Tipy a triky pro vaše Instagram Stories

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Instagram patří mezi nejdynamičtější sociální sítě a nabízí nejen velké množství zábavy pro běžného uživatele, ale také obrovský potenciál pro firmy. V České republice má více než 3 miliony uživatelů a stále přibývají další.

    Prostředí Instagramu pomáhá zvýšit povědomí o značce, podpořit prodej a prohloubit vztah se zákazníky. Je ideálním způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky tam, kde rádi tráví spoustu času. Jak dát všem vědět o tom, co zajímavého se právě ve firmě děje? Vyzkoušejte Stories neboli příběhy. 

    Co to jsou Stories a kde se vzaly?

    Stories neboli příběhy jsou typem foto nebo video obsahu na Facebooku a Instagramu, který se zobrazí vybranému okruhu uživatelů na 24 hodin a poté dojde k jeho smazání. Tvůrci si pomocí nich zaznamenávají aktuální dění a sdílí zajímavý obsah, na který je možné okamžitě reagovat. A to často uživatele baví natolik, že se často k samotným feedům ani nedostanou.

    Příběhy se zobrazují v horní části obrazovky u profilových obrázků. Pokud profil, který sledujete, nahrál nový příběh, zobrazí se u něj barevný proužek. Stačí na něj kliknout a příběh se přehraje.

    Asi by bylo fér zde zmínit, že se nejedná o originální myšlenku Instagramu, ale zkopírování úspěšného nápadu z aplikace Snapchat, která kvůli tomu v minulosti dlouhodobě čelila uživatelskému úpadku. 

    Jak vytvořit příběh?

    Klikněte na Instagramu na „+“ a vyberte možnost příběh. V nově otevřeném okně můžete buď pořídit fotku, díky tomu, že kliknete na ikonku fotoaparátu a dole na displeji poté na kolečko. Video pak jednoduše natočíte jeho podržením. Můžete ale samozřejmě také vybrat fotku či video z galerie telefonu. Příběhy se řadí chronologicky, tedy to, co nahrajte nebo přesídlíte jako první, se také jako první zobrazí.

    Další možností je vytvořit si originální příběh v aplikaci, jako je například Canva. Ocení ji úplně každý, kdo chce vytvářet vizuálně poutavý obsah bez větších znalostí grafického programu. Je zcela intuitivní, nabízí formáty přímo pro Instastories, u kterých si můžete zvolit již připravenou šablonu, kterou stačí přizpůsobit brandovému manuálu vaší firmy. 

    Běžně se sdílí také nově přidané příspěvky z feedu. V takovém případě stačí kliknout na šipku pod obrázkem, kde se vám zobrazí možnost přidat do příběhu příspěvek. 

    Skvělé tipy na obsah Stories

    Lámete si hlavu nad tím, co do příběhů přidávat? Je to snadné, buďte autentičtí a sdílejte obsah, který vás baví. Nevytvářejte za každou cenu nějaké hlouposti, aby tam něco bylo. Přemýšlejte o tom, co je na firmě, produktu nebo vybraném dni natolik zajímavého, že byste se o to chtěli se všemi podělit. A věřte tomu, že je toho skutečně hodně.

    Pohled do zákulisí firmy

    Přestože se pro vás jedná o každodenní rutinu, vaši zákazníci netouží po ničem jiném než ji poznat. Vidět váš tým, objevit příběh vašich produktů a filozofii, která za nimi stojí. Poproste kolegy, aby vám pomohli tvořit příběhy, zeptejte se jich, které produkty nejraději používají, natočte proces výroby. Budete překvapeni, jak velký ohlas tyto příběhy mají.

    Recenze a hodnocení zákazníků

    Máte spokojené zákazníky, kteří se s vámi dělí o radost z produktu? Pak máte vyhráno, protože máte nejen důležitou recenzi, která podpoří prodej produktu, ale také kvalitní obsah bez větší práce. Nezapomeňte svým tvůrcům obsahu vždy poděkovat, a pokud se jedná o pravidelnou výpomoc, potěšit je nějakým malým dárečkem.

    Ukažte výrobky a jejich výhody

    Kdo nejlépe umí ukázat výrobek v celé své dokonalosti a se všemi přednostmi, které nabízí? Jedině vy. Prozraďte něco, co vaši zákazníci nevědí, ukažte jim zajímavé tipy na použití, které se osvědčily vám, kolegům nebo recenzentům. 

    Tvořte kvízy, vzdělávejte

    Bavte sledující interaktivním obsahem, který podpoří prodejní argumenty vašeho produktu. Poučte je o zajímavostech z vašeho oboru prostřednictvím kvízu nebo jim vytvořte vzdělávací seriál. Je tolik zajímavostí, se kterými se dá pracovat zábavnou formou.

    Jak pracovat se Stories?

    Základem každého Stories je fotografie nebo video. Možná vás to překvapí, ale je to právě video, které zpravidla vede k častějším odchodům z příběhu, a fotky ho dokonce mírně předbíhají i v dosahu.

    Nastavení textu

    Můžete si vybrat z 9 stylů písma včetně dalších efektů. U textu můžete měnit velikost, zarovnání, barvu nebo podbarvení. To vše lze přizpůsobit a doladit k fotografii nebo videu pomocí kapátka.

    Malování

    Malování je výborným pomocníkem pro úpravu pozadí, podbarvení nebo zvýraznění textu. Skvěle k tomu poslouží tužka nebo fix. Gumou můžete klasicky mazat, jako jste zvyklí. Lze si s ní i pohrát a poodhalit třeba jen část fotky.

    Filtry

    K úpravě vzhledu fotografie nebo videa slouží přednastavené filtry, stačí přejet obrazovku prstem směrem doprava. Nezapomeňte ji vyšperkovat i různými dalšími efekty. Ty jsou umístěné nahoře pod ikonou hvězdiček, pokud vybíráte fotku z galerie. Při focení a natáčení ji najdete hned vedle tlačítka. Posouváním až na konec se dostanete do galerie efektů od dalších tvůrců.

    Boomerang

    Boomerang vytvoří krátkou video smyčku. Najdete ji pod symbolem ležaté osmičky. Po natočení videa ho upravíte zase pomocí stejného symbolu, který se objeví nahoře po levé straně. 

    Superzoom

    Jak již samotný název funkce napovídá, superzoom přiblíží obraz na vybraný předmět. Můžete k němu opět přidávat širokou škálu různých filtrů a efektů jako zpomalení záběru, ozvěny nebo texty a samolepky tak, jak jste zvyklí.

    Živě

    Dejte vědět sledujícím, že na vašem Instagramu probíhá živé vysílání prostřednictvím ikony, která se zobrazí v přehledu příběhů. Výhodou live přenosu je, že vám během něj mohou sledující pokládat otázky. Může trvat až hodinu a umožňuje pořízení záznamu, který si můžete uložit do telefonu a sdílet například na Youtube.

    Stickers neboli samolepky

    Téma samolepky by vystačilo na samostatný článek. Představují důležitý interaktivní prvek, který by neměl chybět u žádného Stories. 

    1. Mezi úplně základní nálepky patří emoji a GIF. Můžete je vybírat z nabídky, vyhledávat na konkrétní dotazy nebo si dokonce vytvořit své vlastní. 
    2. Příběh umocní a skvěle doplní hudba. Vybírejte ze známých písní, vložte vybraný úsek a zobrazte text, který souvisí s vaším obsahem.
    3. Mezi další hojně využívané samolepky patří místo, které ostatním uživatelům napoví, kde se právě nacházíte. Pod touto záložkou si vás sledující také snadno dohledají. 
    4. Můžete také použít zmínku, tedy označit ty účty, se kterými váš příběh souvisí – obchodní partnery, další produkty nebo účty aj. Díky tomu získají upozornění a mohou vaše Stories sdílet dále a zvyšovat vám dosah. 
    5. Klíčové slovo neboli hashtag je nálepka, která umožní zobrazení vašeho Stories ve výsledcích vyhledávání. 
    6. Snadno zapojíte své publikum i pomocí ankety, u které mohou sledující vybírat ze dvou možností. Hlasování umožňuje také emoji slider, kde uživatelé hlasují pomocí potažení emoji. A určitě využijte příležitost informovat o výsledku.
    7. Chcete dát fanouškům ještě více prostoru? Pokládejte jim prostřednictvím stickeru otázky. Tento interaktivní prvek obsahuje rovnou i volné pole pro jejich odpověď. 
    8. Vyzkoušejte vymyslet i nějaký zábavný kvíz, kde lze nastavit až 4 možnosti odpovědi. Tu správnou stačí označit zeleně. Automaticky je nastavená druhá možnost, kliknutím si zvolíte kteroukoliv jinou.
    9. Blíží se důležitá událost? Ohlaste ji odpočtem. Hodí se na důležité události nebo k představení vaší novinky. Vaši sledující si dokonce mohou nastavit upozornění, že odpočet vypršel. 
    10. Pokud jste firma a máte zpřístupněnou funkci nákupy, nezapomeňte vždy označit produkt s odkazem k přímému nákupu na vašem e-shopu. Ostatně odkazovat můžete i na webové stránky nebo konkrétní podstránky prostřednictvím URL odkazu.
    11. Jako poslední nesmíme zapomenout na funkci dar, u kterého si zvolíte neziskovou organizaci, na kterou mohou vaši sledující přispívat a ta pak obdrží celou vybranou částku.

    Nenechte příběhy zmizet

    Instagram Stories nemusí po 24 hodinách zmizet. Můžete si z nich vytvořit výběry, nebo taktéž sbírky či Highlights. Nabízí se různé možnosti vytváření sbírek. Představte v nich produktové řady, novinky, zajímavosti ze zákulisí, tipy, příběhy od zákazníků a mnohé další.

    Příběh lze do sbírky přidat vždy až po jeho zveřejnění. Buď na něj klikněte a přidejte ho rovnou, nebo vybírejte ze starších příběhů v archivu. Výběry uvidí všichni sledující nahoře nad feedem. Doporučujeme vytvořit si jednotný vzhled, který příjemně doladí váš profil. 

    Statistika nuda je, má však cenné údaje

    Sociální sítě poskytují zajímavá data, které vám pomohou k ještě lepšímu obsahu. Když u vlastního příběhu přejedete prstem nahoru, zobrazí se vám přehledy. V nich se například dozvíte, kdo se na váš příběh podíval, kolik lidí na něj reagovalo a jestli pokračovali dál nebo navštívili uvedený odkaz. Uvidíte zde také případné odpovědi na kvízy nebo lajky. Tyto statistiky naleznete nejen pod příběhem, ale také na svém firemním Instagram profilu.

    Využili jste ve Stories samolepku Odpovědi?

    Skvělé, ale nezapomeňte případné odpovědi ve Stories dále sdílet. Nezapomeňte, že je to pro vás další obsah, který můžete publikovat.

    Potřebovali byste pomoct?

    Došli jste až sem, přesto nevíte, jak se do toho pustit? Na sociálních sítích jsme jako doma a se správou Facebooku nebo Instagramu si bez problému poradíme. Napište nám a něco už spolu určitě vymyslíme.

    Zuzana Ševčíková
    Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.

      Líbí se vám článek?

      Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.