Konverzní poměr lze definovat jako průměrný počet konverzí na interakci v procentech. Určuje, kolik procent návštěvníků stránky provedlo požadovanou akci, například začalo odebírat newsletter. Snahou každého provozovatele webu je samozřejmě, aby byl konverzní poměr co nejvyšší. Za minimální hodnotu lze považovat 1 %, vždy ovšem záleží na typu požadované akce, zaměření webu a dalších faktorech.
K vypočtení můžete využít vzorec:
Konverzní poměr (%) = počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100
Díky analýze konverzí a konverzního poměru můžete zjistit, které části vaší stránky fungují, která tlačítka vyzývající k akci (CTA) skutečně poutají pozornost nebo naopak, kde ke konverzím nedochází vůbec.
TIP od Suzzie:
Pro sledování konverzního poměru a konverzí obecně můžete využít bezplatný nástroj Google Analytics, který vám zároveň měří i další informace o návštěvnosti vašeho webu.