabere asi minutu, stačí zvolit účel použití a můžete směle začít s prvním návrhem. A nebojte, celý proces je obdobně jednoduchý jako samotná registrace.
Editor, který nabízí nepřeberné množství možností
Jak jsme psali v předchozí části, možností toho, co všechno lze s Canvou vytvořit, je skutečně hodně. Největší předností je právě jednoduchý a přehledný online editor, který funguje na principu „drag and drop“. Veškerá práce s ním je proto opravdu snadná. My si ukážeme, jaké možnosti skýtá.
Levý postranní panel jako základ všech základů
V levém postranním panelu se nachází bez nadsázky gró celého Canva editoru. Pojďme se něj podívat trochu víc zblízka.
1) Vsaďte na barevně vyladěnou šablonu
Pokud s Canvou začínáte, pak je ideální vycházet z vizuálně sladěné šablony, kterých v Canvě najdete opravdu mraky. Výhodou je, že jsou většinou vytvořené designéry a všechny detaily (barvy, písmo, grafické prvky) díky tomu spolu hezky korespondují.
2) Vybírejte ze stovek kvalitních fotografií a pozadí
I v bezplatné verzi pak můžete velmi snadno nahrát libovolné fotky či obrázky nebo si vybrat ten pravý z fotobanky přímo v Canvě (v placené verzi máte například na výběr z více než 400 tisíc fotografií).
3) Dolaďte to k dokonalosti grafickými prvky
Šablonu či podklad ve formě fotografie máte vybraný, je na čase se pustit do výběru vhodných grafických prvků, které váš návrh doladí. Volit můžete z různých rámečků, grafů, tvarů, květin, avatarů až po nejrůznější pohyblivé animace a nálepky.
4) Fonty, které podtrhnou váš styl
Přichází na řadu volba fontu vašeho textu. I tady se můžete skutečně „vyřádit“. Na své si přijdou milovníci minimalismu i těch nejzářivějších a nejabstraktnějších stylů písma a formátování.
5) Zaujměte nápaditým audiem nebo videem
Do svého návrhu také můžete vložit audio ve formě vhodné znělky nebo části písničky, případně celé video. Na výběr máte celou řadu různě dlouhých pasáží a stylů.
Horní panel pro kreativní úpravy
V horním panelu pak provádíte veškeré kreativní úpravy. Pomocí efektů můžete dělat různé barevné přechody, ořezat pozadí, vytvářet mock-upy, přidávat stíny, rámečky aj., filtr zase dodá vašemu návrhu atmosféru. Pomocí tlačítka upravit pak můžete ladit jas, kontrast nebo barevný nádech svého návrhu. Dále můžete návrh oříznout, převrátit nebo dokonce celý zanimovat. Fantazii a kreativitě se v Canvě meze opravdu nekladou.
Na závěr si své výsledné dílo raz dva stáhnete v požadovaném formátu přes dané tlačítko v pravé části panelu. Snadné, že? Přesně, jak jsme slibovali v úvodu.
3 tipy, jak na cool design
Jak vytvořit design tak, aby opravdu dobře plnil své funkce a posiloval značku? Tyto 3 zásady tvoří železný základ pro každý dobrý design.
1) Méně je někdy více
5 různých fontů, barevné pozadí, rámečky a spousta pohyblivých grafik? Ano, možná jste také zažili módu „skrepíků“, kdy přesně tyto barevné koláže byly moderní. Samozřejmě záleží celkově na vaší značce, ale u většiny zpravidla „frčí“ spíše umírněnější styl. Hlavní myšlenka, jeden dobře zvolený font a kvalitní obrázek často řeknou více než tisíc slov (napsaných různými fonty).
2) Označkujte to
Když se pouštíte do tvorby grafiky pro online prostředí, vždy je dobré myslet na to, kam se může váš počin dostat. Nikdy například nevíte, kdy zrovna trefíte skvělý algoritmus a příspěvek tak chytře zasponzorujete, že se stane virálním. V každém případě by měl ideálně nést vaše logo a případně také adresu vaší webové stránky.
3) Dodržujte branding
Máte brandové barvy nebo dokonce typ písma? Výborně! Pak je nejlepší cestou u všech grafik dodržovat jednotný styl. Jednak bude skvěle zapadat do feedu na vašem Instagramu, ale také budete snadněji zapamatovatelní a rozpoznatelní v zástupu dalších značek. A svůj vlastní brand manuál si snadno vytvoříte i přímo v Canvě – stačí, když si v editoru uložíte písmo, barvy, logo a font. Všechno potřebné pak budeme mít pro další práci hezky na očích.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!