Sociální sítě mohou firmě mnoho přinést. Nové prodeje, lepší vztahy se zákazníky, nové publikum, nástroj rychlé a cílené komunikace. Spoustu skvělých výhod. Ale aby to fungovalo, musíte si uvědomovat pár zásadních věcí, které vám přiblíží tento článek.
Na Facebooku a na Instagramu je dnes už skoro každý. Je to ale automaticky potřeba pro každou firmu? Jde o skvělý prodejní kanál? Někdy ano, někdy ne.
Není totiž snadné vytvořit a vést úspěšný profil. Ale pokud to dokážete, získáte mocného spojence. Profil vám pomůže budovat pověst i přímo prodávat. Bez nadsázky může změnit celé vaše podnikání a dostat vás na novou úroveň. Nejeden odborník vám navíc řekne, že sociální sítě začínají být stejně důležité jako reklama v médiích či PPC reklama na Google.
Kromě mocného prodejního kanálu získáte okamžité a bezplatné spojení s fanoušky. Máte nový produkt? Zajímavou nabídku? Chcete udělat průzkum? Být zkrátka svým lidem blíž? Zdarma a hned? Na tohle všechno jsou sítě zkrátka geniální.
Jenže musíte vědět, co děláte. Než to dělat špatně, je lepší si počkat a pustit se do toho tehdy, až to bude dávat smysl.
Řekněme si to narovinu. Pokud chcete založit firemní profil s vidinou, že občas přidáte vtip, fotku koťátka a sem tam vychválíte svůj produkt a ono to „pofrčí“, tak to vás bohužel musíme zklamat. Takhle to nefunguje. Jistě, pokud budete sypat peníze do reklamy, něco z toho (snad) bude. Ale bavme se teď spíš o běžné aktivitě na sítích, placené reklamě se budeme věnovat třeba příště.
Obvykle rolujeme sem a tam, jsme rychlí a roztěkaní, nic extra nás nezajímá, reklamní řeči už vůbec ne. Chceme se bavit, odpočinout si. Reklama nás dokáže zaujmout jen tehdy, pokud opravdu řeší náš aktuální problém nebo zájem.
Pokud chcete získat fanoušky, nebude to zadarmo. Musíte je chápat. Mluvit o tom, co je zajímá (což obvykle není žádná firma, až na skutečné lovebrandy). Dávat jim kvalitní obsah, bavit je. Tipy, rady, obrázky, videa. A ještě musíte dokázat mezi to hezky zakomponovat svou nabídku. Protože zdaleka nejde jen o počet fanoušků a lajků.
Počítáte s tím, že bude potřeba hodně práce? Ať už vaší či někoho jiného? Máte odhodlání se do toho pořádně zakousnout? Čekáte, že to bude stát za to, ale víte, že si to prostě budete muset vybudovat? Paráda, to je přesně ono.
Na správu sítí na úrovni potřebujete jistý cit pro text i zákazníka, základní grafické dovednosti, ideálně i schopnost fotit a umět natáčet. Mít plán, povědomí o reklamě, marketingu a o tom, co chcete na sítích dokázat. A samozřejmě hromadu nápadů.
Seriózní správa sítí je zkrátka práce minimálně pro jednoho šikovného profíka, ideálně pro několik odborníků z každé oblasti. Markeťák to promyslí, copywriter napíše, grafik ztvární.
Příspěvky bez placené propagace mají dnes už poměrně nízký zásah publika (ne, není to tak, že se příspěvek zobrazí všem fanouškům, ani zdaleka), takže pokud nechcete utrácet za reklamu, půjde to pomalu.
Platí to vždy a platí to i pro sítě. Jde to i bez peněz a bez profíků. S nimi je to mnohem rychlejší a pohodlnější. A jistější – pokud se do toho pustíte na vlastní pěst, rozhodně si dejte velký pozor na přešlapy, které by vám nakonec mohly i uškodit. Na sítích budete potřebovat pořádnou dávku trpělivosti a diplomacie – jako každý v online světě, i vy si budete muset umět poradit s nejedním chytrákem.
Rádi vám pomůžeme přímo i nepřímo, ujmeme se správy vašich sociálních sítí nebo vám poskytneme konzultaci a rady na míru.