Autoresponder je v překladu „automatický rozesílač“ a řadí se mezi marketingové kanály využívané v e-mail marketingu. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány kontaktům v databázi. Mohou to být například automatická potvrzení objednávky po nákupu v e-shopu.
Autoresponder v praxi
Výhodou autoresponderu je fakt, že jej stačí vytvořit pouze jednou a poté už jej jen rozesílat.
Autoresponder můžeme rozdělit na dva základní typy. Časový autoresponder se automaticky rozesílá po určeném čase (den, týden, měsíc). Autoresponder po akci je druhý typ, který se rozesílá vždy po provedení určité akce, například jako potvrzení objednávky, při přihlášení k odběru newsletteru nebo jako odměna za registraci v podobě slevového kódu.
Milou formou automatického e-mailu může být i přání k svátku. Další příklady jsme pro vás shrnuli na našem blogu.
Co je cílem autoresponderu?
Cílem automatického e-mailu může být informování zákazníka i zvýšení prodejů. K tomu mohou posloužit unikátní slevové kódy nebo speciální nabídky v rámci e-mailů.
Na webu používáme cookies. Pokud si myslíte, že je to v pořádku, klikněte na „Zanechat drobky“. Kliknutím na „Nastavení“ si také můžete vybrat, jaké soubory cookie chcete.
Přečtěte si naše zásady používání souborů cookie