Případová studie: Jak jsme prodávali klimatizaci levněji v zimě než v létě

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Klimatizaci většina lidí logicky ocení primárně v horkých letních dnech. Málokdo však už ví, že klimatizací lze i poměrně efektivně topit a vytápět jednotlivé místnosti dle potřeby nebo díky jejím speciálním vzduchovým filtrům efektivně působit proti různým virům a bakteriím. To jsou jedny z výhod, proč nepřemýšlet nad pořízením klimatizace jen do parných dnů – a přesně těchto informací jsme také využili do našich kampaní pro 81klima.cz.

    Na začátek se trochu zchladíme le(a)dovou kampaní

    Před létem a v průběhu něj se nám samozřejmě nejvíce osvědčilo cílit na zákazníkovu aktuální potřebu, kterou je ochlazení. Z pohledu použitých kreativ nám uživatelé Facebooku a Instagramu nejlépe reagovali na velice jednoduché bannery s jasnou a výstižnou nabídkou.

    Pro prvotní fázi jsme použili Lead Generation kampaň, která přinesla velmi dobré výsledky – stovky vyplněných formulářů. Jednoduchost formuláře však měla za následek větší množství méně relevantních vyplnění a ve výsledku se poměr mezi relevantními a nerelevantními leady ukázal jako nevýhodný.

    Lead Generation kampaně

    Lead Generation kampaně umožňují sbírat kontakty na vaše potenciální zákazníky jednoduše přes reklamu na Facebooku. Často se jim přezdívá rychlé formuláře.

    Díky dobře zpracované landing page (dopadová stránka z reklamy) a doměření vyplněných formulářů na webu jsme se rozhodli jít cestou klasických akvizičních kampaní zaměřených na získávání konverzí – tato strategie se nám do dalších měsíců velmi osvědčila. Klienta i nás navíc mile překvapila nízká cena za lead, která byla dlouhodobě o 30 % nižší než limit stanovený klientem.

    Co dělat, když pominou pařáky

    Horko je pryč a lidé jsou spokojení – je tomu ale skutečně tak? Ke konci léta a na podzim nastává čas, kdy musíme potenciálního zákazníka zaujmout zcela jinými argumenty, jako například: Léto je pryč, jste připraveni na to další? Pořiďte si klimatizaci mimo sezónu – bez čekání a za lepší ceny. 

    Zmíněné prodejní argumenty nám u kampaní skvěle zafungovaly – leadů sice nebylo tolik jako v létě, ale množství bylo stále velmi dobré, a co je důležité, i na podzim jsme byli schopni držet stanovenou maximální cenu za lead.

    Pro propagaci 81klima.cz se nám nakonec osvědčili více jednoduché kreativy než ty graficky „vymazlené".

    Klimatizace v zimě?

    Díky efektivnímu topení, které klimatizace umožňuje, je zima ideálním obdobím, kdy tyto argumenty komunikovat. Celoroční komfort a přidaná hodnota „čištění vzduchu“ je pro spoustu lidí zajímavým důvodem, proč se zabývat pořízením klimatizace v zimě, přestože je v daný moment potřeba úplně nepálí.

    Vhodnými argumenty jsme si však zákazníky v zimě doslova získali – cena za lead nám průběžně klesla o více jak 50 % pod klientův limit CPA. Množství objednávek v porovnání s podzimní sezónou zůstalo na objemu cca 60 % poptávky.

    CPA (Cost per Action) 

    CPA je zkratka z anglického výrazu Cost per Action, což znamená platba za provedenou akci. Někdy dochází k přeložení z výrazu Cost per Acquisition čili cena za akvizici.

    Naše tipy na závěr

    1. Lidé slyší na dobrou nabídku, kterou jim ale musíme ukázat v ten vhodný čas a s vhodnými prodejními argumenty.
    2. Nebojte se navyšování rozpočtů u dobře performujících kampaní.
    3. Doby důkladného segmentování potenciálních zákazníků jsou pryč. Jednoduché kampaně, které dávají Facebooku maximální prostor pro vyhledávání zákazníků, jsou z dlouhodobého hlediska mnohem efektivnější.

    Doufáme, že se vám náš článek líbil a že vám v mnoha ohledech napomohl. Pokud byste chtěli poradit se sociálními sítěmi, grafikou nebo PPC reklamou, nebojte se na nás obrátit. Velice rádi vám zodpovíme všechny vaše otázky při osobní schůzce či online

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.