Sociální síť TikTok již několik let láme rekordy v žebříčku popularity. Už dávno neplatí, že jde pouze o platformu pro dospívající, více než 30 % uživatelů TikToku je ve věku 20–29. Chtěli byste začít s reklamou na TikToku i vy? V dnešním článku vám ukážeme krok za krokem, jak založit účet a spustit svoji první reklamu.
1. Založení účtu v TikTok Business Center
K nastavení TikTok reklamy potřebujete nejdříve založit účet v TikTok Business Center (obdoba Business Manageru od společnosti Meta). Bohužel češtinu tento reklamní nástroj ještě nenabízí, musíte se spokojit s angličtinou.
Při registraci je potřeba vyplnit e-mail, vygenerovat si heslo a zaslat si na daný e-mail verifikační kód, případně si můžete Business účet založit pomocí stávajícího TikTok účtu. V tom případě si budete muset otevřít aplikaci TikTok a v ní naskenovat QR kód, který se vám vygeneruje při registraci do Business Center.
Následně si zvolíte název Business Center, časovou zónu a vyberete, jestli zakládáte účet pro konkrétní firmu, nebo pro agenturu. Dále přidáte odkaz na webovou stránku, oblast podnikání, vaše fakturační a kontaktní údaje.
Poté již budete mít založený TikTok Business Center. Až se v prostředí trochu zorientujete, zjistíte, že z velké části je podobný Business Manageru od Meta.
2. Založení reklamního účtu – Ads Manageru
Aby vám mohla běžet reklama na TikToku, musíte mít založený ještě reklamní účet.
V Business Center v levém menu pod sekcí Assets najdete položku Advertiser accounts. Zde můžete vytvořit nový reklamní účet, nebo požádat o přístup k již stávajícímu účtu. Nevýhodou je, že u takto vytvořeného reklamního účtu můžete vybrat pouze ze tří měn: USD, EUR a GBP.
Alternativou je vytvořit si reklamní účet zvlášť na adrese zde a následně ho propojit s Business Center. To uděláte tak, že v Ads Manageru, který vám vznikne po založení reklamního účtu, v pravého horním rohu po rozkliknutí názvu vašeho reklamního účtu zjistíte jeho ID.
To si zkopírujete a v Business Center v sekci Assets – Advertiser Account přidáte nový účet. Zvolíte možnost „Request Access“ a následně vložíte ID reklamního účtu a formu přístupu – Admin, Operator nebo Analyst.
TIP od Suzzie:
Z Ads Manageru se nazpět do Business Center dostanete tak, že v horním pravém rohu kliknete na ikonu aktovky.
3. Produktový katalog
Pokud disponujete produktovým katalogem, i v TikTok reklamě s ním můžete pracovat. Katalog spravujete v Catalog Manageru, do kterého se dostanete z Ads Manageru po najetí myší na Assets a následně kliknutí na Catalogs.
TIP od Suzzie:
Pokud jste v Business Center, dostanete se do Ads Manageru tak, že v levém horním rohu kliknete na na tzv. hamburger menu a následně se vám zobrazí možnost otevřít Ads Manager v novém okně.
Stejně jako v Business Manageru si i zde můžete zvolit, jakým způsobem chcete, aby se vám nahrávaly produkty do katalogu.
V Catalog Manageru vyberete z levého menu Product Sources a následně zvolíte, jestli chcete manuálně přidat produkty (doporučuji, pokud jich máte jen pár a nemáte xml feed), nebo chcete nahrát produkty z xml feedu, případně nahrát produkty ze souboru (tabulky).
Stejně jako v Business Manageru můžete následně vytvářet různé produktové sety na základě vámi zvolených filtrů.
4. Přidělení přístupů
Ke všemu, co najdete v Business Center pod záložkou Assets, můžete přidělovat přístupy. Jedná se o reklamní účty, publika (Audiences), katalogy a TikTok účty. I k položkám, které vlastníte, musíte přidělit přístup. Například, pokud jste si nyní vytvořili produktový katalog, bude se vám sice zobrazovat v sekci Catalogs, ale přístup k němu udělený nebude. Proto musíte kliknout na tlačítko „Assign a new member“ a vybrat úroveň oprávnění. Obdobně můžete přidělit přístup k partnerům (agenturám).
5. Nastavení platebních údajů
Abyste mohli spustit reklamu, musíte mít samozřejmě vyplněné platební údaje. V Business Center zvolíte v levém menu sekci Finance anásledně Payment.
Můžete jednorázově vložit peníze k reklamnímu účtu (minimálně 10 EUR) – jedná se o červené tlačítko „Add balance“, nebo klikněte na vedlejší tlačítko „Manage Payment Methods“ a můžete doplnit své platební údaje (platební kartu nebo PayPal účet), pomocí kterých se vám budou utracené částky za reklamu automaticky strhávat.
6. Nastavení TikTok pixelu
Abyste mohli optimalizovat konverzní kampaně na události, jako je návštěva stránky, přidání do košíku nebo nákup, je potřeba mít nastavený TikTok pixel. Jedná se o měřicí kód, který umožňuje uvedené události měřit. Díky tomu můžete efektivně vyhodnocovat účinnost vašich kampaní.
Vlastní pixel si vygenerujete v Ads Manageru pod záložkou Assets v sekci Events. V rámci standardního módu můžete TikTok pixel nasadit na váš web skrze partnerskou integraci, mezi které patří i Google Tag Manager, nebo zvolit developerský mód a nastavit si vlastní. Více informací, jak na to, naleznete zde.
7. Tvorba publik
V sekci Assets pod Audiences si můžete obdobně jako v Business Manageru vytvářet vlastní publika (Custom Audiences) a Lookalike publika.
Vlastní publikum si můžete vytvořit například ze svého seznamu zákazníků, z uživatelů, co interagovali s vaším obsahem (např. zhlédli minimálně 6 sekund vašeho videa) nebo navštívili vaši webovou stránku.
8. Tvorba kampaně v Ads Manageru
Nyní máme všechno připraveno a můžeme se pustit do vytvoření kampaně v Ads Manageru. V horní nabídce vyberte „Campaign“ – na této stránce uvidíte přehled všech kampaní, co vám běží. Zároveň na této stránce můžete vytvořit kampaň novou.
Jedna kampaň se skládá z jedné nebo více reklamních sad (Ad groups) a jednotlivé sady se skládají z reklam.
8.1 Kampaň
V prvé řadě budete muset zvolit cíl vaší kampaně. Opět se jedná o obdobné cíle, jako můžete znát z Meta Business Manageru.
Cíle TikTok kampaní jsou následující:
Dosah – reklama se zobrazí maximálnímu počtu uživatelů.
Návštěvnost – cílem kampaně je navést uživatele na vámi specifikovanou webovou stránku nebo aplikaci.
Stáhnutí aplikace.
Zhlédnutí videa.
Generování leadů.
Konverze – cílem je získat co nejvíce vámi zvolených konverzí – ať už dokončení objednávky (událost Complete Payment), přidání do košíku (Add to Cart) nebo jen zobrazení obsahu (View Content).
Jako na první pohled zřejmé se jeví cílit na finální fázi konverzního trychtýře – tedy dokončení objednávky. Ale je třeba brát v potaz, že reklamní systém TikTok optimalizuje kampaně na základě strojového učení. Tzn. čím více dat má, tím lépe dokáže kampaň optimalizovat. Z toho důvodu se doporučuje optimalizovat na takovou událost, pod kterou jste schopni posbírat alespoň 50 konverzí za jeden týden na úrovni jedné reklamní sady.
Na úrovni kampaně můžete nastavit také optimalizaci rozpočtu kampaně. Pokud ji nastavíte, znamená to, že necháte na TikToku, jakým poměrem rozdělí rozpočty mezi jednotlivé reklamní sady. V tomto případě jde nastavit jenom denní rozpočet, limit je 20 EUR na den.
Případně může zvolit lifetime rozpočet (tedy na celé období, co kampaň poběží). Minimální rozpočet je v tomto případě 50 EUR.
8.2 Reklamní sada
Dále se dostáváme již do úrovně reklamní sady (Ad group). Nejdříve vyberete, kam chcete, aby vaše reklama vedla uživatele– do aplikace, nebo na webovou stránku.
Co se týče umístění reklamy, doporučujeme nenechávat původně nastavené automatické umístění, ale rozkliknout „Select placement“ a zvolit pouze sociální síť TikTok.
Finální podobu kreativy můžete nechat v rukou TikToku, když zvolíte možnost „Automated creative optimization“. V tom případě vám TikTok vytvoří různé kombinace z dodaných obrázků, videí a textů.
Následuje část, ve které nastavujete cílení na uživatele. Kromě vlastního nastavení cílení je odvážnější možnost automatického cílení, kdy doručování reklam necháte opět na TikToku. TikTok tvrdí, že reklamu bude zobrazovat relevantním uživatelům na základě cíle kampaně, obsahu reklam a dat z minulých kampaní.
Pokud zvolíte vlastní cílení, můžete cílit na základě lokace, jazyka, pohlaví, věku i příjmu. Zahrnout nebo vyloučit můžete vlastní (custom) a lookalike publika.
Cílit samozřejmě můžete také na základě zájmů, chování, ale i zařízení. Oproti Meta Business Manageru můžete zacílit například na uživatele, kteří v poslední době interagovali s videi s určitou tématikou nebo s konkrétním hashtagem.
Jako poslední nastavujete bidding a optimalizaci. Volíte optimalizační cíl, u konverzních kampaní volíte danou událost, u návštěvnostních kampaní máte pevně danou optimalizaci na prokliky.
Na úrovni reklamy si vyberete, zda chcete inzerovat ze svého tiktokového účtu (výhodou je, že můžete organické příspěvky nastavit jako reklamu), nebo si můžete vytvořit vlastní přezdívku s profilovou fotkou.
Existují dva formáty reklamy, které můžete použít: video a collection. Formát „collection“ je obdobný jako v Business Manageru – po kliknutí na reklamu se vám otevře „Instant Experience“ a také můžete v reklamě pracovat s produkty z katalogu.
Pokud nahrajete video bez hudby, TikTok vám navrhne několik variant s hudbou, ze kterých si můžete vybrat. Také můžete přidat „Interactive add-ons“, neboli nálepky – např. anketu, poznámku se slevovým kódem nebo odpočítávání.
Textace musí být krátké, pouze do 100 znaků bez emojis. Tlačítko s CTAsi můžete vybrat z předpřipravených nebo zvolit dynamické zobrazování CTA.
Dále máte možnost si vybrat, zda chcete, aby se vaše reklama zároveň publikovala na váš TikTok účet.
Nakonec nezapomeňte propojit váš TikTok pixel s reklamou a máte hotovo.
Na závěr
Stále si nejste jistí, jak na to? Pokud potřebujete pomoci, určitě se na nás obraťte a společně se na to vrhneme.
Jsem Verča, specialistka přes reklamu na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Díky mně budou vaše reklamy doladěné do posledního detailu.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!