Scent marketing

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Co to je scent marketing?

    Scent marketing je přístup, který k běžně využívaným smyslům v marketingu (zrak a sluch) přidává další – čich. Na naše smysly totiž působí nejen to, co vidíme, ale například i to, co cítíme. A přesně vůněmi se scent marketing zabývá. Náš čich je totiž velmi dobře vyvinutý, dokonce si dokážeme některé zážitky se specifickými vůněmi spojit. Je vědecky podložené, že zvýšení interakce spotřebitele s produktem zapojením více smyslů pomáhá lépe uchovávat informace.

    Scent marketing pracuje s dalším smyslem - čichem. Zdroj: Freepik

    Scent marketing v praxi

    • Na základě výzkumů některé společnosti pracují s vůněmi v souvislosti s prodejem, protože vůně dokáží ovlivnit emoce a naladění zákazníků. Pokud se čich propojí i se zrakem a sluchem, vzniká jedinečný a intenzivní prožitek a vzpomínka.
    • Firmy, které prodávají voňavky, aromatické čaje nebo kávu mohou například rozeslat zákazníkům letáky navoněné jejich produkty.
    • Například síť obchodů Victoria’s Secret dbá na to, aby jejich obchody byly vysoce parfémované, protože si tuto vůni lidé spojí s luxusem a společenským statutem.
    • Na naše smysly působí i salony a lázně. Vůně eukalyptu a levandulí rozptýlená ve vzduchu vyvolávají pocit klidu.

    Co je cílem scent marketingu?

    Vyvolat v zákaznících silný prožitek, který zapojí různé smysly, včetně čichu. Díky využití správné esence v pravý okamžik si může zákazník značku lépe zapamatovat. 

    Ve spojitosti s koronavirem se objevil zajímavý fenomén. Dřívě dobře hodnocené firmy vyrábějící svíčky se náhle začaly potýkat s negativními recenzemi. Ty často kritizovaly, že svíčky nevoní. Vědci se začali nárůstem negativních recenzí zabývat a zjistili, že se ve větší míře objevují od ledna 2020, tedy zhruba od doby, kdy se objevil i koronavirus, jehož příznakem je mimo jiné ztráta čichu. Je tedy zřejmé, že čich má na člověka větší vliv, než se zdá. Více jsme o tom tématu psali pro našeho klienta Voňky.cz na jeho voňavém blogu.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.