Segmentace

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Co je to segmentace?

Segmentace trhu spadá pod analýzu trhu. Pomocí segmentace se firma snaží poznat a analyzovat strukturu trhu, na kterém chce nabízet svoji službu nebo produkt. Trh se rozdělí na jednotlivé skupiny zákazníků –⁠ na cílové segmenty. Každý segment má odlišné potřeby, charakteristiky a nákupní chování. Jednotlivé skupiny by měly být uvnitř co nejvíce homogenní, zároveň by se ale navenek měly co nejvíce lišit od ostatních segmentů.

Segmentace v praxi

Segmentace se řídí segmentačními faktory, mezi ně patří například:

  • demografická kritéria –⁠ pohlaví, věk, rodinný stav,
  • geografická kritéria –⁠ kontinent, podnební oblast, země, velikost města, 
  • socioekonomická kritéria –⁠ příjem, povolání, vzdělání,
  • behaviorální kritéria –⁠ věrnost značce, frekvence nákupu, postoje k výrobku nebo službě,
  • etnografická kritéria –⁠ národnost, náboženství.

Co je cílem segmentace?

Cílem segmentace je poznání struktury trhu a lepší pochopení motivace jednotlivých segmentů k nákupu vašeho zboží nebo služby. Po segmentaci dochází ještě k targetingu, kde si ze všech segmentů vyberete ty, na které budete dále cílit.

Zuzana Ševčíková
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Drtinova 557/10,
150 00 Praha 5
Impact Hub,
Cyrilská 7,
602 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.