Marketing má mnoho definic, zjednodušeně se jedná o proces zaměřený na prodej a uspokojení potřeb zákazníka. Marketing vznikl už v 19. století s rozvojem strojové výroby a zvyšující se spotřebou zboží. Odborně se marketingem zabývají marketéři, kteří se často specializují na specifickou výseč marketingu. Při tvorbě marketingové strategie odborníci pracují s nástroji jako je marketingový mix, AIDA nebo STDC.
TIP od Suzzie:
Prostředí marketingu se neustále vyvíjí a mění. Platformy jako Facebook, Instagram nebo třeba Pinterest přicházejí téměř každý měsíc s novými možnostmi, jak můžete marketing dělat efektivněji a nápaditěji. Každý měsíc pro vás proto zpracováváme přehled marketingových novinek, díky kterému vám ty nejžhavější novinky nikdy neuniknou.
Marketing v praxi
Jak už bylo napsáno výše, marketing je komplexní disciplínou, která zahrnuje množství podoborů, na které se jednotliví marketéři úzce zaměřují. Mezi tyto podobory a specializace patří třeba:
Affiliate marketing – Spadá do výkonnostní formy marketingu, která je užitečná a výhodná pro obě partnerské strany.
Guerilla marketing – Cílem je vyvolat zájem, angažovanost, virálně se šířit a vyvolat rozruch pomocí dramatických metod.
Neuromarketing – Využívá neurovědecký výzkum a chování spotřebitelů ke zlepšení efektivity marketingu.
Scent marketing – K běžně využívaným smyslům v marketingu, jako je zrak a sluch, přidává další, a to čich.
Virální marketing – Využívá k získávání dosahu šíření virálního obsahu lidmi.
Buzzmarketing – Cílí na vyvolání rozruchu a hukotu okolo značky, produktu nebo služby. Sdělení jsou založená na tom, že je mezi sebou lidé šíří.
Event marketing – Pojí se s událostí, prožitkem či zážitkem a jeho cílem je posílit image značky a pozitivní vztah k firmě.
Engagement marketing – Zahrnuje techniky, strategie a postupy zaměřené na podporu účasti zákazníků.
Co je cílem marketingu?
Cíle marketingu jsou různé a záleží vždy na konkrétním požadavku. Díky marketingu můžete zlepšit povědomí o značce, zvýšit prodeje produktů nebo služeb, zvýšit povědomí o problematice a mnohem více. Ke stanovení jasných cílů vám může pomoci vytvoření marketingové strategie.
Pojďme se sejít
Stačí vyplnit formulář níže. Ozveme se Vám do 48 hodin a domluvíme se na termínu. Nákladů se nemusíte bát. Prvních 30 minut konzultace je zdarma.
Kontaktujte nás
Jsme tým marketingových profesionálů specializující se na výkonnostní a obsahový marketing.
Na webu používáme cookies. Pokud si myslíte, že je to v pořádku, klikněte na „Zanechat drobky“. Kliknutím na „Nastavení“ si také můžete vybrat, jaké soubory cookie chcete.
Přečtěte si naše zásady používání souborů cookie