Máme tu únor a s ním další nálož novinek z online marketingu. Co zajímavého se událo ve světě sociálních sítí? Zbrusu nová sociální síť Clubhouse, aktualizace iOS, která dělá vrásky markeťákům, nebo nová omezení na Instagramu. Pojďme se na to společně podívat blíž.
Clubhouse – sociální síť, která strhla davy
Kdo neslyšel o Clubhouse, jako by žil na jiné planetě. To je vykreslení situace posledních několika dní od doby, kdy do našich virtuálních životů vtrhla zbrusu nová sociální síť Clubhouse. A nutno dodat, že způsobila pořádný poprask!
Možná si také kladete otázku, v čem je tolik výjimečná? Proč byste se o ni měli zajímat? Pojďme se na ni podívat trochu víc zblízka.
Sociální síť bez textu a obrázků
Clubhouse je sociální síť, která je založená pouze na hlase. Neumožňuje tedy sdílet žádný jiný obsah než právě ten hlasový. Uživatelé se dělí na posluchače a moderátory, tvoří virtuální místnosti, tzv. růmky, a diskutují o tématech z různých sfér. S rozmachem podcastů a obecně audia je celkem logické, že právě tento typ obsahu poměrně rychle našel své příznivce. Pandemická situace ve světě tento trend ještě více zpečetila.
Už máte pozvánku?
Pravděpodobně tomu přispěla i jakási „uměle vytvořená exkluzivita“, která umožňuje aplikaci využívat pouze na základě pozvánky od stávajících uživatelů. Marketingovému týmu Clubhouse tímto tleskáme za hezkou ukázku vydařené buzzmarketingové kampaně.
Na síti Clubhouse je také zajímavá možnost „potkat se“ a diskutovat s vlivnými osobnostmi, jako je například Petr Ludwig či Petr Mára, kteří si aplikaci rovněž oblíbili. Další zajímavou možnost přináší Clubhouse také pro firemní propagaci. Diskutovat tak aktuálně můžete například ve skupinách Rohlíku či Alzy.
Pouze pro majitele „jablíček“
V současné době aplikace funguje pouze v rámci systému iOS, nicméně verze pro Android na sebe prý nenechá dlouho čekat. Proslýchá se také, že brzy bude dostupná úplně pro všechny (a také, že bude fungovat na základě předplatného). Pokud tedy zatím nemáte pozvánku, rozhodně nemusíte zoufat.
Apple aktualizace, která způsobuje noční můry markeťákům
Některé aktualizace jsou zcela neškodné, jiné mohou způsobit poměrně zásadní problémy. Příkladem za všechny je nová aktualizace softwaru, se kterou nedávno přišla firma Apple. Po aktualizaci zařízení na iOS 14 se uživatelům zobrazí vyskakovací upozornění, které dává možnost blokovat identifikátor IDFA. Tento identifikátor sleduje online aktivity uživatelů a zlepšuje zacílení reklam, čehož využívá Facebook při oslovování relevantní cílové skupiny zákazníků prostřednictvím placené reklamy.
Je tedy zřejmé, že aktualizace může pořádně zamíchat kartami v rámci současného obchodního modelu online reklamy. I přesto, že nebude tak markantní jako v USA (v ČR k únoru 2021 využívá iOS prozatím asi 20 % uživatelů), je pravděpodobné, že přinese změny v algoritmu, prodloužení doby v rámci reportů kvůli předávání informací mezi společností Facebook a Apple aj.
Když nemůžete říct fanouškům o novém příspěvku aneb omezení pro Instagram stories
Už jste slyšeli o tom, že Instagram testuje další nové omezení? Někteří uživatelé si aktuálně stěžují na omezení související se sdílením příspěvků z feedu ve stories.
Náhodně vybraným uživatelům byla podle všeho ze strany Instagramu tato funkcionalita na čas odepřena. Právě ona však představuje způsob, jak tvůrci své fanoušky upozorňují, že vydali nový příspěvek. Jestli toto omezení zůstane nastálo a rozšíří se na všechny uživatele Instagramu, ukáže čas.
Další novinky ze světa sociálních sítí, které by vám neměly uniknout
I další sociální sítě přinesly v poslední době mnoho zajímavých „upgradů“, které vám mohou pomoci rozšířit obzory. Vybrali jsme pro vás novinky ze sociálních sítí Facebook, YouTube a Pinterest.
Buďte v obraze díky Facebook News
Zajímá vás, co se děje doma i ve světě? Pak vás rozhodně bude zajímat nová zpravodajská karta, kterou postupně zavádí Facebook. Facebook News nabídne hlavní zprávy dne z domácích i světových médií, přičemž svá oblíbená média si můžete podobě jako v rámci klasického feedu přizpůsobit na základě zdrojů a témat, které vás zajímají.
Nalákejte fanoušky pomocí krátkých klipů na YouTube
YouTube přichází s poměrně zajímavou novinkou, jak získat pozornost fanoušků na první dobrou. V současné době totiž testuje novinku, která umožní tvorbu krátkých klipů z nejzajímavějších pasáží videa či živého přenosu. Až dosud museli tvůrci při sdílení videí používat adresu URL stránky celého videa. Klipy umožní sdílet pouze část videa nebo živého přenosu (v délce 5 až 60 sekund) s uvedením unikátního zdroje.
Příběhy nově také na Pinterestu
Příběhy jsou interaktivní forma obsahu, která zkrátka táhne. Nyní je proto testuje i Pinterest ve formě Story Pins, které však na rozdíl od Instagramu nemají životnost jen 24 hodin, ale je možné se k nim kdykoliv vracet. Zajímavé rozšíření přináší také možnost vkládání kreativních titulků a sekce komentářů, která umožňuje lepší komunikaci s fanoušky.
Závěrem
Pevně věříme, že i tentokrát byl pro vás náš výběr zajímavý a pomohl vám zase o trochu rozšířit obzory na poli online marketingu.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!