Suzzie.cz logo

Jak jsme zvýšili prodeje pomocí e-mail marketingu?

Obsah článku

Pro klienta jsme vybrali vhodné technické řešení a připravili kompletní e-mailovou strategii od A do Z. Díky důkladné segmentaci, personalizaci a automatizaci jsme klientovi zvýšili objem tržeb o desítky procent s minimálními náklady a úsilím. Přečtěte si, jak se pro našeho klienta stal e-mailing jeden z nejziskovějších marketingových kanálů.

Opuštěný košík

Kampaň na opuštěný košík je obecně jednou z nejvýkonnějších kampaní, a to jak v placené reklamě na Google či Facebooku, tak i v případě e-mail marketingu. 

Pro našeho klienta jsme proto připravili e-mailovou kampaň na opuštěný košík, která se zákazníkovi odesílá ve dvou fázích. 

Po 2 hodinách

Po opuštění košíku dorazil za 2 hodiny personalizovaný e-mail s produkty z e-shopu. Obsahem e-mailu nebyly pouze produkty z opuštěného košíku, ale také výhody daného e-shopu a kontaktní údaje, kam se může zákazník obrátit v případě potřeby.

Po 24 hodinách

Pokud zákazník nenakoupil po 2 hodinách, za 24 hodin mu přišla připomínka s nadstandardní pobídkou ve formě slevy či dárku. 

  • Při nákupu nad 1000 Kč obdržel zákazník slevu na svou objednávku.
  • Při nákupu pod 1000 Kč získal dárek k objednávce.
Ukázka automatizovaného e-mailu na opuštěný košík po 24 hodinách

Sleva na první nákup

Díky vyšší marži produktů jsme si mohli dovolit zavést slevu na první nákup. Tato e-mailová kampaň probíhala v několika krocích:

  1. Cílený popup mířil na ty, kteří nejsou našimi zákazníky.
  2. E-mail se slevou na první nákup se odeslal po vyplnění údajů do vyskakovacího okna.
  3. Pokud zákazník slevu nevyužil ani po 5 dnech, připomněli jsme se e-mailem.

Pro stávající zákazníky, kteří vyplnili jméno a e-mail do popupu se slevou na první nákup, jsme nakonec vytvořili věrnostní kampaň jako kompenzaci, kde našli dárek ve formě slevy za dosavadní přízeň.

Strategií této kampaně byla akvizice nových zákazníků pomocí popupu. K jeho správnému cílení slouží cookies – pokud je tedy použito anonymní okno nebo software, který zabraňuje ukládání cookies, není možno popup správně zacílit a zobrazí se tak i stávajícím zákazníkům.

Co jsme získali touto kampaní?

  • Nové zákazníky e-shopu
  • Rozšíření e-mailového listu o další kvalitní leady
  • Zvýšení celkového objemu tržeb

Níže se můžete podívat na ukázku statistiky ze CRM systému Leadhub pro e-mailovou kampaň „Sleva na první nákup".

Ukázka statistiky z CRM systému Leadhub

Retenční (reaktivační) kampaně

  • 60 dní od nákupu
  • 6 měsíců od nákupu
  • 12 měsíců od nákupu

Obsahem e-mailu byly nejprodávanější produkty i to „co by se Vám mohlo líbit” na základě historie prohlížených a zakoupených produktů.

Přání k svátku

Na základě jména uloženého v e-mailové databázi jsme mohli začít posílat přání ke svátku a zlepšovat tak vztahy se zákazníky i nezákazníky.

Zákazníkům i nezákazníkům jsme tak mohli nejen popřát k jejich svátku, ale také upřímně poděkovat buď za jejich nákup a věrnost či za jejich zájem odebírat naše novinky a další obsah.

Cross-selling a up-selling

Zákazníkům jsme také začali nabízet buď související zboží či dražší varianty již zakoupených produktů. Díky tomu se nám podařilo zvýšit průměrnou hodnotu objednávky.

Rozdíl mezi cross-sell a up-sell kampaní

Jakých výsledků jsme dosáhli?

  • Objem tržeb se dlouhodobě zvýšil o 30 % díky e-mail marketingu
  • 85 % open rate odeslaných e-mailů
  • Dlouhodobé PNO (včetně práce marketéra) okolo 3 až 5 %

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2020 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.

Líbí se vám článek?