V prvním článku o neuromarketingu jsme probrali, jakým způsobem funguje lidský mozek a jak se evolučně vyvinul do dnešní podoby. Ale především jsme se dozvěděli, jak můžeme s těmito poznatky ovlivnit mysl našich zákazníků pomocí marketingu. V dnešním článku se zaměříme na emoce, které mohou sehrát důležitou roli v nákupním procesu.
Rozhoduje rozum, nebo emoce?
Pokud se podíváme na neurální strukturu našeho mozku, zjistíme, že z limbického systému (= emoce) vede do neokortexu (= rozum) až 10x více nervových spojů, než je tomu naopak. Z toho lze jasně usuzovat, že rozhodování výrazně ovlivňují emoce, které mohou mnohdy upozadit racionalitu našeho myšlení.
Snazší nákup díky emocím
Dan Ariely ve své knize Predictably Irrational popisuje pojem zvaný rozhodovací paralýza. Ariely říká, že pokud je ve hře mnoho proměnných, které cílí jen na rozumové vnímání, stává se rozhodování extrémně náročným. Musíme totiž brát v potaz mnoho kritérií, které se od sebe liší. Poté je pro nás velmi složité vybrat správného vítěze.
Pokud tedy například komunikujeme nižší cenu, měli bychom specifika našeho produktu v prvé řadě cílit na rozumové vnímání – neokortex. Abychom však zákazníkům jejich rozhodování usnadnili a pomohli vybrat ten správný produkt, měli bychom v procesu zapojit také cílení na emoce a hodnoty zákazníka nebo spíše cílové skupiny.
Odlišit se produktem či službou je v dnešní době velmi složité. Šířit emoce a hodnoty proto může být cestou ke zvýšení konkurenceschopnosti i následnému růstu.
Neuromarketingová strategie
Pro názornou ukázku toho, jak využít poznatků o emocích a hodnotách zákazníků, jsme pro vás připravili modelový příklad neuromarketingové strategie, kterým se můžete inspirovat pro své podnikatelské projekty.
Modelový příklad – luxusní „hamburgrárna“
Naše neuromarketingová strategie je sestavena pro luxusní restauraci s netradičními hamburgery. Nejedná se o typický fastfood, ale o kvalitní restauraci s krásným interiérem. Pro zákazníky se stává nevšedním kulinářským zážitkem.
Sestavení cílových skupin
Pro tuto luxusní restauraci jsme určili tři cílové skupiny:
Podnikatel, kterému záleží na úspěchu
Podnikatel anebo dobře vydělávající člověk, pracuje v drahých kancelářích nedaleko od naší restaurace. Často má business setkání a pravděpodobně má své místo, kde pořádá business meeting. Velmi mu záleží na úspěchu.
Podnikatel, který by chtěl oživit denní rutinu
Tento podnikatel také pracuje v drahých kancelářích a má svoje místa, kde chodí obědvat. Může mu však chybět oživení jeho rutinního způsobu života.
Exhibicionista
Tento člověk žije na sociální síti. Když se mu něco podaří, ihned to zveřejní – je to však úspěch, až když má dostatek lajků. Sleduje TOP celebrity (influencery). Chtěl by být jako oni.
Pain versus cure
Po určení cílových skupin jsme se zaměřili na to, co je trápí (PAIN) a jak lze jejich trápení vyřešit (CURE).
Podobně můžete postupovat i vy při sestavování neuromarketingové strategie. Věříme, že její vhodné zakomponování do celkové marketingové strategie usnadní zákazníkův proces rozhodování směrem k vašim produktům či službám a pomůže vám získat hodně spokojených zákazníků.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!