Suzzie.cz logo

Marketingové novinky – březen 2021

Obsah článku

Přinášíme vám další žhavé novinky z on-linového světa. V našem pravidelném měsíčníku tentokrát v návaznosti na počin firmy Heinz rozebereme polemiku, zda se na dobré věci opravdu vyplatí čekat, podíváme se na to, co nového se událo ve Facebookové kauze „aktualizace iOS 14“ a také na další novinky ze sféry sociálních sítí, které by vám zkrátka neměly uniknout.

Stejně jako na všechny dobré věci i na kečup se vyplatí počkat 

Otvírák našeho článku jsme tentokrát pojali trochu netradičně. A sice v duchu hesla „zpomalte“, které si pro svoji kampaň v nedávné době zvolila firma Heinz. Rozhodla se jít totiž proti proudu, a tak trochu otestovat trpělivost svých fanoušků v Kanadě a Spojených státech. 

Web Holdforheinz.com (v současné době již nefunkční) byl navržen pro trpělivější milovníky kečupu, kteří si na načtení webovek dokázali počkat neuvěřitelných 47 minut. Ano, čtete správně — 47 minut. V dnešní zrychlené době, kdy nad vámi návštěvník zlomí hůl (a odejde ke konkurenci), pokud se vaše stránka nenačte cca do 3 vteřin. 

Náhled webové stránky Heinz, autor: News Wire

Možná se zcela logicky ptáte, co by z toho ten nebohý čekající návštěvník měl mít? Proč by měl na Godota (resp. kečup) čekat 47 minut? Odpovědí a pravděpodobně i odměnou byla zpráva „Well that was slow“ a šance vyhrát kečup

Vydrželi byste na „svůj kečup“ čekat tak dlouho? Nebo jste netrpěliví a za poloviční čas byste si pro něj raději skočili do večerky?

Na stránkách Heinz mohli trpěliví návštěvníci vyhrát kečup, autor: Creative Review

Co je nového ohledně aktualizace iOS 14? 

Aktualizace, která způsobuje vrásky na čele většině markeťáků. Tak by se dala charakterizovat událost, která v poslední době hýbe světem on-linu. Psali jsme o ní už v našich únorových novinkách, aktuálně se věci zase posunuly o kousek dál. 

O co se ve zkratce jedná? Po aktualizaci zařízení na iOS 14 dává společnost Apple nově uživatelům možnost blokovat identifikátor IDFA, který sleduje on-line aktivity uživatelů a zlepšuje zacílení reklam, čehož využívá Facebook při tvorbě placených kampaní. 

Facebook se proto snaží inzerentům a tvůrcům ukazovat další způsoby propagace. Pomoci má například nový web, kde markeťáci najdou spoustu informací ohledně alternativních možnosti cílení reklam. Další novinkou je také velká osvětová kampaň, která aktuálně běží napříč internetem, jenž má uživatelům vysvětlit, v čem je cílení reklam dobré, a proč by na něj neměli zanevřít.

Kromě toho představil Facebook také možnosti, jak pomoci inzerentům — do srpna 2021 by měl například upustit od poplatků za placené události a také se zaměří na zjednodušení Správce reklam, aby byla personalizace marketingu co nejjednodušší a nejpřehlednější.

Jaké další události by vám neměly uniknout?

Jste lační po dalších informacích a novinkách? Pak přesně pro vás máme stručné shrnutí toho nejzajímavějšího, co se na poli sociálních sítí děje v poslední době

Společné zprávy na Instagramu a Facebooku

Už jste slyšeli o novém propojení, které umožňuje posílat zprávy, videa a sdílené příspěvky napříč Facebookem a Instagramem? Právě to postupně zavádí Facebook na obě platformy. Co to znamená v praxi? Lidé, kteří mají účet na Facebooku budou moci nyní, po přijetí žádosti o konverzaci, integrovat s lidmi, kteří mají účet na Instagramu a naopak. 

Facebook propojí pomocí zpráv uživatele Facebooku a Instagramu, autor: Wersm

Konkurence Clubhouse? Facebook vyvíjí vlastní podobnou aplikaci

Popularita aplikace Clubhouse dosáhla během krátké chvíle skutečně nebetyčných výšin. Přesně to si uvědomuje i Facebook, a proto pracuje na vývoji vlastní audio aplikace, která bude fungovat na podobném principu jako Clubhouse. Měla by být rovněž postavena na principu networkingu prostřednictvím mluveného slova, rozšiřovat komunikaci ve skupinách a samozřejmě také možnost propagace pro marketéry. 

Facebook vyvíjí vlastní audio aplikace, autor: Freepik

Nové nástroje pro firemní stránky na LinkedIn

LinkedIn přidává nové nástroje pro firmy, které pomohou zefektivnit snahu o organickou propagaci a zároveň usnadní spojení s kolegy v rámci LinkedIn. Novým přírůstkem je karta „Moje společnost“ která firmám usnadní přímé sdílení příslušných příspěvků a zvýší interní angažovanost mezi zaměstnanci. Jak udává sám LinkedIn — u zaměstnanců je o 60 % větší pravděpodobnost, že se zapojí do příspěvků své firmy a 14krát větší pravděpodobnost, že budou sdílet obsah stránky své mateřské firmy oproti jiné firmě.  

LinkedIn představil novinku v podobě karty „Moje společnost“, autor: Freepik

Pinterest přidává novou možnost videoreklam

„Pinterest Premiere“ je nová forma videoreklam, která inzerentům umožní koupit si exkluzivní umístění videa v domovském kanálu pro konkrétní demografickou skupinu, zájmovou skupinu nebo kategorii v rámci určitého časového rámce. Pokud je tedy Pinterest relevantní sociální sítí pro vaše podnikání, mohla by pro vás tato funkce být poměrně zajímavá. 

Závěrem

Zaujaly vás březnové novinky? My pevně doufáme, že ano, a třeba některé z nich aplikujete v rámci své marketingové strategie pro příští měsíce. 

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2020 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.

Líbí se vám článek?