Virální marketing je jednou z marketingových metod, která využívá k získávání dosahu šíření virálního obsahu lidmí. Sdělení se přímo vybízí, aby jej lidé mezi sebou šířili a tím rozšiřovali o kampani povědomí. V podstatě se šíří jako virus (od anglického slova viral). Využití virálního marketingu umožňuje oslovit velké množství potenciálních zákazníků za relativně nízkých nákladů.
V praxi pro provedení virální kampaně můžete následovat tyto kroky:
Příkladem virálního marketingu může být třeba kampaň „The Ice Bucket Challenge“ (Kbelíková výzva), která měla zvednout povědomí o amyotrofické laterální skleróze. Přáteli nominovaná osoba se měla polít kýblem s ledem anebo přispět 100 dolarů organizaci ALS Association.
Po polití totiž nominovaný na krátký okamžik zažil šok, který se podle organizátorů svou povahou podobal právě tomu, co prožívají pacienti s ALS. Do výzvy se zapojili lidé z celého světa a sdíleli jej i slavné osobnosti jako Lady Gaga nebo Bill Gates.