Guerrilla marketing využívá nových nebo nekonvenčních metod s cílem zvýšit prodej nebo přilákat zájem o značku nebo firmu. Nevyužívají se při ní klasické metody reklamy a snaží se při minimu nákladů vytvořit co největší efekt. Termín poprvé použil Jay Conrad Levinson ve své knize Guerrilla Advertising z roku 1984 a inspiroval se strategiemi guerillové války.
V praxi lze guerilla marketingovou kampaň připravit pomocí těchto kroků:
Příkladem guerilla marketingu může být například kampaň na nový film King kong 3D. Na pláži se jednoho dne objevily obrovské stopy lidoopa a zdemolované auto. O sdílení kampaně se pak postarali samotní lidé, kteří na tuto podívanou narazili a sdíleli ji na svých sociálních sítích.
Cílem guerilla marketingu je vyvolat zájem, angažovanost, virálně se šířit a vyvolat rozruch pomocí dramatických metod. Samotná akce by měla zaujmout natolik, že si o ní lidé budou vyprávět, sdílet ji na sociálních sítích a tím ji šířit mezi čím dál větší publikum.