Uživatelské recenze – proč jsou důležité?

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Průzkumy i praxe nám ukazují, že firmy velmi často podceňují sílu recenzí, které mohou získat od svých klientů. A to jak těch pozitivních, tak negativních. Uživatelské recenze však mohou váš byznys vystřelit do nebeských výšin, nebo ho také pěkně pohřbít. V dnešním článku vám jejich důležitost ukážeme.

    Pojďme se na to podívat pomocí příkladu. Řekněme, že sami hledáte firmu, která vám vytvoří web. Co uděláte jako první věc, když začnete vyhledávat? Půjdete hned k té nahoře, která vám ve vyhledávači vyskočí? Asi ne.

    Pravděpodobně nejdřív zjistíte, zda s danou firmou nemá zkušenost někdo z vašich známých. Což je vlastně druh recenze. Osobní recenze. Jenže stačí to? Možná narazíte na jednoho člověka, jestli vůbec, protože takových firem, které vytváří weby, je spousta. Nejraději byste navíc získali názorů několik.

    Budete tedy vyhledávat recenze a hodnocení. Výzkum z roku 2017 provedený webem brightlocal.com ukazuje, že 85 % zákazníků věří online recenzím stejně jako osobním doporučením.

    Co když na danou firmu žádné recenze nenajdete? Pokud se nejedná o novou firmu, kterou budete chtít podpořit, vydáte se pravděpodobně hledat jiné firmy, které recenze mají. A stejně tak to udělají i vaši potenciální zákazníci.

    Budování důvěry

    S internetem a velkým množstvím konkurentů přichází také opatrnost ze strany potenciálních klientů. Nákupní proces se prodloužil a zákazníci jsou více bázliví a analytičtí, obzvláště pokud danou službu nebo produkt objednávají poprvé. Vyvstávají jim tedy v hlavě otázky jako „Nikdo tu ještě nic neobjednal?“, „Není risk v neprověřené firmě něco objednávat?“ atd.

    Recenze jsou pak skvělým nástrojem, jak ukázat, že je zde člověk správně a v bezpečí. Že už máte za sebou zákazníky, kteří s vašimi službami byli spokojení. Silnější důkaz než doporučení druhých prostě neexistuje. Navíc nebudujete jen důvěru, ale také autoritu své značky v online světě.

    Na jaké servery se zaměřit?

    Už je nám tedy jasné, jak jsou recenze důležité. Jenže kam s nimi?

    Dle statistik serveru brightlocal.com se síla portálů, co se týče návštěvnosti a důvěryhodnosti, dělí ze 69 % mezi 4 hlavní servery: Google, Facebook, Yelp, a pokud pracujete v cestovním ruchu, tak i TripAdvisor.

    Reakce firmy na negativní recenzi

    V našich končinách není zatím Yelp tolik zaběhnutý, hodí se ho spíše vyměnit za portál Firmy.cz provozovaný společností Seznam.cz. Dle dostupných statistik se jedná o nejnavštěvovanější katalog firem a společností v ČR, který je navíc propojen i s jejich další službou Mapy.cz.

    Negativní recenze

    Když se rozhodnete recenze sbírat, mohou samozřejmě přijít i ty, kterých se každý bojí – negativní. Co s nimi dělat? To je věčná otázka všech. Zde je jednoduchá rada. Reagujte na ně a nesnažte se je vždy mazat.

    Vypůjčená fotografie kuchařky Kamu, kvůli kterému dostala obrovskou negativní kritiku

    Pokud souhrn vašich recenzí obsahuje i ty negativní, přidává to všem ostatním na důvěryhodnosti. Uživatel navíc zpozorní a začne si o vás zjišťovat více, čímž se mu vy a vaše značka více dostáváte do hlavy a je větší pravděpodobnost, že si objedná právě u vás.

    Uživatelé totiž vědí, že nikdo není dokonalý, a tak všechny recenze se 100% spokojeností vzbuzují nejistotu a podezření. Potenciální klienti by navíc měli vidět, že dokážete reagovat i na negativní ohlasy. Získáváte plusové body za to, že se problémům nevyhýbáte, ale snažíte se je řešit.

    Podle serveru brightlocal.com je pro 30 % uživatelů důležité vidět odpovědi k vašim recenzím, ať už k pozitivním, nebo negativním.

    Příspěvek od TMBK na kauzu vypůjčené fotografie Kamu

    Závěrem

    Základem tedy je, abyste se starali o své firemní profily na všech možných serverech. Hlavně pak na Googlu (Moje firma), Facebooku a portálu Firmy.cz.

    Nebojte se oslovovat svoje klienty s prosbou o hodnocení. V dnešním internetovém světě tak nejsnáze získáte stabilní pozici a dobré renomé, které vám následně přivede další nové zákazníky.

    Chcete s recenzemi pomoct?

    Chcete se o recenzích a práci s nimi poradit? Potřebujete pomoci s odpověďmi? Neváhejte se na nás obrátit v rámci osobní či online konzultace.

    Michal Pintér
    Jsem Michal, PPC specialista, pro přátelé tzv. Míša „pépécéčkař”. Díky mně budou vaše reklamy doladěné do posledního detailu tak, že si už nikdy nebudete muset googlit význam zkratky PPC.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.