Máj, lásky čas. Nejen láska je však v rozpuku. Spoustu nových „poupátek“ vyrašilo také v oblasti online marketingu. O ty nejzajímavější bychom se s vámi i v květnu chtěli podělit v našem pravidelném měsíčníku. Jdeme na to!
Záloha dat příspěvků, novinky ohledně audia a podcastů nebo také optimalizace rozpočtu napříč kampaněmi. V rámci Facebooku se toho děje opravdu hodně – pojďme se na to podívat blíž.
Záloha příspěvků z Facebooku už konečně nebude zdlouhavý a téměř nemožný proces. Konec „rozhašeným“ formátům a obrázkům na půl stránky. S novým nástrojem Facebooku s názvem Transfer Your Information, který už brzy najdete v nastavení Facebooku, snadno přenesete všechny příspěvky v nezměněné podobě do Google dokumentu nebo do WordPressu.
Novinka s názvem Live Audio Rooms pro Messenger a Facebook nabízí možnost založit místnost, nebo se přidat ke stávající, a diskutovat s lidmi s podobnými zájmy a názory. To představuje vynikající možnost další interakce pro lidi v zájmových skupinách na Facebooku.
Můžete si sami například vybrat, zda bude vaše místnost soukromá nebo veřejná, live diskuze bude také možné ukládat a dále využívat ve formě podcastů, což představuje velmi zajímavý obsah. A počítá se také s různými formami monetizace.
A protože úplně všichni už pochopili, že podcasty hýbou světem, ani Facebook rozhodně není výjimkou. Už brzy tak budete moci své oblíbené podcasty (například náš Suzzie talk) poslouchat přímo v aplikaci, a to jak během používání aplikace, tak také na pozadí. Relevantní podcasty vám pak bude Facebook nabízet na základě vašich zájmů.
Novinka, která potěší všechny správce reklam na Facebooku (resp. Instagramu). Facebook postupně přichází s konceptem optimalizace rozpočtu na více platformách a nebude tak omezený pouze na jednu aplikaci a sadu daných reklam. Aktuálně koncept optimalizace funguje tak, že Facebook automaticky přiděluje nastavený budget reklamním sadám na Facebooku, aby dosáhly co nejlepšího výkonu. S plánovanou novinkou bude možné tento princip uplatnit z jedné jediné kampaně a budgetu napříč Facebookem, Instagramem, WhatsAppem a Messengerem.
I další novinka zjednoduší život správcům sociálních sítí. V aplikaci Business Suite už brzy budete moci vytvářet a plánovat příběhy na Facebook a Instagram. Příběhy pro své podnikání si tak v klidu připravíte dopředu a podle vámi nastaveného data a času se poté automaticky zveřejní.
Facebook přichází s dalších vychytávkou, jak poměrně snadno a efektivně zkrotit vášnivé diskuze ve skupinách. Každou diskuzi, která se nebude vyvíjet podle vašich představ, tak už brzy budete moci tzv. zpomalit. V praxi to bude vypadat tak, že pokud tuto funkcionalitu přes možnosti u příspěvku aktivujete, bude moci každý uživatel přidat komentář pouze jednou za 5 minut, během nichž stihne „vychladnout“. O dalších užitečných tipech ohledně komentářů si můžete přečíst v dubnových novinkách z onlinu.
A nejenom na sociálních sítích se dějí velké věci. Během posledního měsíce se toho událo hodně také u nás v Suzzie. O to nejzajímavější vás proto ani v květnu nechceme ochudit.
Říká se, že koho nevyzpovídal Jirka Rostecký, ten jako by v businessu ani nebyl. A protože už léta posloucháme Jirkovy podcasty a čteme jeho blog, byla možnost stát se součástí jedné z epizod příležitostí, která se jednoduše neodmítá. Jak se naše Zuzka vypořádala s otázkami na tělo ohledně fungování naší agentury, ale také osobního života, si můžete poslechnout na videu níže.
Věříme, že vzájemná spolupráce a předávání osvědčeného know-how je cesta, která nás v Suzzie.cz bude neustále posouvat dál. Rozhodli jsme se proto pustit do tvorby série článků, které pomohou jak začínajícím, tak zkušeným podnikatelům získat cenné informace v mnoha oblastech online marketingu. Přečíst si tak můžete například o tom, zda přitáhne více zákazníků online reklama na Facebooku nebo na Googlu, proč se rozhodně vyplatí řešit vzhled webových stránek či e-shopu nebo jak díky Canvě tvořit brandově jednotnou grafiku, i pokud nejste zrovna dvakrát kreativní. Kromě zmíněných najdete na našem blogu další užitečné články, které vás určitě posunou o kousek dál ve vašem podnikání.
A pamatujeme i na všechny, kteří by ocenili ucelenější pohled na jednotlivé oblasti online marketingu. Chystáme proto několik online produktů, ve kterých dopodrobna rozebereme například, jak si připravit strategický obsahový plán pro blog nebo jak přistupovat k dlouhodobě udržitelné reklamě. Rozhodně se máte na co těšit.
Věříme, že spoustu květnových novinek využijete pro zefektivnění své práce. Pokud byste potřebovali poradit se sociálními sítěmi, grafikou nebo třeba e-mail marketingem, neváhejte se na nás obrátit.