Grafikem na pár kliknutí II. díl: Jak na Canvu krok za krokem?

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    V první části naší třídílné série jsme si řekli, co je to Canva a jaké nepostradatelné věci pro váš marketing s ní dokážete vytvořit. V dnešním článku se podíváme na to, jak se s Canvou skamarádit natolik, abyste všechny poznatky dokázali snadno překlopit do praxe

    Prvním krokem je registrace   

    Abyste se mohli pustit do tvorby své první grafiky, je potřeba se nejprve zaregistrovat. Učinit tak můžete pomocí Google účtu, e-mailu nebo Facebook účtu. 

    Úvodní strana Canvy
    Úvodní strana Canvy

    Po úspěšné registraci, která zabere asi minutu, stačí zvolit účel použití a můžete směle začít s prvním návrhem. A nebojte, celý proces je obdobně jednoduchý jako samotná registrace.

    Vyberte si možnost, k čemu budete Canvu využívat
    Vyberte si možnost, k čemu budete Canvu využívat

    Editor, který nabízí nepřeberné množství možností

    Jak jsme psali v předchozí části, možností toho, co všechno lze s Canvou vytvořit, je skutečně hodně. Největší předností je právě jednoduchý a přehledný online editor, který funguje na principu „drag and drop“. Veškerá práce s ním je proto opravdu snadná. My si ukážeme, jaké možnosti skýtá. 

    Většina našich prezentací v Suzzie.cz vzniká právě v nástroji Canva
    Většina našich prezentací v Suzzie.cz vzniká právě v nástroji Canva

    Levý postranní panel jako základ všech základů

    V levém postranním panelu se nachází bez nadsázky gró celého Canva editoru. Pojďme se něj podívat trochu víc zblízka. 

    1) Vsaďte na barevně vyladěnou šablonu

    Pokud s Canvou začínáte, pak je ideální vycházet z vizuálně sladěné šablony, kterých v Canvě najdete opravdu mraky. Výhodou je, že jsou většinou vytvořené designéry a všechny detaily (barvy, písmo, grafické prvky) díky tomu spolu hezky korespondují.  

    Použijte již hotovou šablonu
    Použijte již hotovou šablonu

    2) Vybírejte ze stovek kvalitních fotografií a pozadí

    I v bezplatné verzi pak můžete velmi snadno nahrát libovolné fotky či obrázky nebo si vybrat ten pravý z fotobanky přímo v Canvě (v placené verzi máte například na výběr z více než 400 tisíc fotografií). 

    Fotobanka nabízí tisíce fotografií
    Fotobanka nabízí tisíce fotografií

    3) Dolaďte to k dokonalosti grafickými prvky

    Šablonu či podklad ve formě fotografie máte vybraný, je na čase se pustit do výběru vhodných grafických prvků, které váš návrh doladí. Volit můžete z různých rámečků, grafů, tvarů, květin, avatarů až po nejrůznější pohyblivé animace a nálepky.

    Ozdobte svoji grafiku animovanými GIFy
    Ozdobte svoji grafiku animovanými GIFy

    4) Fonty, které podtrhnou váš styl 

    Přichází na řadu volba fontu vašeho textu. I tady se můžete skutečně „vyřádit“. Na své si přijdou milovníci minimalismu i těch nejzářivějších a nejabstraktnějších stylů písma a formátování. 

    K výběru jsou různě stylizované fonty
    K výběru jsou různě stylizované fonty

    5) Zaujměte nápaditým audiem nebo videem

    Do svého návrhu také můžete vložit audio ve formě vhodné znělky nebo části písničky, případně celé video. Na výběr máte celou řadu různě dlouhých pasáží a stylů

    Použijte již hotová videa
    Použijte již hotová videa

    Horní panel pro kreativní úpravy

    V horním panelu pak provádíte veškeré kreativní úpravy. Pomocí efektů můžete dělat různé barevné přechody, ořezat pozadí, vytvářet mock-upy, přidávat stíny, rámečky aj., filtr zase dodá vašemu návrhu atmosféru. Pomocí tlačítka upravit pak můžete ladit jas, kontrast nebo barevný nádech svého návrhu. Dále můžete návrh oříznout, převrátit nebo dokonce celý zanimovat. Fantazii a kreativitě se v Canvě meze opravdu nekladou.  

    Horní panel nabízí různé efekty
    Horní panel nabízí různé efekty

    Na závěr si své výsledné dílo raz dva stáhnete v požadovaném formátu přes dané tlačítko v pravé části panelu. Snadné, že? Přesně, jak jsme slibovali v úvodu. 

    Výslednou grafiku si můžete stáhnout v několika formátech
    Výslednou grafiku si můžete stáhnout v několika formátech

    3 tipy, jak na cool design 

    Jak vytvořit design tak, aby opravdu dobře plnil své funkce a posiloval značku? Tyto 3 zásady tvoří železný základ pro každý dobrý design. 

    1) Méně je někdy více

    5 různých fontů, barevné pozadí, rámečky a spousta pohyblivých grafik? Ano, možná jste také zažili módu „skrepíků“, kdy přesně tyto barevné koláže byly moderní. Samozřejmě záleží celkově na vaší značce, ale u většiny zpravidla „frčí“ spíše umírněnější styl. Hlavní myšlenka, jeden dobře zvolený font a kvalitní obrázek často řeknou více než tisíc slov (napsaných různými fonty). 

    2) Označkujte to

    Když se pouštíte do tvorby grafiky pro online prostředí, vždy je dobré myslet na to, kam se může váš počin dostat. Nikdy například nevíte, kdy zrovna trefíte skvělý algoritmus a příspěvek tak chytře zasponzorujete, že se stane virálním. V každém případě by měl ideálně nést vaše logo a případně také adresu vaší webové stránky. 

    3) Dodržujte branding 

    Máte brandové barvy nebo dokonce typ písma? Výborně! Pak je nejlepší cestou u všech grafik dodržovat jednotný styl. Jednak bude skvěle zapadat do feedu na vašem Instagramu, ale také budete snadněji zapamatovatelní a rozpoznatelní v zástupu dalších značek. A svůj vlastní brand manuál si snadno vytvoříte i přímo v Canvě – stačí, když si v editoru uložíte písmo, barvy, logo a font. Všechno potřebné pak budeme mít pro další práci  hezky na očích. 

    Co si odnést z druhého dílu naší série?

    • Díky přehlednému Canva editoru se tvorby jakékoliv grafiky rozhodně nemusíte obávat.
    • Máte na výběr velké množství fotografií, motivů i dalších prvků k vyladění vašich návrhů. 
    • Pro tvorbu využívejte ideálně jako základ vizuálně sladěné šablony, díky nimž budou vaše díla konzistentní a budou vypadat profesionálně. 
    • Už teď se můžete těšit na poslední díl naší série, ve kterém vám prozradíme vychytávky a hacky, díky nimž si práci v Canvě budete vyloženě užívat.
    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.