Česká startupová scéna se na jaře rozrostla o pozoruhodného marketingového nováčka – Mailhunt. Poměrně nedávno spuštěný e-mailingový nástroj slibuje rychlý a přehledný monitoring newsletterů konkurence. Co všechno umí a komu by rozhodně neměl uniknout? Vyzkoušeli jsme ho za vás a připravili přehled toho nejzajímavějšího.
E-mail stále patří mezi nejkonverznější nástroje online marketingu, nicméně zaujmout zákazníka v přeplněném inboxu začíná být čím dál těžší. Pokud si lámete hlavu nad tím, jak napsat newsletter s vysokým konverzním poměrem, Mailhunt může být užitečným zdrojem inspirace.
Mailhunt shromažďuje klíčová data o newsletterech různých e-shopů na jednom místě. Nahradí tak vlastní sběr dat, který vyžaduje přihlašování k odběrům a pečlivé třídění e-mailů. V příjemném uživatelském prostředí nabízí ucelené statistiky, díky kterým jednoduše zjistíte, jak si stojíte v porovnání s konkurencí.
Všechna data jsou v Mailhunt přehledně uspořádána podle odvětví nebo typu zboží. Zároveň si zde můžete prohlédnout aktuální trendy českého e-mailingu. Množství informací, ke kterým budete mít přístup, pak záleží jen na tarifu, který si zvolíte. Jaká data v něm tedy najdete?
Pomůže s tvorbou newsletteru, kdykoliv vám dojdou nápady na obsah, textový i grafický. A nejen to, poradí i vhodný e-mailingový nástroj nebo ideální nastavení hromadné rozesílky ve vašem odvětví. V neposlední řadě šetří čas, který vyžaduje monitoring vlastními silami.
Pro majitele e-shopu, kterým poskytuje možnost rychle se v e-mailing marketingu zorientovat a poučit se z úspěchu nebo chyb jiných. To je do začátku bezesporu velkou výhodou.
Marketingové agentury běžně sbírají velké množství dat o konkurenci, po kterém následuje složité třídění a vyhodnocování. Ocení tak zejména úsporu času a nákladů, které lze investovat k vylepšování stávajících strategií.
Specialisté na e-mailing často hledají nová řešení, jak ještě vylepšit parametry hromadných rozesílek. K tomu jim mohou pomoci automatické reporty s velmi podrobnými analýzami.
Pro copywritery a grafiky bude rozhodně zajímavé vidět grafiku, design nebo fráze v předmětu newsletterů úspěšných e-shopů. Příjemnou vychytávkou je i kalendář, ve kterém jsou zaznamenány svátky a důležité dny.
Nejlépe cílovou skupinu Mailhunt vystihují slova zakladatele a CEO, Lukáše Benzla: „Mezi uživateli máme jak velké značky a marketingové agentury, tak úplně začínající e-shopy, které s e-mailovým marketingem nemají prakticky žádné zkušenosti. Mailhunt stavíme tak, aby dokázal přinášet nejen běžně nedostupná data a analýzy, ale také inspiraci. Během pár minut tak uživatel zjistí, jaké jsou trendy a jaký typ obsahu či nabídek může být v e-mailingu atraktivní.“
Mailhunt je momentálně dostupný ve třech variantách – free, basic a premium.
Bezplatná Free varianta umožňuje odebírat emaily z 5 webů. Ačkoliv neposkytuje podrobnější statistiky, zjistíte s ní alespoň základní informace o tom, kdy a jak často sledovaný web newslettery posílá.
Pokročilejší Basic předplatné za 275 Kč měsíčně nabízí přehled emailů až z 10 webů, jejich neomezenou historii a detailní statistiky, nedozvíte se s ním už ale příliš detailů z pohledu obsahu.
Premium je nejdražším tarifem a vychází na 450 Kč měsíčně. Oproti basic přidává analýzu předmětu newsletterů nebo nejčastější výše slev.
Mailhunt je bezpochyby nástrojem, který stojí za pozornost. Pokud přihlédneme k časové náročnosti vlastního reportingu, jeho cena působí více než příznivě. Nicméně je důležité dodat, že statistiky o úspěšnosti zde zatím chybí, a tak se úplně bez vlastních dat neobejdete.
Mailhunt si můžete ZDARMA vyzkoušet
Momentálně běží na mailhunt.cz akce 7 dní zdarma na zkoušku v prémiové verzi bez nutnosti zadání platební karty. Doporučujeme všemi deseti tuto možnost využít a vyzkoušet si všechny funkce bez omezení.
A jak se líbí vám? Potřebujete poradit, jak na něj nebo byste raději přece jen přenechali tvorbu newsletteru zkušeným marketérům? Ozvěte se nám a společně to vymyslíme.