UTM parametry (Urchin Tracking Module) pomáhají při vyhodnocování kampaní. Díky nim jste schopní určit, odkud přesně uživatelé přišli na váš web. Využívají se například u kampaní na Facebooku, abyste byli schopni zjistit, který z příspěvků vám na web přivedl nejvíce návštěvníků. Vyhodnocení lze provádět například přes Google Analytics.
TIP od Suzzie:
Pro vytvoření UTM odkazu lze využít různé online generátory. V rámci Google Analytics můžete využít nástroj Campaign URL Builder, který vám po zadání potřebných údajů vygeneruje odkaz.
UTM parametry v praxi
UTM parametry dělíme na několik druhů:
Source (utm_source) – Označuje zdroj, odkud návštěvník přichází (například Facebook, Seznam, …).
Medium (utm_medium) – Ukazuje, z jakého média návštěvník přišel (například social = sociální sítě, referral = z jiného webu apod.).
Kampaň (utm_campaign) – Určuje, v rámci jaké kampaně návštěvníci na web přišli, pokud máte například na Facebooku spuštěných více kampaní zároveň.
Obsah (utm_content) – Odlišuje různé varianty reklamy (například varianta banneru).
Klíčové slovo (utm_term) – V rámci UTM parametru si můžete nastavit hlavní klíčové slovo, používá se zejména u kampaní ve vyhledávání.
Ukázka UTM parametru vytvořeného v Google Campaign URL Builder.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Na webu používáme cookies. Pokud si myslíte, že je to v pořádku, klikněte na „Zanechat drobky“. Kliknutím na „Nastavení“ si také můžete vybrat, jaké soubory cookie chcete.
Přečtěte si naše zásady používání souborů cookie