img

Adresa

Impact Hub

Cyrilská 7, Brno 602 00

Telefon

+420 771 177 011

E-mail

info@suzzie.cz

Influencer marketing – jak na spolupráci, která se vyplatí?

Přemýšlíte nad tím, že do své marketingové strategie zahrnete influencer marketing? Určitě se shodneme, že dobře zvolený influencer může být trefou do černého co se týká oslovení cílové skupiny, zajištění interakcí či zvýšení důvěryhodnosti vaší značky. 

Jak ale postupovat při výběru, aby měla spolupráce co nejlepší efekt a skutečně se vyplatila? Na to vám odpovíme v dnešním článku.

Na co se zaměřit při výběru?

Při výběru influencera myslete na 4 oblasti – téma influencera, složení followerů, komunikace s fanoušky a engagement rate.

Téma influencera

Je důležité, aby oblast vašeho podnikání korespondovala se zájmy influencera a jeho prezentací na sociálních sítích. Jenom v takovém případě oslovíte opravdu relevantní publikum a zajistíte si kýžené konverze.

Složení followerů

Složení fanoušků je důležité pro určení počtu reálných nebo ještě lépe relevantních followerů. Často se totiž stává, že podstatnou část tvoří tzv. mrtvé duše, případně fanoušci z jiných zemí, kteří s daným followerem nijak neinteragují, a tudíž nejsou relevantní ani pro jakékoliv marketingové záměry. Skladbu fanoušků můžete snadno ověřit například v aplikaci Hypeauditor

Ukázka z nástroje Hypeauditor – složení audience profilu @kimkardashian

Komunikace s fanoušky

Sledujte také to, jakým způsobem influencer komunikuje s fanoušky. Kolik lidí reaguje na jeho příspěvky? Odpovídá influencer na komentáře? Jakým způsobem tato komunikace probíhá? Je celkový styl komunikace podobný tónu vaší komunikace se zákazníky? Mějte na paměti, že o úspěchu kampaně často rozhodují různé prvky a podobné naladění je rozhodně jedním z nich. 

Engagement influencera 

O kvalitním influencerovi nerozhoduje pouze počet followerů, ale také tzv. engagement rate, který lze zjistit například pomocí nástroje Igblade. Engagement rate vám ukáže, kolik % z uživatelových followerů je aktivních. Pokud má tedy profil s 10.000 followery engagement rate 10 %, znamená to, že na jeho příspěvky reaguje průměrně 1.000 followerů.

Ukázka vybraného profilu @leosmares a jeho engagement rate okolo 1 až 2 %

Influencer aneb jak postupujeme při jeho výběru 

V první řadě provedeme důkladný research. Nejprve totiž potřebujeme zjistit, jak si prozatím finančně stojíme v rámci našich dosavadních kampaní. Pojďme si to spočítat.

Bez matematiky to nepůjde

Na základě námi vytvořených akvizičních kampaní v Ads Manageru jsme zjistili, že jsme u klienta za 3 měsíce zobrazili takovou reklamu 248.123 lidem na Facebooku a Instagramu. Během čtvrt roku nás akviziční kampaň vyšla na 93.558 Kč, tj. unikátní zobrazení jednomu uživateli vyšlo na 0,38 korun. 

Organický dosah na Instagramu

Na Instagramu se pohybuje organický dosah okolo třetiny followers. Pokud má tedy influencer 9.000 followerů, pak přibližně 3.000 uživatelů zasáhne jeden organický post od daného influencera. 

Organický dosah na Instagramu bývá přibližně ⅓ z počtu followers.*

*Organický dosah se může profil od profilu měnit. Ovlivňuje jej pravidelnost postování, kreativní podoba příspěvků, interakce s fanoušky či zajímavost obsahu. Do hry vstupuje spousta faktorů, proto pro zjednodušení můžeme počítat s organickým dosahem v hodnotě ⅓ z počtu sledujících, nebo můžeme požádat námi vybraného influencera o jeho statistiky. Jeho průměrný organický dosah pak můžeme použít do vzorečku mediální hodnoty příspěvku a tím si celý výsledek více zpřesnit.

Výpočet mediální hodnoty příspěvku

Pokud vynásobíme dosah takového příspěvku s cenou, kterou průměrně platíme za unikátní zobrazení reklamy v Ads Manageru (3.000 uživatelů x 0,38 Kč), získáme mediální hodnotu příspěvku 1.140 Kč.

9.000 followerů = mediální hodnota příspěvku je 1.140 Kč

Mediální hodnota příspěvku se může lišit. Odvíjí se z reklamních kampaní, jejichž cena se může měnit na základě období, konkurenčnosti, kreativě, publiku apod. 

Dohodněte výstup, který bude vyhovovat oběma stranám

Ukážeme si to na příkladu. Dohodli jsme se na spolupráci s influencerem s 9.000 followers na Instagramu. Chtěli bychom, aby nám ve svých příspěvcích na této platformě zpropagoval náš produkt v hodnotě 5.000 Kč. 

Aby se nám spolupráce vyplatila, měli bychom podle velikosti barteru a mediální hodnoty příspěvku stanovit počet organických příspěvků.

Velikost barteru/mediální hodnota příspěvku = počet příspěvků

Pokud bychom tedy například v rámci barterové spolupráce instagramerovi poskytli boty v hodnotě 5.000 Kč, měli bychom se ideálně domluvit na 4 až 5 organických příspěvcích.

Závěr

Doufáme, že vám náš článek usnadní výběr správného influencera pro vaše marketingové kampaně. V dalším pokračování vám prozradíme, jakými způsoby lze snadno změřit úspěšnost spolupráce.

Napsat komentář