Influencer marketing – jak na spolupráci, která se vyplatí?

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Přemýšlíte nad tím, že do své marketingové strategie zahrnete influencer marketing? Určitě se shodneme, že dobře zvolený influencer může být trefou do černého, co se týká oslovení cílové skupiny, zajištění interakcí či zvýšení důvěryhodnosti vaší značky. 

    Jak ale postupovat při výběru, aby měla spolupráce co nejlepší efekt a skutečně se vyplatila? Na to vám odpovíme v dnešním článku.

    Na co se zaměřit při výběru?

    Při výběru influencera myslete na 4 oblasti – téma influencera, složení followerů, komunikace s fanoušky a engagement rate.

    Téma influencera

    Je důležité, aby oblast vašeho podnikání korespondovala se zájmy influencera a jeho prezentací na sociálních sítích. Jenom v takovém případě oslovíte opravdu relevantní publikum a zajistíte si kýžené konverze.

    Složení followerů

    Složení fanoušků je důležité pro určení počtu reálných nebo ještě lépe relevantních followerů. Často se totiž stává, že podstatnou část tvoří tzv. mrtvé duše, případně fanoušci z jiných zemí, kteří s daným followerem nijak neinteragují, a tudíž nejsou relevantní ani pro jakékoliv marketingové záměry. Skladbu fanoušků můžete snadno ověřit například v aplikaci Hypeauditor

    Ukázka z nástroje Hypeauditor – složení audience profilu @kimkardashian

    Komunikace s fanoušky

    Sledujte také to, jakým způsobem influencer komunikuje s fanoušky. Kolik lidí reaguje na jeho příspěvky? Odpovídá influencer na komentáře? Jakým způsobem tato komunikace probíhá? Je celkový styl komunikace podobný tónu vaší komunikace se zákazníky? Mějte na paměti, že o úspěchu kampaně často rozhodují různé prvky a podobné naladění je rozhodně jedním z nich. 

    Engagement influencera 

    O kvalitním influencerovi nerozhoduje pouze počet followerů, ale také tzv. engagement rate, který lze zjistit například pomocí nástroje Igblade. Engagement rate vám ukáže, kolik % z uživatelových followerů je aktivních. Pokud má tedy profil s 10000 followery engagement rate 10 %, znamená to, že na jeho příspěvky reaguje průměrně 1000 followerů.

    Ukázka vybraného profilu @leosmares a jeho engagement rate okolo 1 až 2 %

    Influencer aneb jak postupujeme při jeho výběru 

    V první řadě provedeme důkladný research. Nejprve totiž potřebujeme zjistit, jak si prozatím finančně stojíme v rámci našich dosavadních kampaní. Pojďme si to spočítat.

    Bez matematiky to nepůjde

    Na základě námi vytvořených akvizičních kampaní v Ads Manageru jsme zjistili, že jsme u klienta za 3 měsíce zobrazili takovou reklamu 248123 lidem na Facebooku a Instagramu. Během čtvrt roku nás akviziční kampaň vyšla na 93558 Kč, tj. unikátní zobrazení jednomu uživateli vyšlo na 0,38 korun. 

    Organický dosah na Instagramu

    Na Instagramu se pohybuje organický dosah okolo třetiny followers. Pokud má tedy influencer 9000 followerů, pak přibližně 3000 uživatelů zasáhne jeden organický post od daného influencera. 

    Organický dosah na Instagramu bývá přibližně ⅓ z počtu followers.*

    *Organický dosah se může profil od profilu měnit. Ovlivňuje jej pravidelnost postování, kreativní podoba příspěvků, interakce s fanoušky či zajímavost obsahu. Do hry vstupuje spousta faktorů, proto pro zjednodušení můžeme počítat s organickým dosahem v hodnotě ⅓ z počtu sledujících nebo můžeme požádat námi vybraného influencera o jeho statistiky. Jeho průměrný organický dosah pak můžeme použít do vzorečku mediální hodnoty příspěvku a tím si celý výsledek více zpřesnit.

    Výpočet mediální hodnoty příspěvku

    Pokud vynásobíme dosah takového příspěvku s cenou, kterou průměrně platíme za unikátní zobrazení reklamy v Ads Manageru (3000 uživatelů × 0,38 Kč), získáme mediální hodnotu příspěvku 1140 Kč.

    9000 followerů = mediální hodnota příspěvku je 1140 Kč

    Mediální hodnota příspěvku se může lišit. Odvíjí se z reklamních kampaní, jejichž cena se může měnit na základě období, konkurenčnosti, kreativě, publiku apod. 

    Dohodněte výstup, který bude vyhovovat oběma stranám

    Ukážeme si to na příkladu. Dohodli jsme se na spolupráci s influencerem s 9000 followers na Instagramu. Chtěli bychom, aby nám ve svých příspěvcích na této platformě zpropagoval náš produkt v hodnotě 5000 Kč. 

    Aby se nám spolupráce vyplatila, měli bychom podle velikosti barteru a mediální hodnoty příspěvku stanovit počet organických příspěvků.

    Velikost barteru/mediální hodnota příspěvku = počet příspěvků

    Pokud bychom tedy například v rámci barterové spolupráce instagramerovi poskytli boty v hodnotě 5000 Kč, měli bychom se ideálně domluvit na 4 až 5 organických příspěvcích.

    Závěr

    Doufáme, že vám náš článek usnadní výběr správného influencera pro vaše marketingové kampaně. V dalším pokračování vám prozradíme, jakými způsoby lze snadno změřit úspěšnost spolupráce.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.