Případová studie: Jak zvýšit prodeje pomocí e-mail marketingu?

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Pro naše e-commerce klienty je e-mailingová automatizace absolutně nepostradatelnou součástí marketingových aktivit. Díky důkladné segmentaci zákazníků, personalizaci a automatizaci e-mailů navíc většina klientů již za pár dní vidí nárůst v objemu tržeb o desítky procent, a to s minimálními náklady a úsilím. My jsme se rozhodli, že vám v tomto článku poradíme, jaké e-mailingové kampaně si můžete nastavit na vašem e-shopu i vy.

    Níže se můžete přečíst, které z kampaní by neměli chybět žádnému e-shopu. Mezi nejoblíbenější e-mailingové automatizace našich klientů řadíme opuštěný košík, slevu na první nákup a věrnostní či retenční kampaně.

    Opuštěný košík

    Kampaň na opuštěný košík je obecně jednou z nejvýkonnějších kampaní, a to jak v placené reklamě na Google či Facebooku, tak i v případě e-mail marketingu. 

    Níže uvedeme ukázku kampaně cílené na opuštěná košík od jednoho z našich klientů. E-mailingová kampaň se zákazníkovi odesílá ve dvou fázích. 

    Připomínka opuštěného košíku po 2 hodinách

    Po opuštění košíku dorazí za 2 hodiny personalizovaný e-mail s produkty z e-shopu. Obsahem e-mailu nejsou pouze produkty z opuštěného košíku, ale také další doporučené produkty šité na míru daného zákazníka. Takový výběr produktů se generuje do e-mailu automatizovaně dle toho, co například zákazník za produkty na webu navštívil, co se obecně nejvíce na e-shopu nakupuje či jsou mu v e-mailu doporučovány vhodné kombinace produktů, které si již vložil do košíku. Na ukázce e-shopu s oblečením si to můžete představit tak, že k vybranému červenému kabátku, vám v e-malingu doporučíme navíc ještě červený klobouk.

    Připomínka opuštěného košíku po 24 hodinách

    Pokud zákazník nezareagoval na předchozí e-mailovou upomínku a stále nenakoupil, za 24 hodin mu přichází připomínka s nadstandardní pobídkou ve formě slevy či dárku. Konkrétně u jednoho z našich zákazníků jsme rozdělili tuto kampaň na další subkampaně a odesílali jsme e-mailingy ve dvou podobách:

    • Při opuštěném košíku nad 1500 Kč nabízíme zákazníkovi slevu na jeho objednávku.
    • Při opuštěném košíku pod 1500 Kč nabízíme zákazníkovi dárek k objednávce.

    Sleva na první nákup

    Sleva na první nákup je spolu s kampaní na opuštěný košík skvělou volbou pro každého e-shopaře. Konkrétně u zákazníků naší agentury musíme brát v potaz marže jejich produktů a podle toho společně volíme, jakou pobídku na první nákup nabídneme. Nemusí to totiž být vždy sleva – může to být také forma odměny ve formě dopravy zdarma či dárku k nákupu. U většiny našich zákazníků však díky vyšší marži produktů si můžeme dovolit zavést slevu na první nákup. Tato e-mailová kampaň pak nejčastěji probíhá v několika krocích:

    1. Cílený pop-up míří na ty, kteří nejsou našimi zákazníky.
    2. E-mail se slevou na první nákup se odesílá po vyplnění údajů ve vyskakovacím pop-up okně na webu.
    3. Pokud zákazník slevu nevyužil ani po 5 dnech, připomněli jsme se e-mailem.

    Pro stávající zákazníky, kteří vyplnili jméno a e-mail do pop-upu se slevou na první nákup, jsme nakonec vytvořili věrnostní kampaň jako kompenzaci, kde našli dárek ve formě slevy za dosavadní přízeň.

    Strategií této kampaně byla akvizice nových zákazníků pomocí pop-upu. K jeho správnému cílení slouží cookies – pokud je tedy použito anonymní okno nebo software, který zabraňuje ukládání cookies, není možno pop-up správně zacílit a zobrazí se tak i stávajícím zákazníkům. Z toho důvodu je dobré myslet i na to, že slevu na první nákup může využít i stávající zákazník, ať už účelně či ne.

    Co navíc získáte díky kampani se slevou na první nákup?

    • Podpoříte získávání nových zákazníků z PPC reklam a dalších reklamních aktivit
    • Rozšíříte si e-mailový list o další hodnotné a relevantní kontakty
    • Zvýšíte celkový objem tržeb s minimálními náklady

    Retenční kampaně

    Retenční (také zvané reaktivační či věrnostní) kampaně jsou skvělým způsobem, jak pracovat se stávajícími zákazníky. Každý zkušený e-shopař ví, jak těžké (a hlavně finančně náročné) je získávat nové zákazníky, zatímco prodat produkt nebo službu stávajícímu zákazníkovi je podstatně jednodušší.

    Retenční kampaně jsou skvělou volbou, jak se připomínat stávajícím zákazníkům. O tom, kdy se jim připomenout vždy rozhoduje nejčastěji to, jaký máte typ produktu. Ve většině případů lze však s vhodně zvoleným obsahem zasílat kampaně s rozestupem 30 až 60 dní od nákupu, půl roku a rok od nákupu. Každý e-shop, každý produkt či služba je individuální, a proto se nedá říci, který časový rozestup je nejlepší.

    Do obsahu takových retenčních emailů pak nejčastěji volíme nejprodávanější produkty či novinky a i takové produkty, které jsou doporučovány na míru zákazníkovi například základě historie prohlížených a zakoupených produktů.

    Přání k svátku

    Na základě jména uloženého v e-mailové databázi můžeme zákazníkům posílat přání k svátku, což je skvělý způsob zlepšovat vztahy se zákazníky i nezákazníky. V rámci takového e-mailu můžeme popřát k jejich svátku, ale také upřímně poděkovat buď za jejich nákup a věrnost či za jejich zájem odebírat naše novinky a další obsah.

    Cross-selling a up-selling kampaně

    Zákazníkům lze také v rámci e-mailových kampaní nabízet buď související zboží či dražší varianty již zakoupených produktů. Díky tomu se nám daří zvyšovat průměrnou hodnotu objednávky.

    Rozdíl mezi cross-sell a up-sell kampaní

    Jakých výsledků nejčastěji dosahujeme?

    Na závěr bychom rádi dodali ještě pár zajímavých čísel.

    1. Objem tržeb se u většiny našich klientů dlouhodobě zvýšil o 10 až 30 % díky e-mail marketingu
    2. Získali jsme až 90% open rate odeslaných e-mailů.
    3. Dlouhodobé PNO z e-mailingu držíme u většiny klientů okolo 3 až 5 %. Do PNO započítáváme také pravidelné náklady na e-mailingový systém a také úvodní nastavení e-mailových automatizací naší agenturou.

    Zaujal vás náš článek?

    Pokud byste také rádi zvýšili objem tržeb s minimálními náklady na vašem e-shopu, ozvěte se nám přes kontaktní formulář a využijte první konzultaci ZDARMA.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.