Zákazník

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Kdo je to zákazník?

Zákazník (někdy také klient, spotřebitel) od dodavatele nebo prodejce získává produkty nebo služby za peníze nebo jinou hodnotovou úplatu. Každý byznys by měl mít jasno, kdo je jeho zákazníkem. K tomu lze použít segmentaci trhu a zamyslet se nad cílovými skupinami.

Zákazníci v praxi

Zákazníky můžeme rozdělit do pěti skupin:

  • Věrní zákazníci –⁠ Menší část zákazníků, kteří ale nakupují pravidelně a generují velkou část zisků.
  • Impulzivní zákazníci –⁠ Nemají specifickou potřebu, kupují si věci, protože se jim zrovna líbí.
  • Zákazníci zaměření na slevy –⁠ Rozhodují se primárně podle cen, vyhledávají slevové akce.
  • Zákazníci zaměření na potřebu –⁠ Nakupují, když potřebují určitý produkt.
  • Toulající se zákazníci –⁠ Nejsou si jistí, co vlastně chtějí a potřebují.
Každý byznys by měl mít jasno, kdo je jeho zákazníkem.
Zuzana Ševčíková
Markeťačka tělem i duší. Marketingové strategie, placené reklamy ani e-mailová automatizace mi nejsou cizí. V marketingu jsem jako ryba ve vodě, i proto jsem založila agenturu Suzzie, kde spolu s týmem pracuji na splnění marketingových snů našich klientů.

Pojďme se sejít

Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
+420 771 177 011
info@suzzie.cz
Všechny kontakty
Impact Hub,
Drtinova 557/10,
150 00 Praha 5
Impact Hub,
Cyrilská 7,
602 00 Brno
Zobrazit na mapě
© 2022 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
Suzzie.cz logo
Pro váš úspěch v digitálním světě.