Long tail je pojem, který spadá do oblasti optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o klíčová slova, která jsou velmi specifická, méně používaná, a tím pádem i méně vyhledávaná. Pokud se ale vyhledávanost více takových pojmů sečte, převýší v některých případech vyhledávanost obecných a častých frází.
Longtail v praxi
Longtail přináší několik výhod:
Menší konkurence – Obecné fráze používá i vaše konkurence a je těžké a časově náročné se probojovat do prvních míst ve vyhledávání. Na některá méně vyhledávaná klíčová slova se ale konkurence nezaměřuje, což může být vaše příležitost.
Nižší cena za proklik – Díky nižší konkurenci u méně používaných klíčových slov je i cena u PPC reklamy při cílení na tyto fráze nižší.
Vyšší konverzní poměr – Long tail výrazy sice nepřilákají tolik návštěvnosti, díky jejich konkrétnosti je ale větší šance, že u vás zákazník najde přesně to, co hledá.
Samozřejmě long tail přináší i nevýhody, jako je složitější analýza klíčových slov, při které nebude stačit hledat pouze obecná a známá klíčová slova.
Co je cílem long tail?
Long tail výrazy sice nevyhledává tolik lidí, v součtu vám ale na web mohou přivést více návštěvníků než jeden obecný výraz, který používá každý z vaší konkurence.
Long tail klíčová slova jsou velmi specifická, méně vyhledávaná avšak často méně konkurenční.
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Na webu používáme cookies. Pokud si myslíte, že je to v pořádku, klikněte na „Zanechat drobky“. Kliknutím na „Nastavení“ si také můžete vybrat, jaké soubory cookie chcete.
Přečtěte si naše zásady používání souborů cookie