Analýza klíčových slov se považuje za základní strategický dokument v online marketingu. Obsahuje stovky až tisíce klíčových slov a frází, které souvisí s naším webem, případně s tím, co a jak lidé v našem oboru hledají.
Přečtěte si 6 nejčastějších dotazů týkající se analýzy klíčových slov:
Pokud chceme přivádět relevantní návštěvníky na web, je důležité vědět, co a jak lidé hledají ve vyhledávačích. Klíčová slova a fráze, které lidé používají, bychom měli mít zahrnuty na našem webu.
Vyhledávače nedokážou přivádět návštěvníky na web, pokud na hledané klíčové slovo nemohou najít odpověď. Proto bez analýzy klíčových slov není ve většině případů možné provádět optimalizaci pro vyhledávače – nevíme totiž, na jaká klíčová slova a fráze máme cílit.
Analýza klíčových slov se odvíjí podle potřeby klienta. Často bývá podkladem pro obsahovou strategii webu, ale také ji lze využít pro návrh informační struktury webu či jako podklad pro další kanály marketingu jako PPC, sociální sítě či linkbuilding.
Analýza klíčových slov může trvat 10 až 50 hodin. Lze se s ní zaměřit do hloubky na jednu sekci na webu, nebo ji lze naopak pojmout hodně zeširoka, aby pokryla celý web.
Každé klíčové slovo je klasifikováno do několika tříd a obsahuje informaci o jeho konkurenčnosti, průměrné a měsíční hledanosti na Google a Seznamu – jedná se o velmi cenná data, která dále slouží pro obsahovou strategii blogu a celého webu.
Analýza klíčových slov dále obsahuje, jestli na dané klíčové slovo existuje dopadová stránka na našem webu, proto je analýza také důležitým podkladem pro návrh informační architektury webu.
Výstupem je excelová tabulka s několika záložkami (sběr dat s hledaností a klasifikací slov, kontingenční tabulky) včetně shrnutí výsledků analýzy a doporučení týkající se dalšího postupu.