Marketingový slovník

Co znamená dopadovka, virál či AIDA? Vyhledejte si potřebné pojmy v našem marketingovém slovníku.

Marketingový slovník Suzzie

A-B testování

Co je to A-B testování? A-B testování nazývané rovněž „split testing“ je…
Zobrazit více

AdSense

Co to je AdSense? Google AdSense je nástroj, díky kterému mohou provozovatelé…
Zobrazit více

Affiliate marketing

Co je to Affiliate marketing? Affiliate marketing je provizní marketing či partnerský…
Zobrazit více

AIDA

Co je to AIDA? AIDA  marketingový model, který již v 19. století…
Zobrazit více

Akvizice

Co je to akvizice? Akvizice v oblasti marketingu představuje proces získávání zákazníka.…
Zobrazit více

Analýza klíčových slov

Co je to analýza klíčových slov? Díky analýze klíčových slov dokážete zjistit,…
Zobrazit více

Autoresponder

Co je to autoresponder? Autoresponder je v překladu „automatický rozesílač“ a řadí…
Zobrazit více

B2B – Business To Business

Co je to B2B? B2B (business to business) neboli obchodník k obchodníkovi…
Zobrazit více

B2C – Business To Customer

Co je to B2C? B2C (business to customer) označuje vztah mezi obchodníkem…
Zobrazit více

Backlight

Co je to backlight? Backlight je typ venkovního nosiče reklamy. Rozměrově je…
Zobrazit více

Banner

Co je to banner? Banner je grafická forma reklamy, která se objevuje…
Zobrazit více

Bannerová slepota

Co je to bannerová slepota? Bannerová slepota je pojem, který označuje podvědomé…
Zobrazit více

Barter

Co je to barter? Barter neboli směnný obchod je způsob výměny služeb…
Zobrazit více

Blog

Co je to blog?  Blog je internetová stránka nebo část webu, na…
Zobrazit více

Bounce rate

Co je to bounce rate? Bounce rate v češtině označuje míru okamžitého…
Zobrazit více

Brief 

Co je to brief? Brief je zadání od klienta, které obsahuje klientovy…
Zobrazit více

Budget

Co je to budget? Budget neboli rozpočet v marketingu označuje částku, která…
Zobrazit více

Buzzmarketing

Co je to buzzmarketing? Buzzmarketing cílí na vyvolání rozruchu a hukotu (buzzu)…
Zobrazit více

Call to action (CTA)

Co je to Call to action? Call to action (CTA) neboli výzva…
Zobrazit více

CAPTCHA

Co je to CAPTCHA? CAPTCHA je označení pro automatický Turingův test.Ten má…
Zobrazit více

Cílová skupina

Co je to cílová skupina? Cílová skupina je pojem, který označuje skupinu…
Zobrazit více

Cookies

Co jsou to cookies? Cookies jsou krátké textové soubory, které si ve…
Zobrazit více

Copywriting

Co je to copywriting? Copywriting je psaní marketingových a reklamních textů. Autorům…
Zobrazit více

CPA

Co je to CPA? CPA (Cost per Action) neboli cena za akci…
Zobrazit více

CPC

Co je to CPC? CPC (Cost per Click) neboli cena za proklik…
Zobrazit více

CPE

Co je to CPE? CPE (Cost per Engagement) neboli cena za interakci…
Zobrazit více

CPM – Cost per mile

Co je to CPM? Cost per mile (CPM) neboli cena za tisíc…
Zobrazit více

Crawling

Co je to crawling? Crawling je automatické prozkoumávání a shromažďování webových stránek…
Zobrazit více

Cross selling

Co je to cross selling? Cross selling neboli křížový prodej je marketingová…
Zobrazit více

CSS

Co je to CSS? CSS (kaskádové styly) je jedním z programovacích jazyků,…
Zobrazit více

CTR

Co je to CTR? CTR (click-through rate) neboli míra prokliku vyjadřuje efektivitu…
Zobrazit více

Daily reach

Co je to daily reach? Daily reach neboli denní zásah se používá…
Zobrazit více

Deadline 

Co je to deadline? Deadline neboli uzávěrka označuje nejzazší termín pro odevzdání…
Zobrazit více

Digitální marketing

Co je to digitální marketing? Digitální marketing se zaměřuje na oblast digitálních…
Zobrazit více

Direct mail

Co je to direct mail? Direct mail je metoda přímého marketingu, pomocí…
Zobrazit více

Double opt-in

Co je to double opt-in? Double opt-in neboli dvojité udělení souhlasu se…
Zobrazit více

Drátěný model

Co je to drátěný model? Drátěný model neboli wireframe či skica webu…
Zobrazit více

E-commerce

Co to je E-commerce? E-commerce je nákup nebo prodej zboží elektronicky za…
Zobrazit více

E-mailing a e-mailová kampaň

Co je to e-mailing? E-mailing a e-mailové kampaně se zaměřují na komunikaci…
Zobrazit více

Engagement marketing 

Co je to engagement marketing? Engagement marketing zahrnuje techniky, strategie a postupy…
Zobrazit více

Event marketing 

Co je to event marketing? Event marketing, volně přeloženo jako zážitkový marketing,…
Zobrazit více

Exkluzivita

Co je to exkluzivita? Exkluzivita může v marketingu označovat více pojmů.  Klient…
Zobrazit více

Facebook

Co je to Facebook? Facebook je sociální síť, kterou v roce 2004…
Zobrazit více

Facebook Ads

Co jsou to Facebook Ads? Facebook Ads je název pro reklamní systém…
Zobrazit více

Facebook Business Manager

Co je to Facebook Business Manager? Facebook Business Manager (BM) je nástroj,…
Zobrazit více

Facebook katalog

Co je to Facebook katalog? Facebook katalog obsahuje informace o položkách, které…
Zobrazit více

Facebook Pixel

Co je to Facebook Pixel? Facebook Pixel je nástroj Facebooku, který vám…
Zobrazit více

FAQ

Co znamená FAQ? Zkratka FAQ označuje Frequently Asked Questions neboli často kladené…
Zobrazit více

Favicon

Co je to favicon? Favicon, známý také jako ikona webu, je soubor…
Zobrazit více

GDPR

Co je to GDPR? Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (anglicky General…
Zobrazit více

Google Ads

Co je to Google Ads? Google Ads, dříve Google AdWords, je reklamní…
Zobrazit více

Google Analytics

Co je to Google Analytics? Google Analytics (GA) je nástroj společnosti Google,…
Zobrazit více

Guerilla marketing

Co je to guerilla marketing? Guerrilla marketing využívá nových nebo nekonvenčních metod…
Zobrazit více

Hashtag 

Co je to hashtag? Hashtag je klíčové slovo nebo fráze, která na…
Zobrazit více

Headline

Co je to headline? Headline označuje nadpis nebo titulek článku. Správný titulek…
Zobrazit více

Hoax

Co je to hoax? Hoax je označení pro falešnou, poplašnou, smyšlenou zprávu.…
Zobrazit více

Homepage 

Co je to homepage? Homepage označuje úvodní neboli domovskou stránku webové stránky.…
Zobrazit více

Image značky

Co je to image značky? Image značky je souhrn asociací, které si…
Zobrazit více

Inbound marketing 

Co je to inbound marketing? Inbound marketing je soubor marketingových nástrojů, které…
Zobrazit více

Infografika 

Co to je infografika? Infografika je vizuální ztvárnění informací nebo dat. Používá…
Zobrazit více

Instagram

Co je to Instagram? Instagram patří mezi nejoblíbenější sociální sítě současnosti. Jedná…
Zobrazit více

Instagram Stories

Co jsou to Instagram Stories? Instagram Stories neboli příběhy jsou jednou z…
Zobrazit více

IP adresa 

Co je to IP adresa? IP adresa je číslo, které identifikuje síťové…
Zobrazit více

Klíčová slova

Co jsou to klíčová slova? Klíčová slova jsou konkrétní fráze nebo slova,…
Zobrazit více

Konverze

Co je to konverze? Konverze je jedním z nástrojů digitálního marketingu a…
Zobrazit více

Konverzní poměr 

Co je to konverzní poměr? Konverzní poměr lze definovat jako průměrný počet…
Zobrazit více

Landing page

Co je to landing page? Landing page je stránka, na kterou se…
Zobrazit více

Linkbuilding

Co je to linkbuilding? Linkbuilding je SEO metoda získávání zpětných odkazů. Díky…
Zobrazit více

LinkedIn 

Co je to LinkedIn? LinkedIn je profesní sociální síť, která slouží zejména…
Zobrazit více

Logo

Co je to logo? Logo je jednou ze zásadních součástí identity vaší…
Zobrazit více

Long tail

Co je to long tail? Long tail je pojem, který spadá do…
Zobrazit více

Marketér

Kdo je to marketér? Marketér je člověk, který se živí marketingem. Marketéři…
Zobrazit více

Marketing

Co je to marketing? Marketing má mnoho definic, zjednodušeně se jedná o…
Zobrazit více

Marketingová agentura

Co je to marketingová agentura? Marketingová agentura pomáhá firmám, organizacím nebo živnostníkům…
Zobrazit více

Marketingová automatizace

Co je to marketingová automatizace? Marketingová automatizace využívá nástrojů, díky kterým lze…
Zobrazit více

Marketingová strategie

Co je to marketingová strategie? Marketingová strategie je jedním ze základních dokumentů…
Zobrazit více

Marketingový mix

Co to je marketingový mix? Marketingový mix neboli 4P je důležitou složkou…
Zobrazit více

Mediaplan

Co je to mediaplan? Mediaplan (taktéž media plán) se využívá při kampaních,…
Zobrazit více

Nativní reklama

Co je to nativní reklama? Nativní reklama je typ placené online nebo…
Zobrazit více

Networking

Co je to networking? Networking označuje budování sítě osobních a profesních kontaktů…
Zobrazit více

Neuromarketing

Co to je neuromarketing? Neuromarketing je marketingová disciplína, která využívá neurovědecký výzkum…
Zobrazit více

Newsletter

Co to je newsletter? Newsletter je jednou z forem e-mailingu. Jedná se…
Zobrazit více

Obsahová strategie

Co je to obsahová strategie? Obsahová strategie je klíčovým dokumentem obsahového marketingu.…
Zobrazit více

Obsahový marketing 

Obsahový marketing je součástí pull marketingu a zaměřuje se na tvorbu, publikování…
Zobrazit více

Off-page faktory

Co jsou to off-page faktory? Off-page faktory se používají v souvislosti s…
Zobrazit více

On-page faktory

Co jsou to on-page faktory? On-page faktory ovlivňují společně s off-page faktory,…
Zobrazit více

Online marketing 

Co je to online marketing? Online marketing je jednou z forem digitálního…
Zobrazit více

Online reklama

Co je to online reklama? Online reklama, někdy také internetová reklama, je…
Zobrazit více

Organické SEO

Co je to organické SEO? Organické SEO nebo také organické vyhledávání jsou…
Zobrazit více

PageRank

Co je to PageRank? PageRank označuje hodnocení webových stránek vyhledávačem Google, pomocí…
Zobrazit více

Persona

Co je to persona? Persona je typický představitel určité cílové skupiny. Většinou…
Zobrazit více

PNO –⁠ podíl nákladů na obratu

Co je to PNO? PNO neboli podíl nákladů na obratu je jednou…
Zobrazit více

Positioning 

Co je to positioning? Positioning je klíčový prvek marketingové strategie a marketingové…
Zobrazit více

PPC –⁠ platba za proklik 

Co je to PPC? PPC (Pay per Click) neboli platba za proklik…
Zobrazit více

Případová studie 

Co je to případová studie Případová studie (hovorově případovka či kejska) neboli…
Zobrazit více

Publikační plán

Co je to publikační plán? Publikační plán je součástí marketingového plánu. Jeho…
Zobrazit více

Pull marketing 

Co je to pull marketing? Pull marketing je marketingová strategie, jejímž středobodem…
Zobrazit více

Redakční kalendář

Co je to redakční kalendář? Redakční kalendář je plán chystaných témat na…
Zobrazit více

Redakční systém

Co je to redakční systém? Redakční systém (CMS) je software, který slouží…
Zobrazit více

Reklama 

Co je to reklama? Reklama je označení pro zpravidla placenou prezentaci zboží…
Zobrazit více

Remarketing

Co je to remarketing?  Remarketing je jednou z metod cílení reklamy. Tato…
Zobrazit více

Retail

Co je to retail? Retail označuje v češtině pojem maloobchod a jde…
Zobrazit více

ROI – Return on Investments

Co je to ROI? Zkratka ROI skrývá slova Return on Investments neboli…
Zobrazit více

Scent marketing

Co to je scent marketing? Scent marketing je přístup, který k běžně…
Zobrazit více

Segmentace

Co je to segmentace? Segmentace trhu spadá pod analýzu trhu. Pomocí segmentace…
Zobrazit více

SEO –⁠ optimalizace pro vyhledávače

SEO (Search Engine Optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače označuje metody, které vedou…
Zobrazit více

SEO článek

Co je to SEO článek? SEO články vznikají na základě analýzy klíčových…
Zobrazit více

SEO copywriting

Co je to SEO copywriting? SEO copywriting je úzké zaměření copywritingu. SEO…
Zobrazit více

SERP

Co je to SERP? SERP (Search Engine Result Page) představuje v češtině…
Zobrazit více

Sklik – reklamní systém

Co je to Sklik? Sklik je reklamní portál, který vám umožňuje zobrazovat…
Zobrazit více

SMART (pravidlo pro určení cílů) 

Co je to SMART? SMART je metoda, která vám pomůže s definováním…
Zobrazit více

Sociální média

Co jsou to sociální média? Sociální média (někdy také sociální sítě) jsou…
Zobrazit více

Spam

Co je to spam? Spam neboli nevyžádaná pošta je sdělení masově šířené…
Zobrazit více

STDC model (See, Think, Do, Care)

Co je to STDC model? STDC (See, Think, Do, Care) –⁠ revoluční…
Zobrazit více

SWOT analýza

Co je to SWOT analýza? SWOT analýza je metoda strategické analýzy a…
Zobrazit více

Targeting –⁠ zacílení v marketingu

Co je to targeting? Targeting označuje v češtině zacílení neboli výběr cílové…
Zobrazit více

Twitter

Co je to Twitter? Twitter je jedna z nejpopulárnějších sociálních sítí, celosvětově…
Zobrazit více

Up Selling – navyšování prodeje

Co je to Up Selling? Up Selling neboli navyšování prodeje je jedna…
Zobrazit více

URL

Co je to URL? URL je zkratka pocházející z angličtiny skrývá slova…
Zobrazit více

User-friendly

Co znamená user-friendly? User-friendly je vlastnost, kterou může mít výrobek nebo služba,…
Zobrazit více

UTM parametry

Co jsou to UTM parametry? UTM parametry (Urchin Tracking Module) pomáhají při…
Zobrazit více

UX – uživatelská zkušenost

Co je to UX? UX design (User eXperience) se zaměřuje na potřeby…
Zobrazit více

Virální marketing

Co je to virální marketing? Virální marketing je jednou z marketingových metod,…
Zobrazit více

Výkonnostní marketing

Co je to výkonnostní marketing? Výkonnostní marketing je jednou z disciplín marketingu,…
Zobrazit více

Webová prezentace

Co je to webová prezentace? Webová prezentace je specifický druh webové stránky,…
Zobrazit více

Widget

Co je to widget? Widget je miniaplikace, kterou najdete v telefonech nebo…
Zobrazit více

WordPress

Co je to Wordpress? WordPress je bezplatný online redakční systém pro správu…
Zobrazit více

Zadavatel reklamy

Kdo je to zadavatel reklamy? Zadavatel reklamy je fyzická nebo právnická osoba…
Zobrazit více

Zákazník

Kdo je to zákazník? Zákazník (někdy také klient, spotřebitel) od dodavatele nebo…
Zobrazit více

Značka

Co je to značka? Značka (v angličtině brand) označuje obchodní značku, její…
Zobrazit více

Zpětný odkaz

Co to je zpětný odkaz? Zpětný odkaz odkazuje na vaši webovou stránku…
Zobrazit více

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

    Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
    +420 771 177 011
    info@suzzie.cz
    Všechny kontakty
    Impact Hub,
    Drtinova 557/10,
    150 00 Praha 5
    Impact Hub,
    Cyrilská 7,
    602 00 Brno
    Zobrazit na mapě
    © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
    Suzzie.cz logo
    Pro váš úspěch v digitálním světě.