Klimatizaci většina lidí logicky ocení primárně v horkých letních dnech. Málokdo však už ví, že klimatizací lze i poměrně efektivně topit a vytápět jednotlivé místnosti dle potřeby nebo díky jejím speciálním vzduchovým filtrům efektivně působit proti různým virům a bakteriím. To jsou jedny z výhod, proč nepřemýšlet nad pořízením klimatizace jen do parných dnů – a přesně těchto informací jsme také využili do našich kampaní pro 81klima.cz.
Na začátek se trochu zchladíme le(a)dovou kampaní
Před létem a v průběhu něj se nám samozřejmě nejvíce osvědčilo cílit na zákazníkovu aktuální potřebu, kterou je ochlazení. Z pohledu použitých kreativ nám uživatelé Facebooku a Instagramu nejlépe reagovali na velice jednoduché bannery s jasnou a výstižnou nabídkou.
Pro prvotní fázi jsme použili Lead Generation kampaň, která přinesla velmi dobré výsledky – stovky vyplněných formulářů. Jednoduchost formuláře však měla za následek větší množství méně relevantních vyplnění a ve výsledku se poměr mezi relevantními a nerelevantními leady ukázal jako nevýhodný.
Lead Generation kampaně
Lead Generation kampaně umožňují sbírat kontakty na vaše potenciální zákazníky jednoduše přes reklamu na Facebooku. Často se jim přezdívá rychlé formuláře.
Díky dobře zpracované landing page (dopadová stránka z reklamy) a doměření vyplněných formulářů na webu jsme se rozhodli jít cestou klasických akvizičních kampaní zaměřených na získávání konverzí – tato strategie se nám do dalších měsíců velmi osvědčila. Klienta i nás navíc mile překvapila nízká cena za lead, která byla dlouhodobě o 30 % nižší než limit stanovený klientem.
Co dělat, když pominou pařáky
Horko je pryč a lidé jsou spokojení – je tomu ale skutečně tak? Ke konci léta a na podzim nastává čas, kdy musíme potenciálního zákazníka zaujmout zcela jinými argumenty, jako například: Léto je pryč, jste připraveni na to další? Pořiďte si klimatizaci mimo sezónu – bez čekání a za lepší ceny.
Zmíněné prodejní argumenty nám u kampaní skvěle zafungovaly – leadů sice nebylo tolik jako v létě, ale množství bylo stále velmi dobré, a co je důležité, i na podzim jsme byli schopni držet stanovenou maximální cenu za lead.
Klimatizace v zimě?
Díky efektivnímu topení, které klimatizace umožňuje, je zima ideálním obdobím, kdy tyto argumenty komunikovat. Celoroční komfort a přidaná hodnota „čištění vzduchu“ je pro spoustu lidí zajímavým důvodem, proč se zabývat pořízením klimatizace v zimě, přestože je v daný moment potřeba úplně nepálí.
Vhodnými argumenty jsme si však zákazníky v zimě doslova získali – cena za lead nám průběžně klesla o více jak 50 % pod klientův limit CPA. Množství objednávek v porovnání s podzimní sezónou zůstalo na objemu cca 60 % poptávky.
CPA (Cost per Action)
CPA je zkratka z anglického výrazu Cost per Action, což znamená platba za provedenou akci. Někdy dochází k přeložení z výrazu Cost per Acquisition čili cena za akvizici.
Naše tipy na závěr
Lidé slyší na dobrou nabídku, kterou jim ale musíme ukázat v ten vhodný čas a s vhodnými prodejními argumenty.
Nebojte se navyšování rozpočtů u dobře performujících kampaní.
Doby důkladného segmentování potenciálních zákazníků jsou pryč. Jednoduché kampaně, které dávají Facebooku maximální prostor pro vyhledávání zákazníků, jsou z dlouhodobého hlediska mnohem efektivnější.
Doufáme, že se vám náš článek líbil a že vám v mnoha ohledech napomohl. Pokud byste chtěli poradit se sociálními sítěmi, grafikou nebo PPC reklamou, nebojte se na nás obrátit. Velice rádi vám zodpovíme všechny vaše otázky při osobní schůzce či online.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!