Suzzie.cz logo

Marketingové novinky od Suzzie – leden 2021

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Co zajímavého se událo na poli online marketingu v posledních týdnech? Přijměte naše pozvání a svezte se společně s námi na virtuální vlně marketingových novinek. 

Vyhledávání na Instagramu dostalo další nový rozměr

Určitě se shodneme, že některé aktualizace aplikací jsou užitečnější než jiné. A právě mezi ně lze zařadit i jednu z posledních aktualizací Instagramu, která přinesla nové možnosti pro vyhledávání obsahu

A tak, zatímco dříve bylo možné na Instagramu příspěvky cíleně vyhledat pouze po zadání konkrétního profilu, hashtagu či lokality, dneska je možné kýžený obsah hledat i na základě konkrétních klíčových slov.  

Jak tedy aktualizované vyhledávání funguje a co uživatelům Instagramu přinese? Pokud v současné době zadáte do vyhledávání určité slovo či slovní spojení, Instagram vám zobrazí příspěvky, které je obsahují například v rámci popisku. 

Uživatelé tak získají přístup k většímu množství obsahu, firmy zase zvýší viditelnost svého obsahu. Jako všechny dobré věci, má i tato svá omezení. Vyhledávat bude možné pouze témata obecného zájmu, které jsou v souladu se zásadami komunity Instagramu. Důležitou roli v zobrazování příspěvků hrají také algoritmy –⁠ ty budou příspěvky vyhodnocovat na základě typu obsahu, kvality popisku, data zveřejnění či relevance pro daného uživatele.

Ukázka nového vyhledávání na Instagramu. Zdroj: Social Media Today

Novinky pro správce skupin na Facebooku

Facebook přišel před koncem roku se spoustou zajímavých novinek určených pro správce skupin. Ti se mohou těšit hned na několik nových prvků, které Facebook postupně zavádí. 

Příspěvky, které pomohou zvýšit zapojení publika

Prvním z nich je textový příspěvek ve formě otázek a odpovědí v reálném čase. Jedná se o sofistikovaný způsob, prostřednictvím něhož mohou členové skupiny pokládat otázky přímo správci stránky

Tyto typy příspěvků mohou být pojaty jako klasické „Q&A“ nebo rovněž jako formát, který shromáždí všechny důležité rady a dotazy na jednom místě a odliší je od standardních příspěvků. V případě opakovaných dotazů pak správce dotazujícího velmi snadno odkáže na právě tento příspěvek. Sérii otázek je možné nechat běžet libovolně dlouho a samozřejmě kdykoliv ukončit. 

Zdroj: Facebook

Dalším novým formátem, který mohou využívat jak správci, tak také členové skupiny, jsou tzv. výzvy. Jak je známo, grafický obsah zaujme největší množství lidí, proto se ho Facebook rozhodl ještě více podpořit prostřednictvím nového typu příspěvku.

V rámci příspěvku tak mohou členové skupiny doslova vyzvat ostatní, aby na jejich textovou výzvu sdíleli svoji foto odpověď. Tvorba tohoto příspěvku je velmi jednoduchá při psaní pouze zvolíte možnost „Napište výzvu“ a vyberete barvu a styl grafického zpracování. Poté už jen čekáte na reakce v podobě foto odpovědí. 

Nová funkcionalita by v současné době by měla být dostupná v aplikaci pro iOS, Android a nově i na desktopu. 

Zdroj: Facebook

Nové typy upozornění 

Přehled nad schválenými příspěvky a také těmi s největším množstvím reakcí mají nově správci skupin díky funkcionalitě „Engagement Alerts“. 

Spravovat upozornění může v současné době většina správců přes nastavení skupiny. Zde si můžete vybrat ze široké škály upozornění na různé aktivity ve skupině od rozdílných typů reakcí, komentářů, odpovědí aj. Skvělou novinkou je také možnost zapnout si upozornění na změny u dříve schválených příspěvků. 

Karta Produkty pro firemní stránky na LinkedIn

Také LinkedIn nezůstal pozadu a přináší novou funkcionalitu v podobě karty „Produkty“. Nově tak firmám poskytne vyhrazený prostor pro prezentaci nabídky produktů a zvýraznění klíčových funkcí. 

Zdroj: Social Media Today

V rámci produktové karty tak bude možné kromě samotného popisku produktu přidat i další multimédia, jako jsou videa, fotografie a další

Podle slov samotných zástupců LinkedIn mohou firmy díky produktovým stránkám upozornit na doporučení produktů od zákazníků, sbírat hodnocení a recenze či generovat potenciální zákazníky pomocí tlačítka výzvy k akci, které bude například odkazovat na kontaktní formulář nebo samotnou webovou stránku produktu. Výhodou je také to, že u daného produktu můžete zvolit cílové publikum, díky čemuž jej LinkedIn poté nabídne daným uživatelům ve výsledcích vyhledávání. 

Vzdáleně, a přesto spolu aneb rekordní silvestrovská čísla online hovorů

V duchu netypického průběhu roku 2020 se nesl také jeho závěr. Jindy bujaré oslavy nového roku vystřídaly symbolické sešlosti v kruhu rodinném. A o to více absenci osobního setkávání nahrazovaly právě online hovory. 

Vidět kamarády a rodinu alespoň prostřednictvím obrazovky si nenechaly ujít miliony uživatelů aplikace WhatsApp, kteří celkem uskutečnili 1,4 miliardy hlasových a video hovorů, což je o 50 % více než v předchozím roce. Messenger ohlásil 2krát více skupinových hovorů než během běžného dne. Prostřednictvím Instagram Live a Facebook Live pak bylo na Silvestra uskutečněno 55 milionů hovorů.

Na závěr

Toliko k lednovým novinkám ze světa online marketingu. Společně se Suzzie pevně věříme, že pro vás byl náš výběr novinek užitečný a otevřel vám nové možnosti pro váš digitální růst. 

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2021 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.
Náš web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací.
Rozumím

Líbí se vám článek?