Segmentace

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Co je to segmentace?

    Segmentace trhu spadá pod analýzu trhu. Pomocí segmentace se firma snaží poznat a analyzovat strukturu trhu, na kterém chce nabízet svoji službu nebo produkt. Trh se rozdělí na jednotlivé skupiny zákazníků –⁠ na cílové segmenty. Každý segment má odlišné potřeby, charakteristiky a nákupní chování. Jednotlivé skupiny by měly být uvnitř co nejvíce homogenní, zároveň by se ale navenek měly co nejvíce lišit od ostatních segmentů.

    Segmentace v praxi

    Segmentace se řídí segmentačními faktory, mezi ně patří například:

    • demografická kritéria –⁠ pohlaví, věk, rodinný stav,
    • geografická kritéria –⁠ kontinent, podnební oblast, země, velikost města, 
    • socioekonomická kritéria –⁠ příjem, povolání, vzdělání,
    • behaviorální kritéria –⁠ věrnost značce, frekvence nákupu, postoje k výrobku nebo službě,
    • etnografická kritéria –⁠ národnost, náboženství.

    Co je cílem segmentace?

    Cílem segmentace je poznání struktury trhu a lepší pochopení motivace jednotlivých segmentů k nákupu vašeho zboží nebo služby. Po segmentaci dochází ještě k targetingu, kde si ze všech segmentů vyberete ty, na které budete dále cílit.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.