Věrnostní program je klíčovým nástrojem pro udržení zákazníků a zvýšení jejich angažovanosti. Pokud uvažujete o jeho založení anebo plánujete stávající aktualizovat, je tento článek přímo pro vás. Nastavení věrnostního programu totiž nemusí být věda, stačí používat vhodné nástroje. Díky propojení e-mailingového nástroje Leadhub s věrnostním programem Ellity můžete efektivněji spravovat své kontakty a maximalizovat tak jejich potenciál. Přečtěte si, jak na to.
Proč využívat věrnostní program?
Není tajemstvím, že věrnostní program zvyšuje zákaznickou loajalitu a opakované nákupy. Díky němu můžete lépe poznat své zákazníky, nabídnout jim personalizované nabídky a zvýšit tak pravděpodobnost nákupů. I proto je u mnoha firem (především e-shopů) velmi oblíbeným marketingovým pomocníkem. Využít věrnostní program můžete i k akvizici nových zákazníků prostřednictvím doporučení od těch stávajících.
Co to je Ellity a proč ho začít využívat?
Možná zvažujete, že byste věrnostní program zavedli i ve vaší firmě, ale nevíte, jak na to. Dobrou zprávou je, že to není nic složitého, stačí si umět vybrat vhodné nástroje. Naším tipem je Ellity, pokročilý věrnostní program pro Shoptet, který umožňuje e-shopům odměňovat své zákazníky za jejich nákupy a interakce. Zákazníci mohou sbírat body za nákupy, recenze, registrace a další aktivity, které mohou následně vyměnit za slevy nebo speciální nabídky.
Ellity se do Shoptetu instaluje jednoduše jako doplněk.
Propojení s Leadhubem: jak to funguje?
Máte Ellity v Shoptetu nainstalovaný a přemýšlíte, jak dál? Abyste vytěžili z věrnostního programu maximum, je potřeba využít druhého nástroje, Leadhubu. Leadhub je nástroj na e-mailingovou komunikaci a automatizaci. Díky jednoduchému rozhraní a předpřipraveným kampaním je správa kampaní skrz Leadhub hračka i pokud s e-mailingem začínáte.
Propojení Ellity s Leadhubem je poměrně jednoduché a efektivní. Po instalaci Leadhub doplňku v administraci Shoptetu a získání API klíče můžete začít exportovat data o zákaznících a jejich věrnostních bodech do e-mailingového nástroje. Tato data můžete následně využít k segmentaci zákazníků a nastavení cílených kampaní.
Následně je nutné propojit ještě Leadhub se systémem Ellity, které uděláte skrz systém Ellity v sekci Integrace. Více o samotném propojení najdete přímo na stránkách Leadhubu.
Ukázky nejčastější věrnostních automatizací, které nastartují váš e-shop
Pokud máte propojení nastaveno, můžete se pustit do tvorby automatizovaných kampaní. Podělíme se s vámi o naše nejoblíbenější, které pomáhají zvyšovat tržby našim klientům.
1. Uvítací e-mail s bonusovými body
Když se nový zákazník zaregistruje do vašeho věrnostním programu, automaticky mu systém pošle uvítací e-mail, ve kterém mu poděkujete za registraci a nabídnete bonusové body (kterou mohou například proměnit ve slevu) jako dárek na uvítanou. Tento krok nejen že vytváří pozitivní první dojem, ale také motivuje zákazníky k prvnímu nákupu, protože mají pocit, že již něco získali.
2. Narozeninová sleva pro členy věrnostního programu
Každý zákazník rád dostává speciální nabídky k narozeninám. Automatizace umožňuje posílat personalizované e-maily s narozeninovou slevou nebo bonusovými body. Tento typ komunikace posiluje vztah se zákazníkem a zvyšuje pravděpodobnost, že se vrátí a nakoupí znovu.
3. Upomínky na expiraci bodů
Automatizované e-maily, které upozorní zákazníky na blížící se expiraci jejich věrnostních bodů, mohou být velmi efektivní. Tímto způsobem motivujete zákazníky, aby své body využili, což často vede k dalším nákupům.
4. Odměny za recenze
Nabídněte zákazníkům věrnostní body za každou recenzi, kterou napíší na vaše produkty. Automatizovaný systém Leadhub může posílat e-maily s poděkováním a informací o připsání bodů. Recenze jsou důležité pro budování důvěry nových zákazníků. Tento typ odměny motivuje zákazníky k aktivnímu zapojení a zlepšuje vaši online reputaci.
5. Speciální nabídky pro věrné zákazníky
Vytvořte automatizované kampaně, které odměňují vaše nejvěrnější zákazníky speciálními slevami nebo exkluzivními nabídkami. Tímto způsobem posilujete loajalitu a dáváte zákazníkům pocit, že jsou pro vás důležití a oceňujete jejich věrnost.
6. Opakovaná spotřeba/nákupy
Automatizované e-maily, které připomínají zákazníkům, že je čas znovu nakoupit, například u produktů, které se pravidelně spotřebovávají (kosmetika, potraviny atd.). Tento typ automatizace zvyšuje frekvenci nákupů a pomáhá udržet zákazníky stále aktivní.
Co si z článku odnést?
Propojení věrnostního programu Ellity s nástrojem Leadhub vám umožní efektivněji spravovat své zákazníky a maximalizovat jejich potenciál. Nastavte automatizované kampaně, které pracují za vás a využijte tak možnosti personalizace, které vám tyto nástroje nabízejí. Zvýšení loajality a spokojenosti svých zákazníků vám bude odměnou. A pokud si nebudete vědět rady, neváhejte se obrátit na naši marketingovou agenturu.