Marketing

Obsah článku

Ze světa onlajnu

Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.
Vyplňte prosím svou e-mailovou adresu a my vám jednou za čas pošleme newsletter s tím nejlepším obsahem.

    Co je to marketing?

    Marketing má mnoho definic, zjednodušeně se jedná o proces zaměřený na prodej a uspokojení potřeb zákazníka. Marketing vznikl už v 19. století s rozvojem strojové výroby a zvyšující se spotřebou zboží. Odborně se marketingem zabývají marketéři, kteří se často specializují na specifickou výseč marketingu. Při tvorbě marketingové strategie odborníci pracují s nástroji jako je marketingový mix, AIDA nebo STDC.

    TIP od Suzzie:

    Prostředí marketingu se neustále vyvíjí a mění. Platformy jako Facebook, Instagram nebo třeba Pinterest přicházejí téměř každý měsíc s novými možnostmi, jak můžete marketing dělat efektivněji a nápaditěji. Každý měsíc pro vás proto zpracováváme přehled marketingových novinek, díky kterému vám ty nejžhavější novinky nikdy neuniknou.

    Marketing v praxi

    Jak už bylo napsáno výše, marketing je komplexní disciplínou, která zahrnuje množství podoborů, na které se jednotliví marketéři úzce zaměřují. Mezi tyto podobory a specializace patří třeba:

    • Affiliate marketing –⁠  Spadá do výkonnostní formy marketingu, která je užitečná a výhodná pro obě partnerské strany.
    • Guerilla marketing –⁠ Cílem je vyvolat zájem, angažovanost, virálně se šířit a vyvolat rozruch pomocí dramatických metod.
    • Neuromarketing –⁠ Využívá neurovědecký výzkum a chování spotřebitelů ke zlepšení efektivity marketingu.
    • Scent marketing –⁠ K běžně využívaným smyslům v marketingu, jako je zrak a sluch, přidává další, a to čich.
    • Virální marketing –⁠ Využívá k získávání dosahu šíření virálního obsahu lidmi.
    • Buzzmarketing –⁠ Cílí na vyvolání rozruchu a hukotu okolo značky, produktu nebo služby. Sdělení jsou založená na tom, že je mezi sebou lidé šíří.
    • Event marketing –⁠ Pojí se s událostí, prožitkem či zážitkem a jeho cílem je posílit image značky a pozitivní vztah k firmě.
    • Obsahový marketing –⁠ Zaměřuje se na obsah, třeba na články na blogu.
    • Remarketing –⁠ Jedná se o reklamy, které cílí na uživatele, kteří už váš web navštívili.
    • Online marketing –⁠ Jedná se o propagaci produktů a služeb na internetu.
    • Pull marketing –⁠ Marketingová strategie, jejímž středobodem je zákazník, který aktivně hledá řešení svého problému.
    • Výkonnostní marketing –⁠ Zaměřuje se na výkon a na konverze.
    • Digitální marketing –⁠ Zaměřuje se na oblast digitálních médií.
    • Engagement marketing –⁠ Zahrnuje techniky, strategie a postupy zaměřené na podporu účasti zákazníků.

    Co je cílem marketingu?

    Cíle marketingu jsou různé a záleží vždy na konkrétním požadavku. Díky marketingu můžete zlepšit povědomí o značce, zvýšit prodeje produktů nebo služeb, zvýšit povědomí o problematice a mnohem více. Ke stanovení jasných cílů vám může pomoci vytvoření marketingové strategie.

    Pojďme se sejít

    Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.

      Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
      +420 771 177 011
      info@suzzie.cz
      Všechny kontakty
      Impact Hub,
      Drtinova 557/10,
      150 00 Praha 5
      Impact Hub,
      Cyrilská 7,
      602 00 Brno
      Zobrazit na mapě
      © 2024 Suzzie.cz. Všechna práva vyhrazena.
      Suzzie.cz logo
      Pro váš úspěch v digitálním světě.