Pomalu, ale jistě jsme otočili list kalendáře a léto se nám překlopilo do druhé poloviny. Nicméně netřeba smutnit, Suzzie je tady i s pravidelnou dávkou těch nejnovějších zpráv ze světa online prostředí.
Letní olympijské hry v Tokiu hýbou nejen sportovním, ale i mediálním a marketingovým prostředím, připravili jsme proto pro vás olympijský speciál. Zde se sice nedozvíte, v jaké disciplíně to pro Českou republiku cinklo tentokrát, zato vám ale povíme, jak k letním olympijským hrám přistupuje právě svět marketingu.
Marketingové kampaně oficiálních partnerů olympijských her
Olympijské hry jsou momentálně úplně všude. V novinách, na internetu, v televizi, v rádiu i na ulici. Zkrátka na člověka vyskakují málem i z lednice, což je pochopitelné. Celý svět se sjel na jedno místo, aby sportovci mohli poměřit své síly. Událost této velikosti tedy nelze jen tak s díky přejít, a to ani ve světě marketingu. Není tedy divu, že se oficiální a generální partneři snaží, co jim síly stačí.
Pro menší přehled, generálními partnery Českého olympijského týmu jsou Toyota, Sazka a Fosfa. Mezi oficiální partnery patří Skupina ČEZ, T-Mobile, Alpine Pro, Pilsner Urquell, Lesy ČR a CPI Property Group. Všichni tito partneři tak mají z hlediska marketingových kampaní povolení k určitým praktikám. Například k využívání olympijských symbolů, o kterých se dozvíte níže.
Kampaň Českého olympijského výboru #olympijsky
Vlastní marketingovou kampaň spustil i samotný Český olympijský výbor. V kampani #olympijsky oslavuje tzv. olympijský přístup k životu. Marketingová ředitelka Petra Šubrtová olympijský přístup k životu popisuje jako přístup, kdy se lidé nejen do sportu pustí naplno, s odvahou, chytře, hravě, férově, po svém či jako jeden tým. V rámci své kampaně ČOV svoji pozornost zaměřil i na Olympijské festivaly v Praze a v Brně, kde si návštěvníci mohou vyzkoušet různé olympijské disciplíny. Tímto se tak snaží motivovat a vrátit děti i širokou veřejnost k pravidelnému sportu.
V rámci Olympijských festivalů vznikla i nová platforma CzechTeam.tv, pod níž je podepsaný právě Český olympijský výbor společně s CNC, Mall.tv a WPP.
Toyota stahuje své reklamy
Ačkoliv japonská automobilka Toyota patří k hlavním generálním partnerům Českého olympijského výboru, tamní společnost a její prezident Akio Toyoda již před samotným začátkem olympijských her oznámili, že se zahajovacího ceremoniálu nezúčastní a reklamy spojené s olympijskými hrami nebudou v televizi odvysílané. Japonská veřejnost byla totiž silně proti konání olympijských her kvůli obavám z dalšího možného šíření koronaviru. A Toyota, aby si nepoškodila svoji image, se rozhodla stáhnout do ústraní.
V České republice však marketingová komunikace v rámci olympijských her i nadále pokračuje a využívá společné kreativy „Start your impossible“. Ve spotech tak můžete vidět české sportovce, plavkyni Barboru Seemanovou či kanoistu Martina Fukse.
Sportovní léto od T-Mobile
Ani mobilní operátor T-Mobile nezůstává pozadu a v rámci olympijských her spustil prvního července kampaň Sportovní léto, ve které se snaží povzbudit společnost k aktivnímu využití léta a zároveň připomíná známé české olympijské sportovce.
T-Mobile se však snaží zapojit i offline, a proto i na Olympijských festivalech v Praze a v Brně vytvořil vlastní zónu, ve které spojil síly s Českým florbalovým svazem. Návštěvníci festivalu si tak v příslušných zónách mohli vyzkoušet florbal či si rovnou zasoutěžit.
Skupina ČEZ a návrat do historie
Dlouholetým partnerem Českého olympijského týmu je i Skupina ČEZ, která se v rámci svojí aplikace Nadace ČEZ - EPP Pomáhej pohybem snaží dlouhodobě motivovat veřejnost k pohybu. Aplikace totiž zaznamenává pohyb, na jehož základě následně generuje body. Těmi můžete jako uživatel podpořit vybraný projekt, a pomoci tak dětem, které na sportování nemají dostatečné finanční prostředky.
Pro letošní ročník olympijských her Skupina ČEZ zabrouzdala do historie a ve své kampani zobrazuje skutečné příběhy sportovců, kteří soutěžili na olympijských hrách v Tokiu v roce 1964. Vystupují v ní například veslař Pavel Hofmann nebo fotbalista František Knebort.
Ambush marketing a porušování pravidel
Olympijské hry mají i svou oficiální olympijskou symboliku, do které patří olympijské kruhy, vlajka, oheň, pochodeň, emblémy, hymna, ale i zkratka olympiáda. Tyto symboly do svého marketingu mohou zapojit pouze oficiální partneři olympijských her, které jsme zmiňovali výše. Pokud však symboly ve svém marketingu použijí i ti, kteří oficiálními partnery nejsou, dopouští se tzv. ambush marketingu. Nejčastěji si ho můžeme všimnout u prodejních řetězců a jejich reklamních letáků.
Finanční pokuty mohou dosahovat značných výšek. Kupříkladu při Zimních olympijských hrách v Turíně v roce 2006 musel Budvar zaplatit pokutu ve výši 2,25 milionů korun.
Kontrolu plnění veškerých podmínek, které souvisí s olympijskými hrami, má na starost Český olympijský výbor. Pokud jsou podmínky porušeny, ČOV reaguje upozorněním o porušením zákona a zadavatel musí věci napravit. V případě, že tak neučiní, musí zadavatel zaplatit finanční pokutu, která jde do Olympijské nadace na podporu sportování dětí z finančně znevýhodněných rodin.
Doufáme, že jste se v srpnových novinkách dozvěděli něco nového. Pokud byste potřebovali poradit se sociálními sítěmi, grafikou nebo e-mail marketingem, můžete se na nás obrátit.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!