Pinterest je svérázná sociální síť, která svým obsahem připomíná nekonečnou virtuální nástěnku plnou různorodého obsahu. Možná jste sami někdy v minulosti hledali inspiraci skrze vyhledávače a veškeré obrázky či videa si následně ukládali do složek na PC. Pinterest elegantně řeší právě tento zdlouhavý proces a umožňuje vám hledat inspiraci v nepřeberném množství obsahu a přehledně si jej uchovávat v rámci vlastních nástěnek, kterých můžete mít, kolik chcete. Jedna nástěnka pro domácí dekorace, jiná pouze s tipy na zdravá jídla. Neustále k dispozici a nachystaná ke sdílení s přáteli. Nezní to skvěle?
Pojďme se blíže podívat na to, proč by právě pro vaši firmu měl být Pinterest zajímavý.
1. Další prodejní kanál do marketingového mixu
Zlatým pravidlem marketingu je nespoléhat se na jeden jediný prodejní kanál. Některé samozřejmě subjektivně fungují více než jiné, ale takový „zdravý“ marketingový mix se vzájemně doplňuje. Každá platforma je navíc něčím specifická a odlišuje se od ostatních, proto i Pinterest má úplně jinou povahu než Instagram, Facebook a další sítě. Poslední velkou výhodou rozdělení marketingových aktivit je, že pokud dojde k náhlému výpadku v jednom kanálu, další můžou celý byznys podržet.
2. V ČR je více než milion aktivních uživatelů každý měsíc
Pinterest bývá často podceňovanou platformou. Někteří o něm slyšeli, jiní ví, o co jde, ale málokdo tuší, jak skvělé statistiky Pinterest generuje každým rokem.
Tak třeba za rok 2021 bylo v rámci ČR na Pinterestu přes 1 300 000 aktivních uživatelů. Z 80 % zde dominují ženy ve věku 18–40 let. Mezi nejoblíbenější kategorie zde patří domácnost, umění, zdraví, krása, jídlo a pití nebo třeba řemesla. To už je docela slušný rozptyl, nemyslíte?
3. Pinterest roste každým rokem a rozhodně ještě není vyčerpaný
V roce 2020 Pinterest globálně vyrostl o 30 % a dlouhodobě si drží rostoucí trend. Stejně tak je tomu i v ČR, kdy se podíl aktivních uživatelů každým rokem zvyšuje. Můžete si tak být jistí, že má smysl být zde vidět a o Pinterestu ještě určitě uslyšíme.
4. Inzerce může být levnější – není zde takový přetlak
Možnost inzerovat na Pinterestu se objevila relativně nedávno, v roce 2019, a rozhodně vzbudila zvědavost. Jelikož je ale Pinterest specifická a podceňovaná sociální síť, stále je zde mnohem méně inzerentů než na jiných sítích. Méně inzerentů znamená více prostoru pro vás a vaši firmu za mnohdy levnější peníze. A to se rozhodně vyplatí zkusit.
5. Máte vizuálně líbivý produkt
Koncept Pinterestu je vlastně ve velké nástěnce, kterou si uživatelé prohlíží a díky „pinům“ si sestavují vlastní oblíbené nástěnky. Z povahy platformy je jasné, že obsahuje primárně vizuálně líbivé produkty či služby. Lidé zde čerpají inspiraci na bydlení, recepty, módu, make-up a spoustu dalších věcí. Pokud máte líbivý produkt, který spadá do těchto kategorií, měli byste Pinterest určitě vyzkoušet.
Pokud jsme vás stihli přesvědčit, určitě vás potěší i fakt, že inzerovat na Pinterestu je relativně jednoduché i pro začátečníka. Stačí si na platformě založit Firemní účet, vyplnit základní údaje a přidat do galerie první obsah ve formě tzv. „pinů“, potud zcela organicky.
Váš profil po zobrazení toho má ve skutečnosti dost společného např. s Instagramem. Dominuje úvodní foto, pár textů o vás a níže pak už konkrétní piny.
Po kliknutí na firemní centrum a vyplnění základních požadavků pro reklamu, jakými jsou platební metoda a fakturační údaje, se vám otevřou možnosti Pinterest Business Hubu. Pro optimální výsledky reklam je vhodné se nechat provést úvodními nastaveními reklamního účtu, který podobně jako jiné reklamní účty doporučuje ověřit váš web vložením konkrétního kusu Pinterest kódu a zároveň na vaši stránku přidat tzv. Pinterest tag – obdoba např. Facebook pixelu.
Průvodce vytvářením reklamy je velmi uživatelsky přívětivý. Ve zjednodušené verzi je třeba vyplnit pouze pár kroků. V tom prvním volíte vizuál pro reklamu, můžete zde vybrat některý z vašich organických pinů, nebo vytvořit zcela nový. Dále pak vkládáte URL, na kterou povedete návštěvníky, a samozřejmě nastavíte rozpočet kampaně.
Doporučujeme však v pravém horním rohu kliknout na „Přejděte k pokročilému vytváření reklamy“ a prokousat se pár kroky navíc. Není to nic složitého a budete mít nad výslednou reklamou větší kontrolu.
Pokročilé rozhraní vám umožní zvolit si účel kampaně – může to být budování povědomí o značce, návštěvnost produktu nebo dokonce konkrétní konverze prováděné na vašem webu (doměřené právě díky Pinterest tagu).
V rámci cílení si můžete zvolit oslovení nových, nebo stávajících návštěvníků či nastavení zájmového publika a cílení na konkrétní klíčová slova související s vaším produktem.
Po úspěšném vytvoření reklamy už sledujete konkrétní metriky a vyhodnocujete její úspěšnost. Doporučujeme vyzkoušet více různých cílů kampaně s různými piny v rámci vizuálů a otestovat si tak, na jaké typy vaši návštěvníci nejlépe reagují. Porovnání s Google Analytics vám pak dokreslí obrázek ve smyslu kvality návštěvnosti a případných konverzí.
Na závěr
Tak co, nadchli jsme vás? Pokud stále váháte nebo potřebujete pomoci, určitě se na nás obraťte a společně se na to vrhneme.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!