Obsahový marketing je součástí pull marketingu a zaměřuje se na tvorbu, publikování a následnou distribuci obsahu, který je zajímavý, hodnotný a relevantní pro vybrané publikum. Obsah by měl přinášet přínosné informace a často je možné na něj zareagovat (komentáři, sdílením, lajky). Nejčastěji se jedná o články na blogu firem nebo obsah na sociálních sítích.
Příklady obsahového marketingu:
TIP od Suzzie:
Mezi novější formy obsahového marketingu patří dnes velmi oblíbené podcasty. Jedná se o audiopořady, které se zpravidla zaměřují na nějaké téma. V případě podcastu Suzzie talk se můžete dozvědět o novinkách z marketingu, zatímco pojedete do práce nebo budete cvičit.
Obsah by měl zejména přilákat pozornost, rozšířit povědomí o značce a posílit její důvěryhodnost nebo díky klíčovým slovům zvýšit návštěvnost webových stránek. Až na druhém místě je cílem generovat potenciální zákazníky.