Landing page je stránka, na kterou se snaží provozovatel webové stránky směřovat uživatele, obvykle za účelem konverze. Narozdíl od homepage se jedná o specifickou stránku, na kterou se uživatel dostane třeba po kliknutí na reklamu a na které jsou jen vybrané potřebné informace. Homepage naopak obsahuje zásadní informace o vaší společnosti a je méně specifická. Landing page je také orientovaná zejména na akci, obsahuje tedy většinou i výzvu k akci (CTA).
Abyste si lépe dokázali představit, co může být obsahem landing page, sepsali jsme pro vás pár příkladů:
Cíle jednotlivých landing pages se liší. Každá landing page by ale měla mít jasně daný cíl, aby zákazník poznal, jaká akce se od něj očekává. Pokud bude zákazník zmatený z příliš mnoha výzev, pravděpodobně neprovede akci žádnou. Na základě vašeho cíle poté můžete měřit i konverzní poměr, který vám ukáže, kolik procent návštěvníků stránky požadovanou akci provedlo.