img

Adresa

Impact Hub

Cyrilská 7, Brno 602 00

Telefon

+420 771 177 011

E-mail

info@suzzie.cz

Reklama na LinkedIn – krok za krokem

Většina firem a menších podnikatelů chce v dnešní době inzerovat na Facebooku. Avšak ne každému se inzerce na této sociální síti vyplatí. Pokud potřebujete oslovit převážně B2B klientelu či potřebujete cílit na určitá firemní odvětví, typ vzdělání, pracovní pozice – reklama na LinkedIn je určená přímo pro vás. V tomto článku vám ukážeme, jak vytvořit reklamu na LinkedIn krok za krokem.

Hlavní prerekvizita k inzerci

Pro inzerování na sociální síti LinkedIn je potřeba, aby vaše společnost měla svou firemní stránku. Pokud ji nemáte vytvořenou a nevíte, jak na to, doporučujeme návod na vytvoření firemní stránky od LinkedIn.

1. Správce kampaní na LinkedIn

Jestli máte zkušenost s inzerováním na Facebooku, resp. v Business Manageru, tak se ve správci kampaní od LinkedIn zorientujete velmi rychle. Vytvoření reklamy probíhá velmi obdobně. Velkým rozdílem je však zjednoušené nastavení reklamy, což může být výhoda a zároveň i nevýhoda. Některé možnosti nastavení reklamy totiž nejsou tak rozsáhlé jako třeba právě v Business Manageru.

Do správce kampaní na LinkedIn se můžete dostat buď přímo z firemní stránky nebo z hlavního panelu. Pokud jste na firemní stránce, stačí kliknout na „Administrativní nástroje” a poté na „Sponzorovat aktualizaci”.

Kdekoli v aplikaci LinkedIn pak můžete kliknout na „Produkty” v hlavní liště a vyběhne vám postranní panel, kde najdete také možnost prokliku „Inzerce”. 

2. Vytvoření reklamního účtu 

Ať už budete vytvářet reklamu pro jednu či více firemních stránek, doporučuji, abyste si vytvořili reklamní účet pro každou firemní stránku zvlášť. Ve správci kampaní pouze stačí kliknout v levém rohu na „Vytvořit účet” a otevře se vám dialogové okno, kde obdobně vyplníte údaje, jak na obrázku níže. Jedním z potřebných údajů k vyplnění je měna. Měnu lze prozatím nastavit pouze v USD, proto buďte obezřetní, abyste v dalších krocích při nastavování rozpočtu reklamy nepočítali s českou korunou.

Po vytvoření reklamního účtu se vám zobrazí rozhraní, které je opticky rozděleno na 4 části: účty, skupiny kampaní, kampaně a reklamy. Skupiny kampaní je vhodné nastavit pokud chcete mít nastavené jednotné omezení (rozpočet, doba trvání) pro více vytvořených kampaní. Lze však jít rovnou do sekce „kampaně” bez nastavení skupiny kampaní.

3. Pojmenování kampaně 

Pojmenování kampaně, respektive skupiny kampaní, sice nemůže ovlivnit úspěch vaší reklamy, ale určitě vám pomůže při pozdější orientaci v účtu. Do názvu kampaně je vhodné umístit informace o tom, kdy byla vytvořena, na koho je cílená či kde se zobrazuje. 

4. Nastavení cílů kampaně

Po pojmenování kampaně je potřeba nastavení jejich cílů. Níže si představíme, co jednotlivé cíle znamenají a v jakých situacích je můžete využít.

Cíl kampaněKdy daný cíl kampaně zvolit?Komu se reklama pravděpodobně zobrazí?
Povědomí o značceChcete, aby se více lidí dozvědělo o vaší firmě.
Návštěvy webuChcete, aby více lidí navštívilo cílovou webovou stránku na LinkedIn nebo mimo něj.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří s největší pravděpodobností kliknou na vaše reklamy.
AktivitaChcete, aby více lidí reagovalo na vaše příspěvky.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří s největší pravděpodobností budou reagovat na vaši reklamu, nebo budou sledovat vaši společnost.
Zhlédnutí videaChcete, aby více lidí zhlédlo vaše videa.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří si s největší pravděpodobností zobrazí vaše videa.
Potenciální kontaktyChcete více kvalitních potenciálních kontaktů na LinkedIn.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří s největší pravděpodobností vyplní formulář pro sběr kontaktů LinkedIn.
Webové konverzeChcete více zakoupení, registrací nebo stažení obsahu na vašem webu.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří s největší pravděpodobností provedou akci, která je pro vaše podnikání hodnotná.
Uchazeči o pracovní příležitostChcete propagovat pracovní příležitosti ve vaší společnosti.Vaše kampaň bude zobrazena lidem, kteří si s největší pravděpodobností zobrazí nebo kliknou na vaše reklamy na pracovní příležitosti.

V tomto návodu budeme dále pracovat s jedním z nejčastějších zvolených cílů kampaně, a to s návštěvou webu.

5. Nastavení cílové skupiny

Po zvolení cíle „Návštěvy webu” se přesouváme v rozhraní pro správu kampaně do sekce „Cílová skupina”. Zde máme dvě možnosti:

  • Cílovou skupinu můžeme zvolit z přednastavených skupin od LinkedIn (případně lze vybrat námi uloženou cílovou skupinu).
  • Další variantou je tvorba vlastního publika, kde je potřeba doplnit lokality a jazyk profilu.

Ať už se rozhodneme pro přednastavenou cílovou skupinu či pro vlastní, nesmíme zapomenout na úpravu volby lokality. LinkedIn nabízí výběr ze dvou možností, a to buď cílit na ty, kteří lokalitu nedávno navštívili nebo trvale žijí či pracují ve vybraných lokalitách. Případně je zde možnost „Trvalá lokalita”, která nám umožňuje vybrat pouze ty, kteří v lokalitách trvale žijí a pracují. Volbu trvalé lokality doporučujeme, pokud nechcete získávat nerelevantní publikum z ciziny.

Pokud jste se rozhodli pro tvorbu vlastní cílové skupiny je možno cílovou skupinu dále segmentovat, a to pomocí atributů cílové skupiny jako jsou informace o společnosti (název, obory, velikost společnosti) nebo také podle vzdělání, pracovních zkušeností či koníčků.

Při nastavení cílové skupiny objevíte největší výhody inzerování na sociální síti LinkedIn oproti Facebooku. Ať už chcete oslovit B2B společnosti, HR či markeťáky, uživatele dle pracovních zkušeností či jejich vzdělání – LinkedIn je opravdu skvělá platforma, která vám s tím pomůže. Díky těmto možnostem cílení se pro některé firmy stává reklama na LinkedIn mnohem účinnější než reklama na Facebooku.

Reklamní systém LinkedIn umožňuje také vytvořit cílovou skupinu z návštěvníků webu. Díky tomu pak můžete využít potenciál remarketingu a znovu oslovit nedávné návštěvníky vašeho webu. Případně můžete nahrát seznam zákazníků (e-mailové kontakty) nebo účtů (webové adresy společností).

Další funkcí je „Rozšíření cílové skupiny” – velmi obdobná funkcionalita pro lookalike publikum jako při nastavení inzerce v reklamním systému Facebooku. Díky tomu lze oslovit podobné uživatele těm, které jsme definovali v cílové skupině.

6. Remarketing na LinkedIn

Pokud budete chtít využívat remarketingovou reklamu, bude potřeba ve správci kampaní přejít do sekce Aktiva účtu – Informační štítek. Informační štítek je poté potřeba v podobě kódu vložit na webové stránky.

Remarketingová reklama je metoda oslovení cílové skupiny lidí, kteří již jednou přišli na webové stránky zadavatele remarketingu. 

Plní obdobnou funkci jako Facebookový pixel, který umožňuje sledování návštěvníků webu. Díky informačnímu štítku pak můžeme na LinkedIn vytvářet remarketingovou reklamu, ale také získat další možnosti při volbě cílů kampaně.

7. Formáty reklam na LinkedIn

Jako většina sociálních platforem nabízí i LinkedIn několik typů formátů reklamy. Mezi ně patří:

Reklama s jedním obrázkem – Reklamu s použitím obrázku můžete ve vašem feedu příspěvků vidět nejčastěji. Sponzorovaný obsah vypadá podobně jako běžný příspěvek – jediným rozdílem je nápis “promoted” či “sponzorováno”.

Karuselová reklama – Obdobně jako na Facebooku lze využít i tzv. carousel. Reklama je složena z popisu, několika grafických bloků a CTA (call-to-action) tlačítek.

Video reklama – Do obsahu reklamy také můžete použít video. Pamatujte však, že většina lidí si na sociálních sítí pouští videa bez přehrávání zvuku. Pokud se tedy rozhodnete pro propagaci video obsahu, doplňte jej o titulky.

Textová reklama – Textové reklamy LinkedIn se podobají reklamám ve vyhledávání, jaké znáte například z Googlu nebo Seznamu. Fungují na základě známého schématu placení za proklik nebo za zobrazení a zobrazují se v postranním panelu. 

Zvýrazněná reklama – Tyto zvýrazněné reklamy jsou přizpůsobené každému členovi sítě LinkedIn na základě jeho dat z profilu. Vizuálně se zobrazují s profilem daného člověka a logem vaší společnosti. Tyto reklamy spadají do tzv. dynamických reklam.

Reklama ve zprávě – Znáte ten pocit, když se přihlásíte do LinkedIn a máte několik nových zpráv? Je pravděpodobné, že některé z nich jsou právě tyto reklamní zprávy. 

8. Umístění reklamy

V sekci umístění reklamy máme automaticky zaškrtnuto „Zapnout zobrazování v reklamní síti partnerských stránek LinkedIn Audience Network.” I když LinkedIn slibuje větší zobrazování reklamy a lepší výsledky, je zde riziko, že se reklama bude zobrazovat na webech a v aplikacích, kde bychom nechtěli být propagováni. Pro zajištění brand safety je lepší tuto možnost nechat vypnutou.

9. Rozpočet a plánování

V sekci rozpočet a plánování si můžeme nastavit typ rozpočtu na kampaň, dále pak od kdy do kdy se bude kampaň doručovat a o jaký typ nabídky se bude jednat. 

Na závěr

Po nastavení rozpočtu už si jen pohrajete s kreativou reklamy a můžete vaši reklamu spustit. Uvidíte, že reklamní systém od LinkedIn je velmi jednoduchý a většina kroků na sebe intuitivně navazuje. Na závěr se nám nezapomeňte do komentáře pochlubit, jak se vám to nakonec povedlo. Budeme vám držet palce. 🙂

Napsat komentář