Pro naše e-commerce klienty je e-mailingová automatizace absolutně nepostradatelnou součástí marketingových aktivit. Díky důkladné segmentaci zákazníků, personalizaci a automatizaci e-mailů navíc většina klientů již za pár dní vidí nárůst v objemu tržeb o desítky procent, a to s minimálními náklady a úsilím. My jsme se rozhodli, že vám v tomto článku poradíme, jaké e-mailingové kampaně si můžete nastavit na vašem e-shopu i vy.
Níže se můžete přečíst, které z kampaní by neměli chybět žádnému e-shopu. Mezi nejoblíbenější e-mailingové automatizace našich klientů řadíme opuštěný košík, slevu na první nákup a věrnostní či retenční kampaně.
Opuštěný košík
Kampaň na opuštěný košík je obecně jednou z nejvýkonnějších kampaní, a to jak v placené reklamě na Google či Facebooku, tak i v případě e-mail marketingu.
Níže uvedeme ukázku kampaně cílené na opuštěná košík od jednoho z našich klientů. E-mailingová kampaň se zákazníkovi odesílá ve dvou fázích.
Připomínka opuštěného košíku po 2 hodinách
Po opuštění košíku dorazí za 2 hodiny personalizovaný e-mail s produkty z e-shopu. Obsahem e-mailu nejsou pouze produkty z opuštěného košíku, ale také další doporučené produkty šité na míru daného zákazníka. Takový výběr produktů se generuje do e-mailu automatizovaně dle toho, co například zákazník za produkty na webu navštívil, co se obecně nejvíce na e-shopu nakupuje či jsou mu v e-mailu doporučovány vhodné kombinace produktů, které si již vložil do košíku. Na ukázce e-shopu s oblečením si to můžete představit tak, že k vybranému červenému kabátku, vám v e-malingu doporučíme navíc ještě červený klobouk.
Připomínka opuštěného košíku po 24 hodinách
Pokud zákazník nezareagoval na předchozí e-mailovou upomínku a stále nenakoupil, za 24 hodin mu přichází připomínka s nadstandardní pobídkou ve formě slevy či dárku. Konkrétně u jednoho z našich zákazníků jsme rozdělili tuto kampaň na další subkampaně a odesílali jsme e-mailingy ve dvou podobách:
Při opuštěném košíku nad 1500 Kč nabízíme zákazníkovi slevu na jeho objednávku.
Při opuštěném košíku pod 1500 Kč nabízíme zákazníkovi dárek k objednávce.
Sleva na první nákup
Sleva na první nákup je spolu s kampaní na opuštěný košík skvělou volbou pro každého e-shopaře. Konkrétně u zákazníků naší agentury musíme brát v potaz marže jejich produktů a podle toho společně volíme, jakou pobídku na první nákup nabídneme. Nemusí to totiž být vždy sleva – může to být také forma odměny ve formě dopravy zdarma či dárku k nákupu. U většiny našich zákazníků však díky vyšší marži produktů si můžeme dovolit zavést slevu na první nákup. Tato e-mailová kampaň pak nejčastěji probíhá v několika krocích:
Cílený pop-up míří na ty, kteří nejsou našimi zákazníky.
E-mail se slevou na první nákup se odesílá po vyplnění údajů ve vyskakovacím pop-up okně na webu.
Pokud zákazník slevu nevyužil ani po 5 dnech, připomněli jsme se e-mailem.
Pro stávající zákazníky, kteří vyplnili jméno a e-mail do pop-upu se slevou na první nákup, jsme nakonec vytvořili věrnostní kampaň jako kompenzaci, kde našli dárek ve formě slevy za dosavadní přízeň.
Strategií této kampaně byla akvizice nových zákazníků pomocí pop-upu. K jeho správnému cílení slouží cookies – pokud je tedy použito anonymní okno nebo software, který zabraňuje ukládání cookies, není možno pop-up správně zacílit a zobrazí se tak i stávajícím zákazníkům. Z toho důvodu je dobré myslet i na to, že slevu na první nákup může využít i stávající zákazník, ať už účelně či ne.
Co navíc získáte díky kampani se slevou na první nákup?
Podpoříte získávání nových zákazníků z PPC reklam a dalších reklamních aktivit
Rozšíříte si e-mailový list o další hodnotné a relevantní kontakty
Zvýšíte celkový objem tržeb s minimálními náklady
Retenční kampaně
Retenční (také zvané reaktivační či věrnostní) kampaně jsou skvělým způsobem, jak pracovat se stávajícími zákazníky. Každý zkušený e-shopař ví, jak těžké (a hlavně finančně náročné) je získávat nové zákazníky, zatímco prodat produkt nebo službu stávajícímu zákazníkovi je podstatně jednodušší.
Retenční kampaně jsou skvělou volbou, jak se připomínat stávajícím zákazníkům. O tom, kdy se jim připomenout vždy rozhoduje nejčastěji to, jaký máte typ produktu. Ve většině případů lze však s vhodně zvoleným obsahem zasílat kampaně s rozestupem 30 až 60 dní od nákupu, půl roku a rok od nákupu. Každý e-shop, každý produkt či služba je individuální, a proto se nedá říci, který časový rozestup je nejlepší.
Do obsahu takových retenčních emailů pak nejčastěji volíme nejprodávanější produkty či novinky a i takové produkty, které jsou doporučovány na míru zákazníkovi například základě historie prohlížených a zakoupených produktů.
Přání k svátku
Na základě jména uloženého v e-mailové databázi můžeme zákazníkům posílat přání k svátku, což je skvělý způsob zlepšovat vztahy se zákazníky i nezákazníky. V rámci takového e-mailu můžeme popřát k jejich svátku, ale také upřímně poděkovat buď za jejich nákup a věrnost či za jejich zájem odebírat naše novinky a další obsah.
Cross-selling a up-selling kampaně
Zákazníkům lze také v rámci e-mailových kampaní nabízet buď související zboží či dražší varianty již zakoupených produktů. Díky tomu se nám daří zvyšovat průměrnou hodnotu objednávky.
Jakých výsledků nejčastěji dosahujeme?
Na závěr bychom rádi dodali ještě pár zajímavých čísel.
Objem tržeb se u většiny našich klientů dlouhodobě zvýšil o 10 až 30 % díky e-mail marketingu
Získali jsme až 90% open rate odeslaných e-mailů.
Dlouhodobé PNO z e-mailingu držíme u většiny klientů okolo 3 až 5 %. Do PNO započítáváme také pravidelné náklady na e-mailingový systém a také úvodní nastavení e-mailových automatizací naší agenturou.
Zaujal vás náš článek?
Pokud byste také rádi zvýšili objem tržeb s minimálními náklady na vašem e-shopu, ozvěte se nám přes kontaktní formulář a využijte první konzultaci ZDARMA.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!