Barter neboli směnný obchod je způsob výměny služeb nebo zboží bez použití peněz. V marketingu se s pojmem barter setkáváme jako se směnou služeb nebo zboží za reklamní prostor – nejčastěji v oblasti influencer marketingu.
Nezapomeňte, že pokud uspořádáte barterovou spolupráci s influencerem, opět se jedná o formu reklamy, proto by měla být taková spolupráce jasně a srozumitelně označená. Na Instagramu lze využít přímo funkci označení „placeného partnerství“. Označení lze provést i formou hashtagu (třeba #spolupráce) nebo se o spolupráci zmínit přímo v textu příspěvku.
Cílem barterové spolupráce je nejčastěji rozšířit povědomí o vaší službě nebo produktu s menšími finančními náklady. Tato výměna je výhodná pro vás i pro druhou stranu, například v případě influencer marketingu – vy získáte dosah a oslovený influencer získá zdarma produkty, o které projevil zájem.