Rozhovor s Petrou Blachovou: Jak na marketing v sociálním podniku?

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    V čem je sociální podnik Myjómi odlišný? Jak důležitý je marketing? Na tyto i další otázky odpovídala Petra Blachová, marketingová manažerka sociálního podniku Myjómi. Pokud vás zajímá i zbytek rozhovoru, můžete si ho poslechnout ve formě podcastu. 

    Jak bys popsala Myjómi?

    Název Myjómi pochází z brněnského hantecu, což mnoho lidí neví. Když se řekne „Myjómi“, tak většina ani netuší, co si pod tím představit. Celý název je Myjómi družstvo invalidů, ale postupem času se snažíme od tohoto přívlastku upustit, abychom nezakládali marketing na handicapu. Proto vznikl i nový claim „Myjómi – jsme neobyčejní“, což asi nejlépe vystihuje to, že Myjómi je sociální podnik, který dává příležitost lidem s různým druhem handicapu. 

    Myjomi družstvo invalidů
    MYJÓMI družstvo invalidů

    Co si pod pojmem sociální podnik může člověk, který se v tomto odvětví nepohybuje, představit?

    Sociální podnik ve většině zaměstnává zdravotně znevýhodněné. Tak je tomu i v Myjómi, kde je přibližně 95 % zaměstnanců s různými druhy handicapu. Ať už tělesnými, smyslovými, mentálními nebo i kombinovanými. Takovým lidem je třeba na pracovištích upravit pracovní tempo a nastavit individuální pracovní podmínky. Tyto individuální podmínky práce nebývají v klasické firmě umožněny, ale v sociálním podniku ano

    Jak se k vám může handicapovaný člověk dostat? 

    Jsou různé organizace, domovy či skupiny, které pomáhají těmto lidem najít práci a uplatnění, aby nebyli znevýhodnění na trhu práce. Samozřejmě se podílejí i úřady práce.

    Berete každého, kdo se k vám přihlásí, automaticky? 

    Není to pravidlem. Dost často se díváme na to, jestli člověk zapadne do kolektivu. Zároveň chceme, aby z jejich strany byla i přátelská rovina, aby se lidé do práce těšili. Pokud by v Myjómi chtěl pracovat někdo jenom kvůli výplatě, tak bychom mu asi nemohli pomáhat. 

    Sportovní den, který pro své zaměstnance Myjómi připravilo.
    Sportovní den, který pro své zaměstnance Myjómi připravilo

    Jakou práci může člověk vykonávat? Co váš sociální podnik nabízí?

    Myjómi má širokou oblast podnikání. Od ručního mytí vozidel, přes dílny, až po administraci kanceláří. Záleží, o co se daný člověk zajímá. Ruční práce je ale nejvíc stěžejní, protože nejvíce práce je postaveno právě na manuální práci.

    Je potřeba ukázat veřejnosti, že výrobky a služby sociálního podniku Myjómi jsou stejně kvalitní jako od běžné firmy, která nezaměstnává lidi se zdravotním postižením či znevýhodněním. Naše výrobky jsou konkurenceschopné, kvalitní a jsou vyráběny v České republice.

    Je to něco, čím se Myjómi odlišuje od ostatních sociálních podniků? 

    Neznám všechny sociální podniky, takže bych to úplně nesrovnávala. Ale domnívám se, že zapojení lidí do zakázek je odlišné v tom, že když poté vidí hotové výrobky, tak mají radost i různé zážitky, což je motivuje pracovat dál. V tomto vidím rozdíl oproti jiným sociálním podnikům. 

    Jen pro představu, kolik lidí pracuje v Myjómi?

    V tomhle tedy opravdu vynikáme, protože máme přes 450 zaměstnanců, už se tak řadíme mezi velké podniky. Působí to jako velké číslo, ale tím, že lidé pracují na zkrácené úvazky a různě se mění směny, tak se hodně prostřídají. Není to tak, že by 450 lidí docházelo každý den ve stejnou hodinu do práce.

    Jak je důležitý marketing pro sociální podnik?

    Za mě je to stěžejní pozice, protože je potřeba ukázat veřejnosti, že výrobky a služby sociálního podniku jsou stejně kvalitní jako od běžné firmy, která nezaměstnává lidi se zdravotním postižením či znevýhodněním. Naše výrobky jsou konkurenceschopné, kvalitní a jsou vyráběny v České republice. Zaběhlé řetězce a firmy mají velké marketingové oddělení a většinu zisku dávají do masivní reklamy. Po této stránce nejsme schopni konkurovat, a proto i náš byznysový model je postavený odlišně. O to spíš vnímám, že práce v tomto oboru je velmi důležitá. 

    Poslechněte si zbytek rozhovoru v našem podcastu Suzzie Talk. K dispozici je na všech podcastových platformách. Přejeme příjemný poslech!

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.