Suzzie.cz logo

5 kroků ke kvalitní analýze klíčových slov

Obsah článku

V prvním článku jsme probrali, co je to analýza klíčových slov a kde všude se uplatňuje. V rámci pokračování vám ukážeme, jak prakticky postupujeme při její tvorbě. Přečtěte si o 5 základních krocích, bez kterých se kvalitní analýza klíčových slov rozhodně neobejde.

1. Vyhledávání informací

Analýzu klíčových slov zahajujeme hledáním informací o stěžejních tématech vašeho podnikání. Vycházíme při tom ze samotného webu klienta a fungujících kampaní. Spoustu podkladových dat tak čerpáme z Google Analytics, Adwords, Sklik, ale také z našeptávačů a dalších marketingových platforem. 

Dalším zdrojem cenných informací je pak samotný klient, který nás často upozorní na slangové výrazy související s jeho produktem či službou, případně nám zprostředkuje informace o personách či cílových skupinách. Snažíme se zkrátka o maximální pokrytí všech témat, pro které budeme optimalizovat jednotlivé stránky webu.

2. Sběr dat

Poté, co přesně určíme témata, pouštíme se do sběru dat. V tomto případě platí, že čím více informací získáme, tím přesnější výsledky vám můžeme poskytnout. Nastává fáze hledání jehel v kupce sena — přesněji tedy zdrojových dat, které lidé v souvislosti s vaším tématem vyhledávají. Z těchto zdrojových dat budeme v dalších krocích zjišťovat jejich hledanost, konkurenčnost, cenu za proklik či relevanci s tématem podnikání klienta. Pracujeme při tom nejčastěji s těmi zdroji:

  • Reklamní nástroj Sklik 
  • Reklamní nástroj AdWords 
  • Google Analytics a Google Search Console
  • Našeptávače vyhledávačů — získání dalších relevantních dotazů, které lidé vyhledávají
  • Inspirace od konkurence

3. Třídění a čištění dat

V této fázi se zbavujeme všech nerelevantních dotazů. Jedná se nejčastěji o takové dotazy, na které není na vašem webu vhodné tématicky odpovídat. Dále odstraníme duplikace a dotazy, které do analýzy nepatří a nejsou nijak využitelné pro klienta.

4. Určení klasifikačních schémat neboli dimenzí

Každé slovo či slovní spojení v rámci analýzy klasifikujeme podle určitého klasifikačního schématu, který se nazývá dimenze. Díky vhodně zvoleným dimenzím získáváme unikátní pohled na naše zdrojové informace.

Ukázka klasifikační analýzy klíčových slov

Na obrázku výše uvádíme názornou ukázku analýzy klíčových slov estetické a dermatologické kliniky — v prvním řádku tabulky vidíme několik dimenzí (způsob, specializace, FAQ, atd.). Můžeme si tak například vybrat dimenzi problematiky a vyfiltrovat všechna slova, která se týkají akné. Takové informace pak může využít copywriter či správce webu při tvorbě landing page nebo blogového článku, a vytvořit tak správně optimalizované texty pro vyhledávače.

5. Analýza a vyhodnocení

Závěrečnou fázi analýzy vždy přizpůsobujeme jednotlivým cílům, pro které chceme výstupy využít. Vyhodnocujeme například důležitost jednotlivých dimenzí (či jejich kombinací), které poté využíváme při optimalizaci jednotlivých stránek a podstránek webu, pro potřeby nastavení PPC kampaní využíváme cenu za proklik aj.

Výsledky analýzy klíčových slov klientům zpracováváme do přehledných tabulek a grafů tak, aby se v nich klient dokázal bez problémů zorientovat a přinesly mu užitek v několika oblastech jeho podnikání. Spolu s analýzou vždy klient obdrží také podrobný návod, jak se všemi údaji pracovat.

Už víme, že díky klasifikaci slov lze vyfiltrovat určitá slovní spojení, které bychom měli použít na webu, aby byly texty dobře optimalizovány pro vyhledávače.

Ukázka hledanosti klíčových frází v daných měsících

Jak můžete vidět výše, získáme rovněž přehled, jak jsou slova vyhledávaná v rámci daného měsíce – tyto informace lze poté využít do obsahového plánu pro blog či online magazín na webu. Díky tomu pak můžeme reagovat na témata, které naší cílovou skupinu v daném čase zajímají.

Rovněž sledujeme, zda se pro dané klíčové slovo váš web zobrazuje nebo ne. Níže na obrázku můžete vidět počet landing page k vyfiltrovaným slovům na téma akné. Některé řádky obsahují spojení „Not found” což znamená, že na takové klíčové slovo nemáme optimalizovanou stránku a můžeme se na to po konzultaci s klientem či přímo s copywriterem dále zaměřit.

Výsledky vyhledávání na Google pro daná klíčová slova

Níže můžete například vidět ukázku toho, jak jsme využili dimenzi s jednotlivými problematikami jakou jsou žilky, zvracení, znaménka, výrůstky atd. Sledovali jsme jaká je jejich hledanost v rámci jednotlivých měsíců, což jsme pak využili i při tvorbě online a offline kampaní.

Barevné vyhodnocení hledanosti problematik v rámci jednotlivých měsíců

Závěrem

Pevně věříme, že jsme vám poskytli náhled do našeho postupu při tvorbě analýzy klíčových slov. Pokud by vás zajímaly odpovědi nejčastější otázky, které souvisí s analýzou klíčových slov, přečtěte si 3. díl ze série analýza klíčových slov, který jsme pro vás připravili. V případě že máte konkrétních dotazy ohledně této problematiky, neváhejte nás kontaktovat.

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Cyrilská 7,
603 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2020 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.

Líbí se vám článek?